Nyt alkaa puhdistus paasto
Päivitän täällä sitten kokemuksiani.
Vähän taustaa: Minulla on 3 pahetta jotka kaipaisivat parannusta: 1.tupakointi, 2.ylipaino ja 3.kahvinjuonti.
Olen ollut flunssassa ja enkä ole polttanut nyt kahteen päivään. Aion venyttää näitä päiviä vielä pidemmäksi. Yskin ja kurkku on kipeä sekä olo on limainen. Ylipainoa minulla on noin 10 kiloa, jotka eivät tunnu liikkuvan mihinkään. ja kahvia juon ihan liikaa, kaikki aiemmat yritykset lopettaa kaffin juonti ovat epäonnistuneet.
Mitat (cm):
Rinta 101, vyötärö 74, maha 81, lantio 100, käsi 27, pohje 33 ja reisi 55.
Suunnitelma: Noudattaa master cleanse dieettiä ainakin 7 päivää. Sinä aikana saisin kaikki kuonat pois kehosta ja kivasti lopetettua tupakointikin.
Kommentit (61)
kirjoittaa, että EI missään tapauksessa kannata tehdä valmista sekoitusta isoon astiaan. jokainen lasi tehdään erikseen ja nautitaan välittömästi. jos on pakko kuljettaa esim. töihin niin sitruunamehun, siirapin ja veden voi sekoittaa. mutta pippuri lisätään vasta juuri ennen nauttimista. näin limsa maistuu hyvälle.
raportoinpa tähän vaikka ei tässä ketjussa muita kommentoijia näykään.. tämä olisi kuulkaa kaikkien hyvä tehdä ennen pikkujouluaikaa!
Sain nyt päätökseen elämäni ensimmäisen Master Cleansen. Eilinen päivä oli päivä numero 7. Söin tänään kasvislientä ja seurauksena välitön ripuli :)
Paino oli aloittaessa 74 kiloa, nyt tasan 67.
Aion pitää jatkossa näitä päiviä esim. joka toinen päivä tai lyhyempiä aikoja kerrallaan.. tai sitten vuoden vaihtuessa menen ja yritän sitä 30-40 päivän rutistusta.
Eikö kukaan muu ole kokeillut tätät?
Joskus 6-7 v sitten. 4kk pysyi paino alhaalla, sitten tuli flunssakierra, repsahdin entisiin tapoihin ja lihoin 20kg.
4v sitten liityin kiloklubiin ja olen nyt saanut sitkeällä ja tylsällä puurtamisella pois 15kg, nyt BMI 24 . Nyt kun olen opetellut hyvät , toimivat ruokailutavat, luulen että paino pysyykin normilukemissa.
Kaikki noi paastot ja pikakuurit aiheutti mulla lopuksi repsahduksen. Mutta ehkä ne joillain toimii.
Yllättävän hyvin meni eka päivä. Yskä on aika paha vielä ja korvia kutitti, onkohan ne paranemassa?
Nälkä ei vaivannut, eikä tupakanhimokaan mikä oli todella yllättävää. Onneksi aloitin paaston keskellä viikkoa. Töissä olin todella ahkera, koska piti vaan keksiä tekemistä ja saada ajatukset pois ruuasta.
paino 83kg.
Tupakanhimo iski useamman kerran ja teki ihan hirveesti mieli. Olin baarissa kavereiden kanssa ilman tupakkaa ja alkoholia, oli se kyllä vähän ankeeta.
Mä olen (korjaus) OLIN sosiaalinen tupakoitsija ja jotenki on ikävä sitä aspektia.
Flunssa tuntuu paranevan hyvin, kylmänrakot suussa ovat ärtyneet pikkasen ku mä ronkin niitä eilen ihan vaan kattoakseni onko ne siellä vielä.
Viikonloppu oli kyllä aika vaikea täytyy sanoa.
Jos pitää itsestään hyvää huolta niin yhteiskunta kiittää nostamalla eläkeikää sitten joskus 75 vuoteen. Tai voi olla niin että eläkkeelle pääsee vain kunnon mukaan. Jos on hyvä terveys ja kunto niin ei pääse ollenkaa.
