Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät tajua, etten erityisesti toivo poikaa kahden tytön jälkeen? :(

Vierailija
26.12.2009 |

Meillä on siis kaksi tyttöä ja kolmas lapsi tulossa. Ihmisillä on lähtökohtaisesti se oletus, että yritämme poikaa tai toivomme poikaa.

Erityisesti lähisukulaisten suhtautuminen ärsyttää. Suvussa on selvästi enemmän tyttölapsia ja nyt mummot, tädit ja enot ovat ihan poikatäpinöissään. Ei jää epäselväksi, että kaikki odottavat meille "viimeinkin" sitä poikaa.

Minulla on ollut raskaudessa ongelmia, keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen uhkaa sairaslomineen ja vuodelepoineen. Nyt kun niistä on päästy ja raskaus on hyvillä viikoilla, olen vilpittömästi onnellinen tulevasta LAPSESTA. Sukupuolella ei ole väliä.

Tuntuu jotenkin pahalta tämä ulkopuolisten hössötys vauvan sukupuolesta. Melkein rupean sen keskellä toivomaan nimenomaan tyttöä, jotta ei tarvitsisi vauva synnyttyä kuunnella sitä "onpa kiva kun tuli poika, varmaan sitä toivoittekin" jne. Saisivatpahan sukulaisetkin opetuksen. Heille kun tyttö ei tunnu tässä tilanteessa olevan minkään arvoinen. :(

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis monille niille, joilla on molempia sukupuolia. He eivät voi ymmärtää, että lapsi on aina lapsi, oli tyttö tai poika. Että pääasia on, että saa elävän lapsen syliin, terveys on sitten jo ihan bonusta!

T. Neljän tyttären äiti

Vierailija
42/88 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on 2 tyttöä. Salaa säälin noita naapurien äitejä, kun eivät tyttöä saaneet ja olen äärimmäisen kiitollinen omasta onnestani.

Mutta ehkä ne naapurin miehet sitten säälivät mun miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa kolmilapsinen perhe ja kaikki tyttöjä. Käy minullakin mielessä että miltähän isästä tuntuu kun kaikki on naisia ympärillä. Samoin ajattelisin miltähän tuntuu äidistä jos kaikki lapset poikia.

Vierailija
44/88 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin vielä kolmannen tytön, mutta koska mahdollisuudet saada tyttö on 50-50 niin en tee sitten ollenkaan kolmatta. Mieheni tahtois myöskin tytön, että ei ne kaikki miehet niitä poikia halua.

Vierailija
45/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hirveä poikavouhotus ympärillä koko ajan ja että"kolmas hankittiin,kun haluttiin poikaa"-kommentit.Anoppi jopa oli keksinyt nimen tälle kolmannelle "pojalle" valmiiksi.Itse salaa toivoin tyttöä,kolmatta sellista siis,vauvan sukupuoli ei selvinnyt ennen syntymää.Ja riemukseni meille syntyi kolmas terve tytär viime talvena (poika kyllä olisi varmasti ollut ihan yhtä tervetullut ja rakas!).Kaikki olivat ihmeissään ja sitten alkoi se "teille ei sitten VIELÄKÄÄN tullut sitä poikaa"-kommentit."Pitää vielä poikaa yrittää"-jutut oli tosi rasittavia,varsinkin kun keskimmäinen ja tämä vika synnytys ovat olleet aika dramaattisia vauvojen kannalta.Olenkin kaikille tehnyt selväksi,että enää EN aio synnyttää kertaakaan ja sitä paitsi ikäkin alkaa jo painaa...Että turha odottaa meille sitä poikaa!!

T:onnellinen 3 "prinsessan"äiti

Vierailija
46/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis monille niille, joilla on molempia sukupuolia. He eivät voi ymmärtää, että lapsi on aina lapsi, oli tyttö tai poika. Että pääasia on, että saa elävän lapsen syliin, terveys on sitten jo ihan bonusta!

T. Neljän tyttären äiti

Mulla tuli mieleen ap:n kirjoituksesta, että jos tyttöjä on suvussa selvästi enemmän niin ehkä ne kommentoijat itse haluaisivat, että ap saisi pojan. Ei niin ,että he olettaisivat ap:n haluavan pojan. Ainakaan pelkästään, ja vaikka niin sen sanoisivat.

Itse en taas sitten tajua mitä tarkoitat, että me joilla on molemmat emme voi ymmärtää, että lapsi on aina lapsi? Itse ainakin sen olen ihan konkreettisesti saanut nähdä esim. lasten luonteissa. Meillä tyttöön pätee enemmän perus poikien luonnekuvaukset ja poikaan tyttöjen...

Olen myös saanut pelätä toisen lapsen terveyden puolesta heti raskaudesta alkaen, mutta silti halusin jo silloin tietää sukupuolen. En siksi, että toivoin jotain tai ettei pääasia olisi ollut elävä lapsi, vaan siksi, että olin kiinnostunut lapsestani.

Vierailija
47/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on tyttö. Kaikki ovat (olen kertonut ultra-arviosta aika monelle) jotenkin innoissaan, että saamme nyt sitten sitä toista sorttia. Ihmiset ei tajua, että me toivottiin toista tyttöä ja aluksi olin jopa hiukan pettynyt sukupuoleen. Nyt olen pikkuhiljaa sopeutunut ja onhan pojissakin puolensa. Samoin mieskin toivoi toista tyttöä.

Vierailija
48/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ne jotka vetää herneen nenuun jostain kavereiden tai sukulaisten toiveista, on juuri niitä jotka oikeesti haluaisi sitä toistakin "mallia". Ne taas jotka vähät välittää muiden kommenteista, on niitä joille on ihan sama kumpi tulee.

