Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas kuuri virtsajuttuun 13 päivässä, munuaisiin levinnyt eikä taas auta

Vierailija
28.12.2009 |

Sain ensin 5 päivän kuurin 10.12 kun olin jättänyt labraan virtsanäytteen aamulla, päivällä kuulin puhelimitse vastauksen ja tiedon että lääkkeeet saa apteekista. On kunnon tulehdus, myös punasoluja virtsassa. Ei missään vaiheessa tuntunut tehoavan kunnolla.

Sitten jo 16.12. selvät oireet ja oli pakko soittaa hoitajalle joka kertoi lääkärille. Sain apteekkiin uudet lääkkeet 5 päiväksi puhelimessa kuvattujen oireideni perusteella, ei virtsanäytteen perusteella, sitä ei pyydetty tuomaan.

Kun tämä toinen kuuri loppui 21.12 alkoi jo seuraavana päivänä kunnon oireet ja 23.12 menin viemään virtsanäytteen päivystykseen, oli tuskaista...

Päivystyksessä lääkäri sanoi että on edelleen samat bakteerit kolmella plussalla ja punasoluja.

Sanoi että olisi levinyt munuaiseen tai oliko molempiin. Lääkäri määräsi 10 päivän kuurin ja pyysi soittamaan hoitajalle joulun jälkeen pureeko tämä Kefexin 500mg/3:sti päivässä.

Soitin tänään hoitajalle ja kuulin että kyllä pitäisi tehota saamani lääke. En ole kuitenkaan ihan hyvässä kunnossa, joten kysyin saanko tuoda vielä tarvittaessa virtsanäytteen labraan joku aamu, jos siltä tuntuu. Hoitaja laittoi koneelle valmiiksi että lupa on tutkia näytteeni jne.

Hoitaja muistutti kuitenkin etten voi viedä näytettä ennen kuin lääkkeen loppumisesta on kulunut viikko. Hän varmaan ajatteli lääkkeen tehoavan tällä kertaa.

Mainitsin että joitakin kuukausia sitten on alkanut kertyä pikkuhiljaa nestettä jalkoihin, nilkan molemmin puolin. Nesteenpoistolääke verenpaineeseen tehosteena toisen lääkkeen kanssa lopetettiin vuosia sitten kun kaliumi alentui ja tilalle laitettiin hiukan nestettä poistava muu lääke. Ensi viikolla kun soitan saan lääkärille ajan tästä turvotuksesta, ehkä lääkettä vaihdetaan tms. Nyt lääkärimme on lomalla, toiseen kuntaan tietty voi päivystykseen hakeutua...

Mutta, nyt Kefexin alettua ensin auttaa, kulunut viisi päivää aloituksesta, on selkä alkanut särkeä ja on samoja oireita kuin ihan alkuun, vaikkei kestämättömiä, kuitenkin huonompaan suuntaan koko ajan. Illemmalla alkoi lämmön nousu, kuuri päällä ja selkäsärkyä,joka osin tuntuu vatsankin puolella.

Muistan kuinka hoitaja sanoi että ei uutta näytettä ennen kuin viikko lääkkeen loppumisesta, mutta enhän voi jäädä odottamaan kotiin kun oireet pahenevat koko ajan, lämpöäkin on ja tuntuu ettei lääke enää tehoakaan.

Kai voin amulla viedä tarkistettavaksi virtsan, jos vaikka munuaistulehdus on pahentunut, ainakin kipu on kovempi?

Veinhän 23.12 virtsanäytteen, vaikka kuuurista ei ollut kulunut viikkoa ja samat bakteerit näkyivät päivystävän lääkärin mukaan, ei kuuri peittänyt niitä eikä ollut parantanut.

Ajattelin aamulla kysyä päivystyksestä saanko viedä tänne labraan mihin kuulun, koska en todella halua pahemmaksi kipuja ym. Sittenhän voin hoitajalle kertoa kysyneeni muualtakin, sillä nyt tuntuu että jotain on pielessä, kun kolmas lääkekään ei pure.

Olen ottanut tarkkaan lääkkeet, kello on soinut ja muutenkin normaali elämä. Tässä oli 25 vuotta ettei ainuttakaan tulehdusta ollut ja nytkö sitten tällaiseen joutuu.

Kiitos jos joku jaksoi lukea, on vain niin pölhö olo.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinut osastolle ab-tippaan? Tulin vain katsomaan, että miten on päivä mennyt?

t. 22

Vierailija
2/35 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oman" sairaalan sisätautilääkäri tms. pitää yksityisvastaanottoa jossain, kannattaa hakeutua sinne. Arvauskeskuksista ei ole muuta kuin haittaa, olet saanut juosta ja anella itsellesi hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kertoo lisää.

Soitin aamulla ensin isompaan sairaalaan päivystykseen kuin saadakseni "luvan" viedä uuden näytteen kesken lääkekuurin. Sieltä tuli kuin käskystä ettei mitään aikoja kyselemään enää hoitajan kautta, vaan soitan vastaanottoajan suoraan mihin menen ja minun tulee vaatia verikokeita jne. kuten täällä moni sanoi samaa.

Sain ilman hoitajan kautta labraan kokeisiin lähetteen, nettiin laittoi valmiiksi. Lääkäriä en sitten saanut itselleni, mutta kai näillä kokeilla alkuun pääsi. Turvotukseen nilkoista olen jo sopinut ensi maanantaiksi lääkäriajan. Kuurini loppuu noina aikoina .

Vein sitten virtsan ja otettiin kokeet, mutta kun päivällä soitin niin hoitaja kertoi ettei mitään häippää ole veriarvoissa ym.

Katsotaan kun kuuri loppuu mihin suuntaan menee, toivottavasti ei tule enää.

Kiitos mukana olijoille, hyvää alkavaa vuotta.

Vierailija
4/35 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hämeestä. Kiitos teille, mietin tosiaan.

Vierailija
5/35 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on sama tilanne, jos haluat keskustella jättä s.posti,

tuntuu ei auttaa mitää..

Vierailija
6/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lääkäriin ja vaatimaan kunnon tutkimukset. Aika huolimatonta toimintaa terveydenhuollon taholta. Mun tulehdus uusi heti ekan kuurin jälkeen ja silloin tutkittiin virtsasta kaikki mahdolliset pöpöt. Munuaistulehdus on vakava, jopa hengenvaarallinen tila. Älä jää odottelemaan kotiin jos olo on selkeästi huono. Mene Akuuttiin jos et muualle pääse (PHKS)

Vierailija
8/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"]Todellakin lääkäriin ja vaatimaan kunnon tutkimukset. Aika huolimatonta toimintaa terveydenhuollon taholta. Mun tulehdus uusi heti ekan kuurin jälkeen ja silloin tutkittiin virtsasta kaikki mahdolliset pöpöt. Munuaistulehdus on vakava, jopa hengenvaarallinen tila. Älä jää odottelemaan kotiin jos olo on selkeästi huono. Mene Akuuttiin jos et muualle pääse (PHKS)
[/quote]vai olitko Päijät- Hämeestä..?

Vierailija
9/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:10"]Todellakin lääkäriin ja vaatimaan kunnon tutkimukset. Aika huolimatonta toimintaa terveydenhuollon taholta. Mun tulehdus uusi heti ekan kuurin jälkeen ja silloin tutkittiin virtsasta kaikki mahdolliset pöpöt. Munuaistulehdus on vakava, jopa hengenvaarallinen tila. Älä jää odottelemaan kotiin jos olo on selkeästi huono. Mene Akuuttiin jos et muualle pääse (PHKS)
[/quote]
Ap taisi kirjoitella aiheesta muutama vuosi sitten :) vahingossa nostin tämän ketjun tuolla "2" viestilläni, kun etsin aiheesta tietoa. Se on sama mitä asiaa googlettaa niin tälle palstalle sitä aina päätyy. Itselläni vasta yksi ab-kuuri syötynä. Oireet ei ole helpottaneet, huomenna siis jälleen lääkäriin. Omaa näytettäni ei saatu viljeltyä, kun näyte oli mennyt labrassa piloille.

Vierailija
11/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
12/35 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysele hoitajilta enää mitään!

Vierailija
14/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ei antibiootit pure. Mistä päin suomea olet?

Vierailija
15/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hämeestä. Kiitos teille, mietin tosiaan.

Vierailija
16/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehdus, ab:t suoneen osastolla, niin kauan, että homma hoituu.

Vierailija
17/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne munuaiset voidaan kuvata ja ottaa niistä näyte suoraan neulalla tai jotain? En ole lääkäri, mutta ymmärrän, että ei ole leikin asia, jos VTI etenee munuaisiin ja jyllää vielä siellä. Dialyysihoito tai munuaisensiirto eivät ole tavoittelemisen arvoisia juttuja:(

Vierailija
18/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä että miten munuaisiin otetaan kantaa pelkän virtsanäytteen perusteella. Itselläni on ollut todella pahoja virtsatietulehdusputkia, melkein ehtivät toteamaan krooniseksi kunnes tilanne saatiin hallintaan. Pari kertaa epäiltiin nousseen munuaisiin, mutta tuolloin sitä tutkittiin verikokeella. Virtsanäytteestä ei minua hoitaneet lääkärit nähneet munuaisiin viittaavaa mitään. Toki jos siinä näkyy että tulehdus on todella paha, niin siitä voi tehdä päätelmiä, mutta minulla on se tieto ettei siitä voi todeta mitään ilman verikoetta.

Itse olen antanut virtsanäytteitä usein antibioottikuurin viimeisenä päivänä, jotta on nähty onko tulehdus oikeasti ohi. No usein ei ollut - hyvä että testattiin. Minulle määrättiin aina 10 päivän kuureja. 5päivän kuureista ei ollut mitään hyötyä. Kefexiniä en kyllä ole virtsatietulehdukseen syönyt, ainoastaan rintatulehdukseen on minulle tuota määrätty.

Mene kuitenkin päivystykseen mikäli tuntuu ettei antibiootti auta. Kun saat tuon tulehduksen pois, niin c-vitamiini sekä esim karpalomehu auttaa tulehduksien poissa pitämiseksi. c-vitamiinia pitää syödä reilusti (minulle lääkäri kirjotti 500mg per päivä reseptillä), jotta se ylimääräinen vitamiini vesiliukoisena happamoittaa virtsaa sen verran ettei bakteerit pääse kiinnittymään.

Vierailija
19/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun tämä viimeinen näyte oli ja näin lääkärin silmitysten, niin hän sanoi että lähdetään siitä että on levinnyt munuaisiin, siksi ei auta.

Toisaalta hän mainitsi että edellisten lääkkeiden olisi pitänyt auttaa, toinen kuuri oli Nitrofur jossa C-vitamiinia.

Olen ostanut karpalotabletteja ja ottanut niitä jo ekasta kuurista alkaen. Olen yleensäkin juonut lähes päivittäin omenaviinietikkaa, jonka luulisi pitävän virtsan hyvänä.

Teille ihanasti mukana olijoille ilmoitan huomenna mitä kuuluu, lisää kommentteja voin mielenkiinnolla lukea.

Meillä on se tilanne kunnassamme, että ainoastaan aluesairaalaan voi näin yöllä mennä ja olenkin esim. noidannuolessa mennytkin apua hakemaan.

Mutta odotan aikaiseen aamuun, jos ei tästä vielä pahene, sillä tekevätkö siellä kuitenkaan mitään tutkimuksia yöllä, virtsan kai katsovat. Lämpö heittelee, välillä ei ole ja välillä on, tänään aloin kiinnittämään huomiota. Kiitos kun saan kuulla muidenkin kokemuksista sekä varteen otettavista neuvoista.

Vierailija
20/35 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään Kefexiiniä enää vaan laajakirjoinen tuju lääke kehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan