Paljonko olit auki synnärille saapuessasi?
Kauanko kivuliaat supistukset olivat siinä vaiheessa kestäneet? Kauanko synnärille saapumisen jälkeen vauva syntyi?
Kommentit (53)
auki, enkä ollut yhtään auki vielä tunti ennen syntymääkään, aukesin tunnissa koko 10 senttiä.
ekasta olin 8 cm auki synnärille tullessa, ilman yhtään supistusta....
molemmat alkoi lapsiveden menolla vähän etuajassa.
ehdittiin just saliin kun syntyi, eli olinkohan sairaalassa n. 5min ennen kuin syntyi.
Tokassa en ehtinyt sairaalaan, syntyi eteisen lattialle ensihoitajien avustuksella (onneksi ehtivät perille ajoissa).
Kolmatta en uskalla enää tehdä, vaikka 20 km säteeltä löytyy 3 synnäriä.
t. syöksysynnyttäjä Kehä3:n sisäpuolelta
lapsi syntyi 1h päästä. Tokasta olin 8cm ja tästä 30 minuuttia niin tyttö syntyi.
4cm auki, supistellut oli melkein vuorokauden joskin säännöllisesti noin 4h. Kalvon puhkaistiin ja poika syntyi 12,5h synnärille saapumisen jälkeen.
Kuopuksen kohdalla 4cm auki ja 2h oli supistellut. Kalvot puhkaistiin ja 15 minuuttia saliin saampumisesta vauva syntyi.
olin auki 9 cm, vauva syntyi n. 1 h päästä. Supistuksia oli tullut n. 6 h ennen sairaalaan menoa.
Toisella kertaa "vahingosta" viisastuneena olin auki 5 cm, vauva syntyi tästä 4,5 h päästä. Supistuksia oli tullut harvakseltaan vuorokauden ajan ennen synnärille lähtöä.
odotettiin ja mentiin sairaalaan kun supistusten määrä tiheni kello 19. Olin 4cm auki kun saavuttiin sairaalaan kello 23.00. Tytär syntyikin sitten aamulla 6.15. Synnytys kesti 11tuntia
supparita oli ollut 1 h. Oltiin sairaalassa 5 aamulla ja 05.10 oli vauva syntynyt eli 10 minuuttia oltiin sairaalassa.
Ja vauva syntyi 20min sairaalaan tulosta. Synnytys kesti 5t. Tokasta sormelle auki, syntyi 2t päästä sairaalaan tulosta. Synnytys kesti reilut 2t. Kolmannesta sormelle auki ja syntyi 2,5t sairaalaan tulosta. Synnytyksen kestoksi merkittiin vähän päälle 3t. Ekan kohdalla luulin että synnytykset kestää kauan, onneksi lähdettiin "ajoissa" että edes ehdittiin sairaalaan. Tokan ja kolmannen kohdalla on lähdetty heti liikkeelle kun ekasta opittiin että vauvat voi syntyä nopeaankin tahtiin.
olin 6 senttiä auki, siitä sitten synnytys saliin, en ollut tuntenut vielä yhtään supistusta.
1,5 tuntia ja vauva oli maailmassa
Supistukset oli silloin kestäneet noin 2t.
Toisesta ja kolmannesta olin n.4-6cm auki. Sairaalaan lähdin molemmilla kerroilla heti kun supistukset alkoivat.
Neljäs käynnistettiin kun olin jo viikkoa aikaisemmin 4cm auki ilman suistuksia.
Nopea synnytys ei kuitenkaan tarkoita kivuton!
klo 20.30, puol seiskalta aamulla 9cm ja puhkastiin kalvot ja tyttö synty 6.51 :)
Ekassa raskaudessa minulle tehtiin suunniteltu sektio ja olin leikkausaamuna 3cm auki.
Toisessa synnytyksessä olin 4cm auki synnärille saavuttaessa. Sellaista menkkasupistelua oli, en uskonut olevani ollenkaan auki. Sama meininki jatkui, enkä auennut enempää, kunnes puhkaistiin kalvot ja siitä 1h30min vauva oli maailmassa. Kokonaisuudessa oltiin sairaalassa 8 tuntia ennen vauvan syntymää.
Nyt kolmas syntymässä näinä päivinä ja aion kotona sinitellä mahdollisimman pitkään.
1. Ensimmäinen supistus tuli klo 2 yöllä, olin juuri aiemmin herännyt vessahätään. Heti 8min päästä tuli toinen ja samantien siis olivat säännöllisiä ja KIPEITÄ. Väliä oli 7-9min koko ajan.
Sairaalaan saavuimme klo 4.35 ja olin 3cm auki. Vauva syntyi lopulta klo 14.28.
2. Kahtena yönä oli ollut supistelua, mutta ei mitään säännöllistä. Kolmantena yönä oli jo nukkumaanmennessä sellainen "alkas nyt tai antas ainakin nukkua"-fiilis. Unen läpi tunsin alkuyöstä pari supistusta. Klo 4.15 heräsin, kun lapsivedet tulivat. Ei kuitenkaan supistellut yhtään. Soitin synnärille ja sanoivat, että voi odottaa aamuun, jos ei mitään hätää ole. Mies lähti viemään esikoista kuitenkin heti 2km:n päässä olevaan mummolaan. Kun hän tuli 30min päästä takaisin, olinkin jo todella kipeä. Lähdimme ajamaan synnärille, jonka pihaan parkkeerasimme auton klo 5.11. Vauva syntyi klo 5.34
Esikoisesta oltiin osastolla jo synnytyksen käynnistyessä..
2. lapsi synnärillä ehdittiin olla puoli tuntia, tullessa olin auki 5cm.
3. lapsi, 8cm auki ja lapsi syntyi 20min salissa olon jälkeen.
4. lapsi, 5cm auki ja lapsi syntyi 20min.
ja sanoin ruveta ponnistamaan kun oltiin oltu sairaalassa varttitunti. Muissa on mennyt aika nopeasti myös.
supistukset olivat olleet kipeitä. Niitä oli ollut valtavan kauan, mutta tosi kipeitä olivat ehkä olleet vasta muutaman tunnin. Lapsi syntyi muistaakseni 5 tunnin kuluttua synnärille saapumisesta.
Toisella kerralla olin auki 7 cm enkä taaskaan muista kuinka kauan supparit olivat olleet pahoja siinä vaiheessa. Ehkä viimeisen tunnin ajan oli vaikea edes kävellä. Lapsi syntyi 1,5 tunnin sairaalassaolon jälkeen.
Esikoisesta menin sairaalaan n. tunti vesien menosta, supisteli vaan pikkasen. Auki 2cm, esikoinen syntyi 6 tunnin kuluttua (3,5h säännöllisistä supistuksista).
Kuopuksesta olin sairaalassa tutkittavana ja olivat jo lähettämässä kotiin kun huomasivat että kohdunsuu oli auki jo 4cm. Vauva syntyi 3h tuosta.