Vierailija
49/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 poikaa eikä mua häiritse tippaakaan nuo "tehkää vielä tyttö" -jutut, nehän vaan naurattaa. Luultavasti juuri siksi että meille on ihan sama. Se koira älähtää, johon...

Mä luulen että ne jotka vetää herneen nenuun jostain kavereiden tai sukulaisten toiveista, on juuri niitä jotka oikeesti haluaisi sitä toistakin "mallia". Ne taas jotka vähät välittää muiden kommenteista, on niitä joille on ihan sama kumpi tulee.

Vierailija
50/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kirjoitit, ettet erikoisesti toivo, mutta taidat kuitenkin pikkuisen toivoa. ;-)

Vierailija
51/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttävää se on. Ja vilpittömästi en toivo mitään muuta sukupuolta kuin tätä samaa. Mitä tulee miesten poikatoiveisiin, niin ehkä mun mies on outo. Se oikeasti toivoo tyttöjä, kun sillä on kolme tyttöä (kaksi edellisestä ja yksi yhteinen) ja rakastaa olla "prinsessojensa" kanssa. Onhan tytöt aina iseille jotenkin läheisempiä kuin pojat.

Vierailija
52/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttävää se on. Ja vilpittömästi en toivo mitään muuta sukupuolta kuin tätä samaa. Mitä tulee miesten poikatoiveisiin, niin ehkä mun mies on outo. Se oikeasti toivoo tyttöjä, kun sillä on kolme tyttöä (kaksi edellisestä ja yksi yhteinen) ja rakastaa olla "prinsessojensa" kanssa. Onhan tytöt aina iseille jotenkin läheisempiä kuin pojat.

Vierailija
53/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet valehtelevat toivovansa tyttöjä miellyttääkseen vaimojaan ;)

Vierailija
54/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides poika olisi toiveissa. Olen sanonut, et uskallanko enää edes alkaa vauvan tekoon, kun on suuri vaara saada tyttö.

Jotenkin ei vaan natsaa..

Vierailija
55/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut se, että nainen on epäonnistunut jos ei tee miehelleen poikalasta ja suvulle jatkajaa. Se on yhäkin riittävä syy eroon monissa kulttuureissa. Vanhat asenteet istuu tiukassa myös länsimaissa. Siitä varmaan johtuu tyttöjen äitien ärhäkkä asenne, hyökkäys on paras puolustus. Alemmuudentunnetta on vaikea välttää, kun etenkin vanhemmat ihmiset sanoo suoraan että kyllä teidän pitäisi se poika saada ja nuoremmat ja fiksummat ei sano ääneen mutta moni ajattelee mielessään.

Vierailija
56/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt menestyvät paremmin koulussa, huolehtivat enemmän vanhemmistaan, vähemmän käytöshäiriötä, vkäivaltaisuutta jne. Tyttö on nykyisin toivotumpi kuin poika.

Perinteinen ajatusmalli on ollut se, että nainen on epäonnistunut jos ei tee miehelleen poikalasta ja suvulle jatkajaa. Se on yhäkin riittävä syy eroon monissa kulttuureissa. Vanhat asenteet istuu tiukassa myös länsimaissa. Siitä varmaan johtuu tyttöjen äitien ärhäkkä asenne, hyökkäys on paras puolustus. Alemmuudentunnetta on vaikea välttää, kun etenkin vanhemmat ihmiset sanoo suoraan että kyllä teidän pitäisi se poika saada ja nuoremmat ja fiksummat ei sano ääneen mutta moni ajattelee mielessään.

Vierailija
57/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne äiskät nauraa sulle vahingoniloisesti selän takana =D

ja meillä on 2 tyttöä. Salaa säälin noita naapurien äitejä, kun eivät tyttöä saaneet ja olen äärimmäisen kiitollinen omasta onnestani. Mutta ehkä ne naapurin miehet sitten säälivät mun miestä.

Vierailija
58/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet valehtelevat toivovansa tyttöjä miellyttääkseen vaimojaan ;)

Vierailija
59/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siltikään ole niin että tyttöä arvostettaisiin yhtä paljon. Vanhat asenteet näkyy yhä edelleen. Yhden tytön äitinä olen kuullut miljuuuuuuuna kertaa miten pitäisi vielä se poika tehdä koska "pitää olla suvunjatkaja".

Tytöt menestyvät paremmin koulussa, huolehtivat enemmän vanhemmistaan, vähemmän käytöshäiriötä, vkäivaltaisuutta jne. Tyttö on nykyisin toivotumpi kuin poika.

Perinteinen ajatusmalli on ollut se, että nainen on epäonnistunut jos ei tee miehelleen poikalasta ja suvulle jatkajaa. Se on yhäkin riittävä syy eroon monissa kulttuureissa. Vanhat asenteet istuu tiukassa myös länsimaissa. Siitä varmaan johtuu tyttöjen äitien ärhäkkä asenne, hyökkäys on paras puolustus. Alemmuudentunnetta on vaikea välttää, kun etenkin vanhemmat ihmiset sanoo suoraan että kyllä teidän pitäisi se poika saada ja nuoremmat ja fiksummat ei sano ääneen mutta moni ajattelee mielessään.

Vierailija
60/88 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku lasteni kuullen puhuu moista. En todellakaan halua esim. kuopuksen ajattelevan, että hän olisi jotenkin parempi ja toivotumpi, jos olisi toista sukupuolta.

Jotkut ovat todellakin sellaisia älykääpiöitä, että pahoittelevat lasten kuullen tämän sukupuolta...