Nuoret naiset älkää odotelko!
Jos vaan tuntuu että aika on hyvä niin uskaltakaa alotta vauvan "teko"
Haluan vaan kannustaa, ettei odoteltais liikaa!
Liian monta ikävää tarinaa olen kuullut klinikallamme! Ja olen kuullut niin monta "miksi odotimme niin kauan" Se surettaa kyllä, itselläni kävi hyvä tuuri, mutta voisin olla yksi heistä:/
Ja muistakaa että vaikka ensisynnyttäjien keski-ikä on 28 se ei tarkoita automaattisesti että olisi normaalein ikä, jotkut näin luulevat.
Olen myös lopen kyllästynyt kuuntelemaan tuttavani huonolla itsetunnolla vasustettuja "20-25vuotiaat ovat liian nuoria" Aina kun on kyse hänen herrrrkästä iästään. Tämähän on HYVIN yksilöllistä!
Älkäähän välittäkö typeristä puheista!
Ja joku nyt varmasti ottaa nokkiinsa vanhempana ja siksi haluankin sanoa että tämä ei ole vanhempien naisten vastainen ketju tms. Itse sain esikoiseni 32v.'
Ajattelin että omasta ikäryhmästäni teen poikkeuksen ja kannustan mieluummin, kuin ilkun epävarmuuteni takia! Lapsettomuus on nyt huipussaan.
Jos siis mahdollisuudet on kohillaan niin tsemp tsemp! Ja tsempit myös vauvan saaneille nuorille naisille ja miksei meille "vanhoillekkin" ;)
Kommentit (68)
edelleenkään siihen kysymykseen, että MIKSI ne lapset pitäisi tehdä nuorina? Mitä hyötyä siitä on lapsen vanhemmille ja lapselle?
edelleenkään siihen kysymykseen, että MIKSI ne lapset pitäisi tehdä nuorina? Mitä hyötyä siitä on lapsen vanhemmille ja lapselle?
jos sitä ei halua. Mutta joillekin se sopiva tilanne voi tulla jo nuorena.
biologian kannalta lisääntyminen on nuorena (tilastollisesti) helpompaa kuin vanhana. Mutta eikös se niin mennyt, että vale, emävale, tilasto. Heh :)
mutta se lapsenhoito ja kasvatus vaatii myös henkisiä ominaisuuksia, sitoutumista ja pitkäjännitteisyyttä. Kyllä sitä varmaan joillakin nuorilla on, ja sopeutuvat hyvin vanhemmiksi. Tosin nuo ominaisuudet usein kehittyvät iän mukana. Varsinkin mieheillä, ja jos haluaa lapselle isän, voi olla parasta odottaa...
mutta se lapsenhoito ja kasvatus vaatii myös henkisiä ominaisuuksia, sitoutumista ja pitkäjännitteisyyttä. Kyllä sitä varmaan joillakin nuorilla on, ja sopeutuvat hyvin vanhemmiksi. Tosin nuo ominaisuudet usein kehittyvät iän mukana. Varsinkin mieheillä, ja jos haluaa lapselle isän, voi olla parasta odottaa...
Täyttää 27 parin kk päästä. Vai pitäisikö hänenkin olla yli 30 vuotias ollakseen hyvä isä?
Suurin osa tuntemistani alle 30 v miehistä haluaa lapsia, mutta sitten joskus, ei vielä nyt. Poikkeuksia aina on.
Täyttää 27 parin kk päästä. Vai pitäisikö hänenkin olla yli 30 vuotias ollakseen hyvä isä?
[/quote]
Varmasti voi olla hyvä isä, ei katso pelkästään ikään. Kaikista miehistä ei koskaan ole hyväksi isäksi.
ton huumorimielessä:-). Mä kanssa olen niin vanhanaikainen, että ensin hankitaan ammatti ja elanto, sitten perhe. Ja miehen kanssa, joka haluaa sitä myös, ja jonka kanssa haluan elää loppuelämäni.