linnalesket?
onko muita lasta odottavia linnaleskiä ja mitkä fiilikset?
Kommentit (70)
Sitähän täällä ihmeteltiin miksi joku menee tekemään lapsen rikollisen/ linnakundin kanssa.
Ne ap:n puheet sakkotuomiosta ovat ihan höpönhöpöä.
Melkein jokainen voi nyt tuntea paremmuutta: ainakaan minun mieheni ei sentään ole vankilassa! Perheessä voi olla työttömyyttää, väkivaltaisuutta, mielenterveysongelmia, uskottomuutta, taloudellisia vaikeuksia tai mitä vain, mutta nyt löytyi yksi superluuseri, jolla on taatusti asiat huonommin - sitä on pakko lyödä ja saada oma nenä pinnalle edes hetkeksi!
jonka täällä olen nähnyt.
tuomitsivat. Tuomitseminen ei ole olennaista tässä ongelmassa.
Perustelut tuomitsemiseen nousivat jostakin syystä poliittisesta historiasta.
Keskityin ainoastaan tekemään tuomitsemisen perusfunktion tyhjäksi, jotta keskustelu voisi jatkua..
T. Apina:D
Ps. Olen pahoillani linnaleskeytesi johdosta, mutta elämä on täynnä mahdollisuuksia kasvuun ja muutokseen. Varsinkin kun emme tuomitse kanssaihmisiämme.
i]ei oikeesti eii voi.. joku kysyy onko muita yksin odottavia naisia niin täällä keskustellaan neuvostoliitosta ja demokratiasta. miksi teidän asiaan kuulumattomien kellä selvästi on seuraa odotukseensa niin pitää puuttua tähän keskusteluun? jos joku haluaa keskustelua poika lapsista niin ei kai tyttölapsen omaava mene neuvomaan? niin mitä te ei linnalesket kiljutte täällä.. apinoita sanon minä. idiootteja.. teillä ei vaan ole elämää niin pitää löytää iloa jonkun toisen epäonnesta.. huh huh.. tässä huomaa taas tämän perus suomalais junttiuden.
[/quote]
Lähti viettämään kaverinsa synttäreitä baariin, käytti alkoholia ehkä kahdesti vuodessa, miehen kaverilla tuli riitaa pokeripöydässä kahden vieraan miehen kanssa. He menivät ulos selvittämään välejään. Minun mieheni tuli ravintolan vessasta, kuuli asiasta kolmannelta osapuolelta ja lähti ulos katsomaan kaverinsa tilannetta, kaveri oli maassa näiden miesten potkittavana. Mieheni veti hartioista toisen miehistä pois ja sai kahdesti nyrkistä, löi kerran takaisin, samalla toinen miehistä hyökkäsi takaapäin mieheni selkään, mieheni kaatui tämän seurauksena jolloin tämä selkään hypännyt jäi alle, löi päänsä kivirappuun ja valitettavasti kuoli myöhemmin sairaalassa. Mieheltäni murtui poskiluu, mieheni lyönti ei aiheuttanut vammoja toiselle pahoinpitelijälle. Mieheni kaveri sai lukuisia vammoja miesten potkimisesta. Mieheltäni meni työ ja hän suorittaa tuomiota vankilassa sekä maksoi korvauksia. Ei ollut aiempaa rikostaustaa. Ja tosi on:(
Jos homma meni miten kerroit niin aika kamala juttu:/ saiko miehesi pitkän tuomion ja huomioitiinko siinä yhtään tota tapahtumien kulkua???
Pitää olla kunnon talousrikos (suunniteltu) että joutuu linnaan.
Btw ystäväni mies joutui linnaan talousrikoksesta, eli veroasioista kyse. He ovat molemmat sitä mieltä, että ovat olleet alusta asti oikeassa, verottaja väärässä, ja kokeneet näin oikeusmurhan. Useampi kaverini on olleet linnassa totaalikieltäytyjinä. Ei sen linnan aina välttämättä tarvitse tarkoittaa jotain kamalaa ja raakamaista. Sitä paitsi syyttömiäkin tuomitaan. Ja viimeiseksi, se, että ap:n mies on vankilassa, ei tee ap:sta rikollista. Jotain rajaa tuohon huuteluun täälläkin.
