Paljonko olit auki synnärille saapuessasi?
Kauanko kivuliaat supistukset olivat siinä vaiheessa kestäneet? Kauanko synnärille saapumisen jälkeen vauva syntyi?
Kommentit (53)
Olin auki 1cm synnärille saapuessani. Sinne saapuessani supistuksia oli kestänyt 2,5h.
Sairaalassa olin 5,5h kunnes lapsi syntyi. Yhteensä synnytys kesti 8h.
Ensimmäinen ja ainoa lapsi kyseessä.
tää oli toinen lapsista.
ekasta en muista mitään.
kolmannesta en synnyttänyt sairaalaan vaan kotiin poika syntyi.
neljännestä ei ole tietoa minne syntyy.toivottavasti sairaalaan ehditään.
kun mentiin jorviin olin vasta puoli senttiä auki.. lähetettiin pariksi tunniksi takasin kotiin, mentiin miehen äidille kahville =) sitten parin tunnin päästä lähettiin takaisin ja olin puolitoista senttiä auki, jäätiin sitten jorviin ja klo 3 yöllä oli esikoinen sitten tullut maailmaan, synnytys itsessään kesti vaan 15 min siis ponnistus vaihe, muuten siis meni 24 h koko systeemiin
enkä ollut neljän tunnin kipeiden säännöllisten supistelujen jälkeenkään yhtään auki.
Olen ensisynnyttäjä ja synnytys käynnistettiin lääkkeillä. "Tiukassa" oli :)
auki sairaalaan mennessäni. Supistukset eivät mielestäni tähän mennessä olleet olleet kovin kipeitä, mutta niitä oli ollut n. 6 tunnin ajan. Pelkäsin vain koko ajan synnytyksen lopahtavan, kun supistuksia tuli epäsäännöllisesti (2-7 minuutin välein) ja kaikki eivät tuntuneet yhtä paljon. ;-) En olisi varmaan lähtenyt vielä sairaalaan, mutta miehen mielestä oli mentävä. Vauva syntyi 2,5 tunnin kuluttua. Ponnistusvaihe kesti noin puoli tuntia, mutta aloinkin ponnistaa aika myöhäisessä vaiheessa, koska en tuntenut missään vaiheessa juurikaan tarvetta siihen.
Kivuliaita supistuksia oli tullut pari kolme kappaletta.
Lapsi syntyi 7h tunnin päästä siitä kun tulin sairaalaan.
oli ollut ainakin useamman viikon, mutta säännölliset olivat kestäneet noin neljä tuntia, kun olimme synnärillä. Siinä vaiheessa 5 cm auki.
Lapsi syntyi 11 tunnin kuluttua. Täysin auki olevasta tilanteesta taisi mennä ainakin muutama tunti, en muista tarkkaan, kivut olivat sen verran pahat, että ajantaju hävisi ja muisti on vähän heppoinen noilta tunneilta.
Ekalla kerralla olin auki sentin mutta lapsivesiä lorahteli vähän väliä. Lapsi syntyi sitten oksitosiinin voimalla vajaa 2vrk vesien menosta.
Toisella kerralla en ollut auki lainkaan vaan ihan epäkypsässä tilanteessa lähdettiin käynnistämään rv 34. Vauva syntyi seuraavana päivänä.
Ekalla kerralla olin auki sentin mutta lapsivesiä lorahteli vähän väliä. Lapsi syntyi sitten oksitosiinin voimalla vajaa 2vrk vesien menosta.
Toisella kerralla en ollut auki lainkaan vaan ihan epäkypsässä tilanteessa lähdettiin käynnistämään rv 34. Vauva syntyi seuraavana päivänä.
Ekassa kivuliaita supistuksia ei siis tullut spontaanisti lainkaan. Kävin yön kotona odottelemassa niitä mutta ei mitään. Tipalla ne sitten lähtivät pikkuhiljaa käyntiin.
en ollut lainakaan auki, jouduin sairaalaan yliaikaisena lapsivesien mentyä.
Toisesta olin 4cm auki sairaalaan tullessa.
Esikoisen kanssa alkoi rajut supistukset
klo 04.40.Sairaalaan ehdittiin 06.05 ja
vauva syntyi 06.34.
Toisen supistukset alkoivat n.12.00.
Sairaalaan kirjauduttiin klo 13.27 ja
vauva syntyi klo 13.44.
ollu 2 synnytystä extra nopeita. Toinen kesti yht max tunnin. Ambulanssilla mentiin molemmilla kerroilla. Toinen kirjattiin myös tunnin kestäneeksi. Mulla vielä muitakin synnytyksiä ollut, ei ihan noin nopeita, mutta nopeasti aukeavia yleensä. Nyt jännitän tän seuraavan syntymistä. Rv 34 ja myös ennenaikaisuutta ollut. Varaudun ambulanssilla menee, myös yksin synnytykseen, ellei mies aina ehdi paikalle.
Toisella kerralla olin sairaalassa yötä, aamulla olisi ollut käynnistys mutta synnytys alkoi jo yöllä, kesti kokonaisuudessaan 2 tuntia.
Kolmannella kerralla sairaalaan mennessä oli 3cm auki, siitä meni vielä 7 tuntia tytön syntymään, mutta kiitos ihanan epiduraalin se meni leppoisasti torkkuessa.