Miten olette opettaneet lapsen luistelemaan, ja missä iässä?
Kommentit (46)
ja samantien köpötteli ihan hyvin, kunnes vuoroparipotkut löytyivät varmaan 5-vuotiaana. Toinen harjoitteli tuen kanssa 3-vuotiaana ja potku löytyi 4-vuotiaana. Muutaman kerta/talvi ehdittiin jäällä käydä.
Eikö ole isää opettamassa lapsille luistelua kun kerran tukevasti raskaana koko ajan olet. Kyllä niistä siitoksen hedelmistä täytyy molempien huolehtia.
Hyvät luistimet ovat olennainen asia, jotta luistelu voisi onnistua. Olen jo keski-ikäinen nainen. Luistelin nuorena ei niin laadukkailla luistimilla. Noista ajoista jäi mieleen, etten osaa luistella. Nyt muutama vuosi sitten päätin kokeilla luistelua kymmenien vuosien perästä. Arvelin etukäteen, etten pysyisi ollenkaan pystyssä. Laitoin jalkaani uudet hyvät luistimet. Ja ihme ja kumma, luistelu sujui mielestäni todella hyvin. Aivan hurmioituneena kiersin rataa. Ihmetystäni aiheutti myös se, etteivät nilkat kipeytyneet, kuten oli käynyt nuorena. Eli luistimien pitää tukea nilkkaa kunnolla. Ja tietty terien pitää olla terässä.
Huoh. En oo äiti, ihan 10v oon mutta nyt kyllä tulee aika toivoton olo..En osaa vieläkään kunnolla luistella. Syytän siitä äitiäni todellakin. Itepähän ei vieny mua luistelemaan.
Meillä oppi 9kk vanhana luistelee, nyt 3veenä lämii kaukalot mutkalle
poika aloitti viime vuonna 5-vuotiaana ja oppi tosi nopeasti alkeet. Tänä vuonna meni kiekkokouluun, ja nyt pääsee hetkeksi ulkojäillekin luistelemaan :-)