Suomessa pitää olla sopivasti sairas niin pärjäilee eikä tarvitse tehdä otsa hiessä töitä.Saan välillä ihan kivoja kuukauden saikkuja. Terveysnipottajat ne vaan raataa yötäpäivää.
Itse aijon syödä ja juoda mitä huvittaa. Siten saa verorahoille vastinetta ja elämä on paljon kivempaa. Läski olen mutta meillä läskeillä on ystäviä enemmin kuin laihoilla.
Mielenkiintoinen paastokokemus :-)
Kehon kuonan poistaminen dieetillä on hölynpölyä. Henkisiä fiboja siitä varmaan saa, mutta fysiologian kannalta siitä on vain haittaa.
En ymmärrä miksi kahvin juonti pitäisi lopettaa kokonaan. Ota vaikka kuppi päivässä, niin ei ala närästää, eikä häiritse unta. Juo hyvää kahvia eikä mitään kitkerää kuraa rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella.
sorry, jos kuulostan negatiiviselta. Dieetistä ei vain pitemmän päälle seuraa yhtään mitään hyvää. Turhaa itsensä kiusaamista.
Aamulla heräsin todella pirteänä ja olo oli mainio. Töissäkin jaksoin tosi hyvin. Lounas tauolla kävin kuntosalilla ja jaksoin jopa juosta 2 km hiljaseen vauhtiin, ja tein jalkatreenin siihen päälle.
Iltapäivällä join taas lisää "limonadia" ja pian sen jälkeen taas oksetti ja oksensin kaikki mehut ulos. Luin jostain että oksentelu on normaalia, mutta harvinaista ihmisillä jotka ovat erittäin "toksisia". No ei ihme kyllä kaikki tupakka myrkky lähtee pellolle.
Nälkä ei ole ollut, ja tupakka ei ole todellakaan tehnyt mieli.
Illalla puuhastelin lasten kanssa ja laitoin heille ruokaa, kun isi oli töissä. Ja sekin meni ihan hyvin suurempia himoja kohottamatta.
Katsotaan kuinka tämä menee, tavoittena olisi se 7 päivää, mutta jos menee oikein hyvin voipi olla että teen 10-14 päivää.
Vointi oli aivan erinomainen, olen herännyt aamusisin juuri oikeaan aikaan ilman herätyskelloa! Ja jos tuntisitte minut tämä on iso juttu minulle. Olen aina ottamassa minuutin lisää unta jostain :)
Kaikki pahoinvointi ja päänsärky ovat menneet ohi, nälkä ei juuri ole lainkaan.
Lounastaoulla kävin kuntosalilla ja juoksin sen 2 km ja tein rinta treenin siihen päälle.
Illalla oli pikkaisen nälkä, mutta join mehua ja se helpotti. Kokeilin myös ekan kerran sitä suolavesi huuhtelua, yäks. Mutta kyllä se toimi hyvin.
Iho on aivan loistavassa kunnossa, kirkas ja heleä.
Ja sitten tuloksiin.
Paino on tippunut noin 2.7 kg. Mitat nyt
R96, V71, M78, L98, K26, P32.5 ja R52. Eli noin pari senttiä lähtenyt joka puolelta, jess!
Sähköpostiosoite
Olen ollut vähän laiska päivittämään. Ei mitään erityistä paastolla, olo on hyvä, jaksan treenata, duunissa olen skarppina ja välillä kyrsii kun tekis mieli syödä.
Laitan 20 päivän jälkeen sitten tuloksia. Olen kyllä todella ylpeä saavutuksestani. Uskon että aion jatkaa sinne 30 päivään asti.
Hei hei, täällä vielä roikutaan mukana. Olen aika heikosti päivittänyt kuulumisia. On ollut aika hulinaa taas harrastus rumba on taas päällä ja duunissa omat juttunsa.
Mutta hyvin olen jaksellut, ahkerasti käynyt salilla 4 kertaa viikossa ja vkonloppuna sitten juossut pitkän lenkin.
