Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret naiset älkää odotelko!

Vierailija
26.12.2009 |

Jos vaan tuntuu että aika on hyvä niin uskaltakaa alotta vauvan "teko"

Haluan vaan kannustaa, ettei odoteltais liikaa!

Liian monta ikävää tarinaa olen kuullut klinikallamme! Ja olen kuullut niin monta "miksi odotimme niin kauan" Se surettaa kyllä, itselläni kävi hyvä tuuri, mutta voisin olla yksi heistä:/

Ja muistakaa että vaikka ensisynnyttäjien keski-ikä on 28 se ei tarkoita automaattisesti että olisi normaalein ikä, jotkut näin luulevat.

Olen myös lopen kyllästynyt kuuntelemaan tuttavani huonolla itsetunnolla vasustettuja "20-25vuotiaat ovat liian nuoria" Aina kun on kyse hänen herrrrkästä iästään. Tämähän on HYVIN yksilöllistä!

Älkäähän välittäkö typeristä puheista!

Ja joku nyt varmasti ottaa nokkiinsa vanhempana ja siksi haluankin sanoa että tämä ei ole vanhempien naisten vastainen ketju tms. Itse sain esikoiseni 32v.'

Ajattelin että omasta ikäryhmästäni teen poikkeuksen ja kannustan mieluummin, kuin ilkun epävarmuuteni takia! Lapsettomuus on nyt huipussaan.

Jos siis mahdollisuudet on kohillaan niin tsemp tsemp! Ja tsempit myös vauvan saaneille nuorille naisille ja miksei meille "vanhoillekkin" ;)

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä, alan yleisesti ajattelemaan että te nuoret TODELLA olette fiksumpia kuin vanhemmat naiset tämän ketjun perusteella hehe:D Että taas on vaikeaa;)

ap

Vierailija
42/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki läydä hyvää parisuhdetta ihan nuorena, nuorena kuuluu etsiskellä sitäkin ettei tarvitse myöhemmin katua.

Jos lapsilta kysytään, kyllä useimmat varmaan toivovat että olisi (kunnolliset) äiti ja isä samassa perheessä eikä erillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tuo sitten liittyi ketjuun? Puolustelet omaa ikääsi vaikei kukaan ole tässä ketjussa sanonutkaane että olisi huonompi saada lapset vanhempana?:D

Oikeasti vanhemmat naiset, tämä ketju EI OLLUT edes tarkoitettu teille, voitte ihan hyvin sulkea sen koneen ja rypeä katkeruudessa:D Lähes kukaan teistä vanhemmista naisista ei edes ymmärtänyt tämän ketjun tarkoitusta, joten hei hei...

ap

Vierailija
44/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan samaa mieltä.

- tuo 26, jolla 2 tytärtä

Ja miten tuo sitten liittyi ketjuun? Puolustelet omaa ikääsi vaikei kukaan ole tässä ketjussa sanonutkaane että olisi huonompi saada lapset vanhempana?:D

Oikeasti vanhemmat naiset, tämä ketju EI OLLUT edes tarkoitettu teille, voitte ihan hyvin sulkea sen koneen ja rypeä katkeruudessa:D Lähes kukaan teistä vanhemmista naisista ei edes ymmärtänyt tämän ketjun tarkoitusta, joten hei hei...

ap

Vierailija
45/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt aloin jo nauraa ääneen epätoivoista naurua.. EI EI EI ei tuokaan mitenkään liittynyt ketjuun.

ääääähhhhh!:D Olette uskomattomia:D JA EDELLEEN JOS MAHDOLLISUUDET LÖYTYVÄT:D Niin kaikkihan EIVÄT löydä oikeanlaista miestä nuorena! KUKA VÄITTI NIIN????:D

ap

Vierailija
46/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ilmeiseti et siis halua vielä etkä ole henkisesti valmis? Niin sitten ei kannata. Noihin "MAHDOLLISUUKSIIN" kuuluu toki myös onko henkisesti valmis;) Puhuinkin lähinnä siitä jos joku jarruttelee tyhjän takia.. ap

Ei vaan, tähän sellainen kommentti että ei kukaan jarruttele "tyhjän takia".

Ethän sinä elä toisten elämää ja tiedä, millaisin perustein he tekevät valintojaan. Jos joku odottaa lasten hankintaa, hänellä on siihen jokin syy. Ulkopuoliset voivat olla tämän syyn pätevyydestä mitä mieltä vain, mutta kyseiselle ihmiselle se on aito ja merkittävä.

Kannustaa siis saa, mutta eihän myöskään vähätellä ihmisten syitä odottaa.

13

Vierailija
47/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse kirjoitat epäselvän aloituksen ja toiset eivät ymmärrä sitä. Katso peiliin. Emme me mitään ajatustenlukijoita ole. Netissä pitää viestiä yksiselitteisesti ja perustellen.

