Paljonko olit auki synnärille saapuessasi?
Kauanko kivuliaat supistukset olivat siinä vaiheessa kestäneet? Kauanko synnärille saapumisen jälkeen vauva syntyi?
Kommentit (53)
Hiukan liian aikaisin lähdettiin... Vauva syntyi 26 tuntia sairaalaan saapumisen jälkeen.
auki 2cm. Lapsivedet menivät kotona ja heti lähdin sairaalaan. Ei suopistellut vielä ollenkaan kun sairaalaan pääsin. Vauva syntyi parin tunnin päästä.
Ekalla kerralla 0cm.
Eli vedet meni, supistukset alkouvat vasta n. vrk päästä ja lapsi syntyi lopulta sektiolla 2,5 vrk myöhemmin.
Toisella kerralla 10cm auki. Supistukset alkoivat kotona n. 5-6 h aikaisemmin.
Lapsi syntyi n. 40 min. sairaalaan tulon jälkeen.
Kolmas kerta n. 3cm auki. Käynnistetty synnytys, supistuksia ei ollut vielä sairaalaan mennessä. Lapsi syntyi n. 5h synnytyksen käynnistyksen alusta.
vauva syntyi 1h 20 minuutin kuluttua synnärille saapumisesta. Ensikertalainen olen, ja kovasti toppuuttelivat vielä minua tulemasta, kun soitin...
eka käynnistettiin, joten 0 cm, tokassa 4cm ja kätilö oli päästämässä vielä kotiin :-O Kivut olivat kovat, ihmeteltiin päätöstä ja kun kerran vähän kalvoja pyöräytteli, niin siiryttiinkin suoraan saliin. Kolmannessa olin auki 7 cm enkä itsekään edes tiennyt synnytyksen olevan käynnissä, tosin kätilökään ei uskonut. Sitten tulikin kiire sektioon jalkatarjonnan takia.
2.raskaus 0cm auki. Perätilavauva ja mentiin heti sairaalaan, kun vedet meni. Tyttö oli maailmassa 1,5 tunnin päästä.
Auki olin muistaakseni sormelle kun osastolle saavuin. Vuorokauden päästä syntyi lapsi.
Tokasta olin täysin auki. Lapsi syntyi n. 30 min päästä, eli kunhan päästiin synnytyssaliin ja sain vaatteet vaihdettua. Kipeitä suppareita oli ollut alle tunnin ennen sairaalaan saapumista. (Esikoinenkin syntyi tavallaan samalla nopealla kaavalla, mutta tosiaan olin silloin jo sairaalassa.)
Vauva syntyi 25 h kuluttua. Viimeiset 16 tuntia oli todellista tuskaa.
kerralla olin auki 1 cm ja kaikkiaan supistuksia oli ollut 12 h. Sairaalassa oltiin 5 h. Toisella kerralla olin heti auki ja kivuliaasti oli supistellut noin puoli tuntia, kaikkiaan kolme vuorokautta.
Esikoisen kanssa alkoi rajut supistukset
klo 04.40.Sairaalaan ehdittiin 06.05 ja
vauva syntyi 06.34.
Toisen supistukset alkoivat n.12.00.
Sairaalaan kirjauduttiin klo 13.27 ja
vauva syntyi klo 13.44.
Toka: Tulin sairaalaan 4 tunnin jälkeen ja olin 6 cm auki. Vauva syntyi puolen tunnin päästä.
olin synnärille saapuessa auki 6 cm, kivuliaat supistukset oli siinä vaiheessa kestäneet 24 tuntia.
Vauva syntyi 6 tuntia myöhemmin.
Esikoisen kohdalla menin yliaikastarkastukseen. Olin auki 3,5cm ja sain päättää jäänkö vai lähdenkö kotiin. Jäin sairaalaan. Supistuksia ei tuntunut ennen kuin kalvot puhkaistiin. Vauva syntyi 5,5 tuntia myöhemmin.