Tuntuu että on hirveesti aikaa, kun en tupakoi ja syO. Olen siivonnut ja järjestänyt kuin mielipuoli.
Ajattelin vielä jatkaa ainakin viikon ja katotaan sitten sen jälkeen jaksanko jatkaa.
Tulokset:
Paino on tippanut 7.3kg
Mitat: R95, RA80, V68, M72, L95, K26, R50
Muutoksia on siis tapahtunut, ja nyt alkaa ihmiset huomaamaan ja kommentoimaan.
voi olla 10-40 päivää. Tämä ei ole ihan kaloriton mehu tai vesi paasto. Mutta menen ihan voinnin mukaan.
Kerrotko mistä saa tietoa kyseisestä paastosta--- innostuin itsekin viestejä lukiessani!
WOHOO, nyt on 40 päivää takana. Uskomatonta että olen elänyt ja voinut mainiosti yli KUUKAUDEN pelkällä vaahterasiirappi, sitruuna ja cayenne pippuriseoksella.
Eilinen päivä oli todella kamala ei mitenkään paastoon liittyen. Duunissa tuli oikein iso kasa sontaa niskaan ja ilta oli just sellasta pikku epäonnea, etten päässyt juhlistamaan isoa saavutustani. Join illalla suolavesihuuhtelun ja laitoin nuorimmaiseni sänkyyn. Noh nukahdin tietty hänen kanssa. Aamulla heräsin ihan rutussa, vaatteet päällä, kuivat piilarit silmissä ja litra suolavettä elimistössä. Kumma etten herännyt vessaan, eli otan toisen huuhtelun vielä tänä iltana ja toivottavasti kaikki tulee ulos.
Nyt otan ihan hissunkissun ruokailun kanssa. Ja lupaan päivittää kuinka sopeutuminen tavalliseen ruokaan käy ja tietenki tuliko kilot takasin.
Mutta tuloksiin, ne puhuvat puolestaan.
Paino on tippunut hurjat 13.5 kg 28 tuumaset skinny farkut menivät jalkaan!
Mitat:
R94, RA78,V64, M68, L93, R49,P30, K25
Eli kaikenkaikkiaan senttejä on lähtenyt 48 joka paikasta.
Olen parhaillaan MC-paastolla, päivä nro 4 menossa. Googlettelin ja löysin tämän ketjun. Olipa inspiroivaa lukea kokemuksesta.
Itse noudatan paastoa näin
- sitrunoiden on oltava ehdottomasti LUOMUsitruunoita. Maku on aivan erilainen eivätkä ne tiivisteet vastaa sitruunoita, niissä on lisäaineita
- Pirkalta löytyy oma vaahterasiirappivalmista, se on hyvää
- juon kahvia, mutta tarkkailen sen määrää. Tästä syystä en saa päänsärkyä ja kahvi piristää paastolla normaalia enemmän. En pidä kahvia "myrkkynä", sillä uusien tutkimusten mukaan se on terveysjuoma JOS osaa pitää sen kohtuudessa
- otan myös muutaman sokerittoman salmiakin päivittäin. Näin pyrin varmistamaan, ettei kehon suolatasapaino mene sekaisin. Tässähän juodaan paljon nesteitä ja se voi olla vaarallista.
Itselläni on välillä nälkä, erityisesti iltaisin. Siihen auttaa litistyneen vatsan sively.
Ekana päivänä tein suolajuoman ja illalla miniannoksen laksoja. Sen jälkeen en. Olen vesiripulilla koko ajan, vatsani on herkkä ja toimii hyvin ilmankin. Suola ja laksat auttavat varmaan niitä, joilla on ummetus ongelmana.
Apteekista saatavien ketostix-tikkujen avulla voi mitata pissasta ketoositason. Minulla se on nyt voimakas. Tässä ollaan siis ketoosissa, tämä on ketoosidieetti, vaikka "syödäänkin sokerihiilaria".
Tavoitteeni on 10 päivää. Päätän jatkosta silloin. Voisin toteuttaa myös 30 päivän paaston, jos olo tuntuu hyvältä. Ja aion palata tähän myöhemmin uudestaan.