Vierailija
48/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

En puolustellut lastenhankintaikääni, vaan nähdäkseni olen silloin joskus kuulunut juuri tuohon ikäryhmään, jota ap ja muutama muukin tässä kehottaa hankkimaan lapsia (minulla siis oli vakaa parisuhde parikymppisenä jne).

Mutta kaikesta kannustuksesta huolimatta ap ei ole oikein selittänyt, miksi ne lapset nuorena pitäisi tehdä. Ja sitä minä tässä kyselin :)

t. 42

Vierailija
49/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sitä vastaan olisi. En kyllä vieläkään ole saanut selitystä väitteelle, että miksi lapset kannattaa tehdä nuorina? Mitä on tyhjän takia jarruttelu?

no ilmeiseti et siis halua vielä etkä ole henkisesti valmis? Niin sitten ei kannata. Noihin "MAHDOLLISUUKSIIN" kuuluu toki myös onko henkisesti valmis;) Puhuinkin lähinnä siitä jos joku jarruttelee tyhjän takia..

ap

Vierailija
50/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää joulua nuoret naiset ja tsemppiä teille nyt erityisen paljon jos todella näin paljon kuin tämän ketjun perusteella:/ Kauhea että nykynaiset alentuvat tuohon käytökseen vielä "kypsässä" iässä väittävät olevansa...hmmm....

Nyt lähden pulkkailemaan lasten kanssa, moro;)

ap

Vierailija
51/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesteistä on ollut ihan asiallisia ja niissä on hyvä pointti.

Sinua nyt vain taitaa harmittaa, kun emme ymmärtäneet viestiäsi niin kuin SINÄ olisit halunnut. Ehkäpä parempi tuuri ensi kerralla.

Vierailija
52/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori 23-vuotias, hyvässä parisuhteessa 5 vuotta ollut, kouluttautunut (pian valmistuva) ja töissä oleva lapsirakas ihminen, joka poikaystävänsä kanssa pohtii, milloin lasten aika.

Tässä ketjussa kehoitettiin tekemään nuorena, jos puitteet kunnossa ja halu. Meillä on, mutta kysyinkin että miksi nuorena? Miksei muutaman vuoden kuluttua? Jos esittää väitteen tai kehoituksen, pitää kyetä se perustelemaankin ap.

hyvää joulua nuoret naiset ja tsemppiä teille nyt erityisen paljon jos todella näin paljon kuin tämän ketjun perusteella:/ Kauhea että nykynaiset alentuvat tuohon käytökseen vielä "kypsässä" iässä väittävät olevansa...hmmm....

Nyt lähden pulkkailemaan lasten kanssa, moro;)

ap

Vierailija
53/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että yleensä ihminen aikuistuu ja kasvaa sitä mukaa kuin ikää tulee.

Minä sain esikoiseni 27-vuotiaana, toisen 29-vuotiaana ja nyt 35-vuotiaana odotan kolmatta. Tunnen tässä iässä olevani kaikista eniten valmis vauvan äitiyteen. Elämänkokemus tuo varmuutta ja tyyneyttä asioihin.

En tietenkään mikään pentu ollut esikoisenkaan syntyessä, mutta moni asia oli elämässä vielä kesken, mikä teki äitiydestä ehkä rankempaa. Jos olisin saanut lapsen vielä nuorempana (esim. 22-v.), niin olisin ollut vielä raakileempi, epävarmempi, mustavalkoisempi ja ajattelussani lapsellisempi.

Ja tätä mieltä olen, vaikka en edes ollut 22-vuotiaana mikään kikatteleva bilehile, vaan ihan tavallinen, vastuuntuntoinen ja elämää suunnitteleva loppuvaiheen opiskelija.

Vierailija
54/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 22 ja 2 lasta on. Minulla on elämä mallillaan, yhdessä nyt 6 vuotta mieheni kanssa. Lapsilla on pysyvä koti, muuttaakaan emme voi/edes halua :) Tilaa ei noin vain siirretä :D

Meille lapset olivat hyvin tervetulleita. :)

Olin 16 vuotta suhteessa ja siitä 8 naimisissa ja koti ei ollut pysyvä.Olet liian nuori...tule 16 vuoden päästä kertomaan oliko se kotisi pysyvä..