Toisen kohdalla kirjauduin sairaalaan 12.57 ja vauva oli maailmassa 13.16. Täydet kymmenen senttiä olin auki sairaalan saapuessani. Supistukset olivat alkaneet kymmeneltä, mutta muuttuivat kipeiksi vasta yhdentoista jälkeen. Synnytyksen kesto 3h16min.
yli 2 vuorokautta. Poika syntyi 15 tuntia sairaalaan saapumisen jälkeen. Vähän vauhditettiin kp:llä ja epiduraalilla.
Kivuliaita supistuksia oli kestänyt n. 5-6 tuntia. Vauvan syntymää odoteltiin silti vielä kolmisen tuntia (syntyi lopulta keisarinleikkauksella).
ennakoivia supistuksia oli tullut kaksi vuorokautta, vedet olivat menneet tuntia aiemmin. Vauva syntyi 6 tuntia myöhemmin.
Tokassa olin täysin auki ja vauva syntyi 10 minuuttia myöhemmin. Supistukset olivat kestäneet neljä tuntia.
Kolmannelta olin auki neljä senttiä, supistukset olivat kestäneet 1,5 tuntia (ennakoivia kipeitä oli tullut viikon ajan silloin tällöin) ja vauva syntyi n. 40 minuutin kuluttua.
Tytöt on olleet vähän piukemmassa kuin keskimmäinen poika. Sairaalassa ehdin olla ekalla kertaa 20h (tyttö) tokalla kertaa 1,5h (poika) kolmannella 8,5h (tytöt) On olleet noi tyttölapset vähän piukemmassa...
Yleensä supistuksia on ollut enemmän tai vähemmän kivuliaasti, mutta säännöllisesti noin 3-4h ennen synnytystä. Keskimmäistä synnyttäessä lähdinkin vaan tarkistuskäynnille (epäilin lapsivettä) ja ajattelin tulevani vielä kotiin... ;P
kerralla oli kohdunsuu auki kahdelle sormelle sairaalaan mennessä. Supistukset eivät olleet vielä kivuliaita. Lapsi syntyi alle 4 tunnissa.
Toisella kerralla olin auki 2cm, silloinkaan ei ollut vielä kivuliaita supistuksia. Lapsi syntyi 3.5h kuluttua.
ensimmäinen: kivuliaita supistuksia 3-5min välein oli kestänyt 3h ajan kun soitin sairaalaan, käskivät tulla. Matkaan meni noin 30min ja kun sinne päästiin, olin auki "huimat" 0 cm. Lapsi syntyi siitä 6h kuluttua.
Toinen lapsi: Oli ollut erittäin epäsäännöllisiä, ei kipeitä supistuksia aamusta asti (mutta sellaisia että tiesin että nyt se alkaa). Oman paikkakunnan tk:hon menin illalla ja silloin olin auki 4cm ja kohdunkaulaa vähän jäljellä. Siitä ajeltiin ambulanssilla isompaan sairaalaan 2,5tuntia ja siellä samat 4cm auki mutta kohdunkaula oli hävinnyt. Siitä kun nousin seisomaan, lapsivedet räpsähti lattialle ja lapsi syntyi 40 min päästä. Kipeitä supistuksia ehti olla viimeiset 2h ja silloinkin tuntui että eivät olisi tuntuneet kipeiltä jos olisin voinut liikkua ja kävellä mutta kun piti maata ambulanssissa.
Supparit alkoivat aamulla klo 10, tultiin synnärille 15.30. Olin sen verran rauhallinen että tutkivat vasta kätilöiden vuoron vaihdon jälkeen, tällöin klo oli jotain 16.30, silloin siis tuo 5cm auki.
Saatiin oma huone, tsippailin edes taas ja tanssin klo 18 asti, jolloin amme oli valmis. Kerkesin ottamaan kolmatta supistusta ammeessa kun täytyi ponnistaa. Ponnistus kesti noin tunnin, kun suppareita tuli vaan harvakseltaan (6 min välein). Poika syntyi klo 19.00.
Väliliha leikattiin kun ähräsin poikaa ulos niin kauan ja aina päälaki tuli "ihan just, melkein jo" ulos.
Oli yllättävän mukava kokemus. Ja ilman mömmöjä muuten mentiin.