Lähti viettämään kaverinsa synttäreitä baariin, käytti alkoholia ehkä kahdesti vuodessa, miehen kaverilla tuli riitaa pokeripöydässä kahden vieraan miehen kanssa. He menivät ulos selvittämään välejään. Minun mieheni tuli ravintolan vessasta, kuuli asiasta kolmannelta osapuolelta ja lähti ulos katsomaan kaverinsa tilannetta, kaveri oli maassa näiden miesten potkittavana. Mieheni veti hartioista toisen miehistä pois ja sai kahdesti nyrkistä, löi kerran takaisin, samalla toinen miehistä hyökkäsi takaapäin mieheni selkään, mieheni kaatui tämän seurauksena jolloin tämä selkään hypännyt jäi alle, löi päänsä kivirappuun ja valitettavasti kuoli myöhemmin sairaalassa. Mieheltäni murtui poskiluu, mieheni lyönti ei aiheuttanut vammoja toiselle pahoinpitelijälle. Mieheni kaveri sai lukuisia vammoja miesten potkimisesta. Mieheltäni meni työ ja hän suorittaa tuomiota vankilassa sekä maksoi korvauksia. Ei ollut aiempaa rikostaustaa. Ja tosi on:(
Hän meni siis väliin tuntemattomien tappeluun ja humalassa kun oli, niin ei ihan hallinnut voimiaan. Lisäksi hänellä on usemmasta eri kamppailulajista kaikenlaisia vöitä sun muita, joten se laskettiin aseeksi. Mieheni suoritti ylioppilastutkinnon vankilassa ja opiskelee nyt yliopistossa. Sai onneksi palata vanhaan työhönsä, eikä meillä vielä silloin ollut lapsia.
Tsemppiä ap:lle ja koko perheelle!
Esikoisemme syntyi mieheni ollessa linnassa. Pääsi onneksi synnytykseen mukaan. Oli ns. lomilla. Lopullisesti pääsi pois kun vauva oli 1 kk ikäinen.
Nyt on mennyt 9 vuotta. Meillä pyyhkii hyvin. Lisää lapsiakin on tullut.
Ap tsemppiä. Älä välitä näistä ilkeilijöistä, jotka eivät itse tajua edes milloin he rikkovat lakia.
En ole koskaan kuullut kenenkään sanoneen miestäni luuseriksi. Toimii johtoasemassa ja hänen työnantajansa tietää taustat. Ettei vaan olisi jonkun mamman miehen pomo??
Älä välitä typeristä kommenteista. Oma mieheni oli vähällä joutua vankilaan, kun olin 4. kuulla raskaana. Häntä syytettiin rikoksesta, jota ei ollut tehnyt. Käräjäoikeudessa hänelle oli silti annettu jo 1, 5 tuomio...
Hovioikeus kumosi tuomion.
En ole koskaan ollut niin peloissani, kuin ennen oikeuden päätöstä. Olisin jäänyt yksin lapsen kanssa. Tiedän, että raskaaksituloni sattui huonoon saumaan ja saan vain kiittää onneani, ettei mieheni joutunut vankilaan.
Asiat eivät aina ole sitä, miltä kuulostavat. Ihmiset tuomitsevat kuvitellen itse omassa pienuudessaan olevansa TÄYDELLISIÄ. Missä ymmärrys, myötätunto?? Eihän aloittaja itse mitään rikosta ole tehnyt, eikä kukaan tiedä, mikä oli tilanne raskaaksitulon aikoihin!
tosi tuomitsevaa porukkaa täällä. miksi tulla ilkeyksiä tänne kirjoittaa jos ei ymmärrä ollenkaan minkälaista voi olla elämä vankilassa olevan kanssa tai ylipäätäänkään vankilaoloista. ihmisiähän hekin vankiloissa vain ovat. useimmat näistä ovat paljon fiksumpia kuin monet "vapaalla" olevat. jokainen tekee elämässään virheitä joko pieniä tai isoja! suomen laissa olisi parantamisen varaa..
voimia sulle ap!!!
pikkuvirheestä talousasioissa lentää linnaan. Vielä raskaan sarjan veropetoksetkin menee usein ehdollisena. Ehdotonta tulee, kun summat on huomattavia (siis ei mitään muutama tonni tai kymppitonni) ja teko ehdottomasti suunniteltu/törkeä.
Tunnen aika monta talousrikoksista tuomittua, jotka ovat selvästi laiminlyöneet velvoitteitaan ja on tullut tuomiota kirjanpitorikoksista, verorikkomuksista jne. Ja kukaan ei ole saanut vielä ehdotonta. Ainoa tapaus, jonka tiedän saaneen peräti 8kk ehdotonta, oli lähes miljoonan kuittikauppaa pyörittänyt veijari.
Mieheni on erään takavuosien suuren it-yrityksen entinen toimari ja tunnemme todella paljon näitä mediassakin esillä olleita talousrikollisia. Vankilaan ei Suomessa kovin helposti joudu. Teon täytyy olla tahallinen ja todella törkeä.
Oletpa saanut niin ilkeitä kommentteja, ettei mitään rajaa :( Onneksi on muutama, joilla samanlaisia kokemuksia. Näyttämässä meille muille, että vankilaan tuomittu voi olla ihan tavallinen ihminen, jolla vaan mennyt kerran asiat vähän pieleen. Ei olla täydellisiä kukaan, ei todellakaan!
Toivottavasti miehesi pääsee jaloilleen vapauduttuaan, saa töitä ja kaikkea sellaista. Onnea synnytykseen ja suloista vauva-aikaa :)
Suomen maassa nykyään olla luovuttu ns. sakkovankeudesta. Sakkoja ei siis nykyään enää muuteta vankeudeksi, koska vankilat alkoi olla ääriään myöten täynnä sakkovankeja. Nykymeiningillä peritään ja peritään ja mennään ulosottoon.
kommentista pitkään aikaan av:lla. Tämmösiä puheenvuoroja haluaisi lukea ennemmänkin, kiva että edes jotkut on selvillä asioista joista kirjoittaa.
Ihme natsi olet.
ihan en tuollaista vastaan ottoa odottanut heh.. ei mieheni mikään hurja kriminaali ole.. suomessa joutuu linnaan ihan vaikka asevelvollisuudesta kieltäytymisestä jne... -ap-
Jos kaikki olisivat samanlaisia luusereita kuin miehesi, niin tässä maassa puhuttaisiin venäjää!
Liikuttavaa, miten jotkut oikeasti luulevat Suomen vastaanräpistelyn sota-aikaan olleen se ratkaiseva tekijä, jonka ansiosta maa ei päätynyt rautaesiripun taa. Jos nyt helvetti Neuvostoliittolle olisi oikeasti ollut niin ratkaisevaa saada juuri piskuinen Suomi kommarikoplaansa, niin kyllä ne hankkeenssaan olisivat onnistuneet. Vai ovatko isänmaallisuusfanaatikot todella sitä mieltä, että Suomessa oltaisiin tässä asiassa onnistuttu paremmin kuin melkein puolessa Eurooppaa? Sinänsä ihan urheaa ja jaloa, veteraaneilta, oli lähteä taistoon Goljatia vastaan, mutta ah niin typerää ja voi, niin turhaa. Tyhmänrohkeaa siis. Hävittiin, ja niin oltaisiin joka tapauksessa hävitty se sota. Ja tästä vielä asevelvollisuudesta kieltäytymiseen - olisin ainoastaan ja vain ylpeä, jos poikani valitsee sivarin, ja jos valitsisi vankilan tästä syystä, olisin yhtä lailla hänen tukenansa. Mielestäni tänä päivänä jos koskaan, tarvitaan rohkeasti eri tavalla ajattelevia nuoria ihmisiä, eikä sokeasti lauman mukana meneviä lampaita. Ja ap:lle - ehkä kannattaisi etsiä kohtalotovereita joltain vähemmän "aivot vapaalla"-palstalta.
En tienny oisko pitäny itkeä vai nauraa ku luin tän ketjun, miten suomalaiset voi olla näin tietämättömiä esim. sakkovankeudesta? :DD Ja nyt varmaan joku sanoo, ettei he tämmösiä tiiä ku ovat niin puhtaita pulmusia ettei oo tarvinnu lakiasioita koskaan miettiä.. Tosihan on että linnaan ei yleensä pikkujutuista lähdetä, mutta jotku tekee isompia virheitä ku toiset. Voin kertoa, että itsekin joskus muutamia vuosia sitte alibia lukiessani mietin että yksikään sen lehden sivuilla olleista henkilöistä ei ansaitse elää, mutta niin se elämä muuttaa ihmistä ja ajatusmaailmaa. Mies syyllistyi vakavaan rikokseen reilu pari vuotta sitten, ja tässä sitä nyt sitten ollaan, pitkä tuomio edessä. Mutta en valita, miksi valittaisin? Itse olen tieni valinnut ja päättänyt elää tällaista elämää. Eihän ap:kaan tullut tänne voivottelemaan tilannettaan, vaan etsimään kohtalotovereita! Onneksi itse olen matkallani kohdannut suvaitsevaisempia ihmisiä kuin mitä täällä nyt on ollut. Voimia ap:lle ja muillekin linnaleskille, kyllä se meidänkin aika vielä joskus koittaa :)
Totalitäärinen politiikka ja ankara keskinäinen tuomitseminen vievät meidät Neuvostoliittolaisen hengen valtioon.
Me tarvtsemme jatkuvaa kansalaistottelemattomuutta ja vallitsevan valtiomallin kyseenalaistamista, jotta demokraattinen idea toteutuisi.
Siksi totaalikieltäytymisen ja nykyisenkaltaisen armeijan kyseenalaistamisen hyväksyminen ja ymmärtäminen ovat välttämättömyyksiä.
kriminaalin kanssa?
Ei voi kuin ihmetellä.
ei oikeesti eii voi.. joku kysyy onko muita yksin odottavia naisia niin täällä keskustellaan neuvostoliitosta ja demokratiasta. miksi teidän asiaan kuulumattomien kellä selvästi on seuraa odotukseensa niin pitää puuttua tähän keskusteluun? jos joku haluaa keskustelua poika lapsista niin ei kai tyttölapsen omaava mene neuvomaan? niin mitä te ei linnalesket kiljutte täällä.. apinoita sanon minä. idiootteja.. teillä ei vaan ole elämää niin pitää löytää iloa jonkun toisen epäonnesta.. huh huh.. tässä huomaa taas tämän perus suomalais junttiuden.