Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö mielestänne enemmän väärin vai oikein, jos toteutan suunnitelmani?

Vierailija
17.12.2009 |

Olen 3 lapsen yh, siis tahtomattani yh. Ts. mies sairastui vakavasti ja ei ole kykenevä huolehtimaan lapsista, on laitoshoidossa. Minulla on rahat erittäin tiukilla, mutta kuuliaisesti olen kuitenkin aina laskuni maksanut ja teen todella paljon itse kaikkea, elämme siis oikeasti hyvinkin köyhästi.

Lapset ovat iältään 9v, 3v ja 2v.

Sain tänään vanhalta mummiltani 50€, jolla hän käski ostaa kaikille lapsille jonkun paketin jouluksi, kun itse hän ei enää kauppaan jaksa lähteä.

Olen tässä jo hyvän aikaa murehtinut, kun minulla ei ole varaa laittaa lapsille pahemmin joulua. Siis meillä on itse askarreltuja tonttuja paljon, mutta ei esim. yhtään kynttelikköä, jouluvaloja tms. Myöskään jouluherkkuihin ei ole varaa; pienen kinkun, perunoita ja marjajälkiruuan saamme, mutta ei mitään monipuolista eikä suklaata tms.

Lahjoja jokaiselle lapselle on kuitenkin neljä. Yhdet olen ostanut jo kesällä alennusmyynneistä, yhden saamme seurakunnan keräyksestä jokaiselle ja jokaisele on 2 pakettia kummeilta.

Nyt mietin, että laittaisin tuosta mummin antamasta rahasta 40€ jouluruokiin ja 10€ kahteen kynttelikköön.

Ajattelisin, että siitä olisi siten meille perheenä enemmän iloa kuin lisälahjoista (luulen, että lapset ilahtuvat todella paljon noistakin, mitä jo ovat saamassa!)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua on muukin kuin lahjat ja tunnelma on suuri osa sitä. Teet siis aivan oikein. :)

Vierailija
2/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää joulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geishaa ja muita saa 3e paketti, ja varmasti suun saa makeeksi sillä. Ja 2e voit ostaa värikynät lapsille!

Vierailija
4/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjahan sekin on lapsille. eri asia olisi jos ostaisit esim. kasvohoidon itsellesi. nuo menevät teidän joulun viettoon ja varmaan mummikin olisi hyvillään, että menee oikeaan tarpeeseen, eikä johonkin turhaan roinaan.

Vierailija
5/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhempasi, miehesi suku?

Vierailija
6/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suklaat yms. Lidlistä, saat enemmän. Jos mahdollista, hae seurakunnalta, vapaakirkolta tms. ruokakassi. Voit leipoa kassin jauhoista vaikka joulupullia. Seurakunnalta kannattaa kysyä avustusta muutenkin, heiltä voi saada jotain lisäapua, kun kerrot tilanteesi.

Vierailija
7/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään rahaa ole kuin perus-elämiseen (mies töissä, minä kotona), mutta jos tietäisin missä asutte, tulisin teille tuomaan jotakin herkkuja, ja kynttilöitä!!! :) Lämmintä Joulua Teille.

Vierailija
8/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 eurolla pienet paketit mummilta. Kivat sukat jokaiselle tms. Näin toteutat mummin toiveen.

Vierailija
9/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itseni kanssa moraalista taistelua, että onko tuo mummin rahan "varastamista", jos en sitä paketteihin käytä, mutta teidän kannustavien viestien avulla sain mielenrauhan.

40€:lla saa kyllä todella paljon ruokaa. Voisimme saada jopa pienen palan lohta; herkkua, mitä ei olla aikoihin syöty! Se on Lidlissä halvempaa, joten sieltä varmaan hakisinkin. Samoin voisin ostaa lapsille suklaata, voitaisiin tehdä torttuja ja pipareitakin ihan kunnon määrä :) Pullaa meillä onkin pakkasessa, kun maanantaina leivoimme.

Minun oma äitini kuoli viime keväänä, joten hän ei ole enää avustamassa. Isäni kanssa en ole ollut enää vuosiin missään väleissä. Miehen vanhemmat asuvat tässä lähellä, mutta ovat jo todella iäkkäitä. Vierailen lasten kanssa heillä joka toinen sunnuntai, teen siellä koko porukalle ruuan, jonka he ystävällisesti aina maksavat ja se on meille lasten kanssa aina tähtihetki, siellä kun on kauniita lautasia, laitamme aina kauniit kattaukset jne.

Kiitos teille ja hyvää joulua kaikille!

t. ap

Vierailija
10/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti mummisikin toivoisi niin, jos tietäisi tilanteenne. Siis ruoan ja lahjojen suhteen.

Mutta kyllä sä aika kovilla olet ylipäätään, todella kunnioittavaa jaksaa yksin noin raskaissa olosuhteissa.

Voimia ja hyvää joulua teille kaikille!

Vierailija
11/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihmeessä rahat joulun rakentamiseen teille. Mistä päin olette, voisin tuoda teille hiukan lisää jouluiloa.

Antaisi hiukan jouluiloa minullekin jos voisin auttaa.

Vierailija
12/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli puolestanne... Minä tekisin niin, että ostaisin jotkut ihan karkkirasiat vaikka lapsille ja lopuilla ruokaa. Tai miksei se kynttelikkö tai vaikka joulukoristeet voisi olla lasten lahja?

Vierailija
13/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä siihen ruokaan ja kynttelikköihin :) Lapsille varmasti olisi bonusta jos saisit rahat riittämään myös niin että saisit heille vähän karkkia.

oikein hyvää joulua teille!