Vierailija
55/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naisen kannalta on parasta tehdä lapset nuorena. Mutta jos ajattelemme asiaa lapsen kannalta, kannattaa lapset tehdä vasta neljänkympin jälkeen. Koska ihmisen kehittyminen menee niin, että keski-ikäisenä kaivetaan luurangot kaapista ja ihmisesta tulee tasapainoisempi. Epätasapainoisesta ihmisestä tulee tasapainoisempi ja tasapainoisesta ihmisestä kypsempi. Näin ollen lapset kannattaa hankkia mahdollisimman vanhana.

ei kyllä pidä mun kohdallani paikkaansa millään tavalla...!!! sain esikoisen 21 vuotiaana ja nyt on kaksi suloista poikaa ja yksi enkeli vauva olen nyt 28 onneksi "alotin" nuorena lapsen teon ja jaksan paremmin

Vierailija
56/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy lasten hankkimisen viivästymiseen on kuulemma se, että sopiva kumppani löytyy vasta myöhemmällä iällä. Itsekin olisin halunnut lapsen 24-vuotiaana, mutta parisuhde ei ollut sellainen, johon asiaa olisi voinut edes harkita. Sopiva mies löytyi vasta lähes 30-vuotiaana. Taitaa olla aika yleinen tilanne.

Toki jos löytyy hyvä kumppani varhain, niin sepäs onnekasta, kaikilla ei vain käy niin hyvä tuuri.

Siihen en kyllä kannustaisi, että tehdään lapsi heti suhteen alussa, kuten moni nimenomaan nuorena tekee.

Vierailija
57/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 22 ja 2 lasta on. Minulla on elämä mallillaan, yhdessä nyt 6 vuotta mieheni kanssa. Lapsilla on pysyvä koti, muuttaakaan emme voi/edes halua :) Tilaa ei noin vain siirretä :D Meille lapset olivat hyvin tervetulleita. :)

Olin 16 vuotta suhteessa ja siitä 8 naimisissa ja koti ei ollut pysyvä.Olet liian nuori...tule 16 vuoden päästä kertomaan oliko se kotisi pysyvä..

Mutta en minä halua enää juoksennella ympäri maailmaa. Olen oikein tyytyväinen omaan kotiin, tähän tilaan ja muutenkin elämäntilanteeseeni. En kyllä ole mikään ennustaja, en voi tietää mitä tulee tulevaisuudessa tapahtumaan. Tällä hetkellä tiedän että rakastan miestäni syvästi, rakastan lapsianikin! Meillä on oma talo, oma maatila (no pankille kyllä vielä velkaa).

Mutta miksi meidän olisi pitänyt odottaa lapsentekoa siihen että olisimme esim. sen 30 vuotta? Meidän aika on tässä ja nyt, me halusimme lapsia elämäämme. Ja varmasti tulee lisääkin näiden kahden ihanan pojan lisäksi.

Vierailija
58/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy lasten hankkimisen viivästymiseen on kuulemma se, että sopiva kumppani löytyy vasta myöhemmällä iällä. Itsekin olisin halunnut lapsen 24-vuotiaana, mutta parisuhde ei ollut sellainen, johon asiaa olisi voinut edes harkita. Sopiva mies löytyi vasta lähes 30-vuotiaana. Taitaa olla aika yleinen tilanne. Toki jos löytyy hyvä kumppani varhain, niin sepäs onnekasta, kaikilla ei vain käy niin hyvä tuuri. Siihen en kyllä kannustaisi, että tehdään lapsi heti suhteen alussa, kuten moni nimenomaan nuorena tekee.

katsoa onko suhteella edes tulevaisuutta, asua ensin yhdessä kunnolla ettei sitten tule yllätyksiä ja mikään ei menekään hyvin.

t. se 22v 2 lapsen äiti

Vierailija
59/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, etten tehnyt lapsia parikymppisenä. Saisi nyt hyvät elarit ja olis vapaita viikonloppuja, kun lapset voi lempata isälleen. Sama kesälomilla, ei tarvis koko lomaa kakaroitten kanssa olla.

Mutta tyhmyyttäni odotin yli kolmikymppiseksi, että tein lapset vasta elämäni rakkauden kanssa. NIin nyt sitten saman katon alla ollaan, eikä lapsia voi mihinkään lähettää, kun niitten isä ja äiti eli mun mies ja minä asutaan samassa osoitteessa, eikä ole mitään eroa näköpiirissä.

Vierailija
60/68 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa, etten tehnyt lapsia parikymppisenä. Saisi nyt hyvät elarit ja olis vapaita viikonloppuja, kun lapset voi lempata isälleen. Sama kesälomilla, ei tarvis koko lomaa kakaroitten kanssa olla. Mutta tyhmyyttäni odotin yli kolmikymppiseksi, että tein lapset vasta elämäni rakkauden kanssa. NIin nyt sitten saman katon alla ollaan, eikä lapsia voi mihinkään lähettää, kun niitten isä ja äiti eli mun mies ja minä asutaan samassa osoitteessa, eikä ole mitään eroa näköpiirissä.

aikaisemmin tehnyt niin hyvä vain ettet niitä saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän