Käyttääkö teidän lapset, erityisesti tytöt, pikkuhousuja öisin?
Kommentit (71)
Alapää ei tarvitse enää mitään erityisiä ilmakylpyjä kun pesullakin käydään päivittäin eikä enää pidetä villavaatekerroksia päällä kaikenpäivää kun asunnot ovat lämpimiä. Ihan antiikkinen ja väärä luulo on, että alapään pitäisi saada ilmaa.Kyllä se nyt vaan on niin, että varsinkin tyttöjen alapään on hyvä tuulettua öisin tai edes joskus. Jatkuva pikuhousujen pitäminen on ihan turhaa hautomista.
Pelkkää uskomusta vaan.
Tietenkin! Mikä ihmeen kysymys tämä on? Oletko joku pedofiili?
Kyllä mun äiti on ainakin opettanut mulle lapsena, ettei alkkareita pidetä yöllä, että paikat saa hengittää. Onko tämä sulle aivan tuntematon asia?
Tule nykyaikaan jo! Alapää ei tarvitse enää mitään erityisiä ilmakylpyjä kun pesullakin käydään päivittäin eikä enää pidetä villavaatekerroksia päällä kaikenpäivää kun asunnot ovat lämpimiä. Ihan antiikkinen ja väärä luulo on, että alapään pitäisi saada ilmaa. Sama kuin väittäisit, että peilin särkyminen tietää epäonnea.
Itse olen kuitenkin aivan päinvastaista mieltä. Mulla on itsellä kyllä sellainen olo, että alushousut hautoo. En nuku ikinä alkkarit jalassa, ajatuskin tuntuu inhottavalta. Oleilen kotona usein pelkissä löysissä housuissa ilman alkkareita.
Meidän talo ei muuten ole hirveän lämmin, usein pidän villakalsareita tai sukkahousuja housujen alla, jos ulkona on kovat pakkaset. Enkä käy pesulla joka päivä.
Alapää ei tarvitse enää mitään erityisiä ilmakylpyjä kun pesullakin käydään päivittäin eikä enää pidetä villavaatekerroksia päällä kaikenpäivää kun asunnot ovat lämpimiä. Ihan antiikkinen ja väärä luulo on, että alapään pitäisi saada ilmaa.Kyllä se nyt vaan on niin, että varsinkin tyttöjen alapään on hyvä tuulettua öisin tai edes joskus. Jatkuva pikuhousujen pitäminen on ihan turhaa hautomista.
Pelkkää uskomusta vaan.
kyllä minä ainakin kätilönä ja gynekologin tyttärenä olen sitä mieltä, että tuuletus tekee ihan hyvää. Varsinkin pieniellä tytöillä saattaa joskus olla häpyhuulet tosi tiukat ja yöllä tulee sopivasti hautumiselle taukoa. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
tulee hautova olo, kun joskus teltassa nukkuessa on alusousut villakalsarien alla. Joten kyllä mulla ainakin alkkarit hautoo, enkä suosittelis kenellekään alkkarit jalassa nukkumista. Jokainen tietenkin tekee kuten tykkää.
onhan sekin todistettu että tekokuituiset & liian tiukat alushoust altistaa hiivatulehduksille, että kyllä se pimpsa vaan tarvitsee tuuletusta.
Mutta varsinaiseen kysymykseeni, meidän 2v tyttö ei käytä alushousuja, nukkuu joko yöpuku päällään tai välillä on niin kuumissaan (esim. saunan jälkeen) että haluaa nukkua kokonaan alasti.
eikä miestä kumpikaan kärsi koskaan alapään tulehduksista tai mistään hautomisvaivoista.
Mutta meillä onkin aina puuvillaisia pikkareita eikä mitään keinokuitukamaa.
Pikkareitta nukkuminen on minusta sitä paitsi älyttömän epähygieenistä. Lakanoita pitäisi sitten vaihtaa tosi monta kertaa viikossa.
Pikkareitta nukkuminen on minusta sitä paitsi älyttömän epähygieenistä. Lakanoita pitäisi sitten vaihtaa tosi monta kertaa viikossa.
Mitenkäs ne lakant siitä likastuu kun illalla viimeiseksi ennen nukkumaan menoa on käyty suihkussa? Ei ne lakanat samalla tavalla siellä peppuvaossa ole kiinni kuin esim. alushousut. Meillä siis sänkyyn mennään suihkunraikkaana ja alasti nukutaan, lakat on kyllä oikein siistissä kunnossa kun ne kerran viikossa saunapäivänä vaihdan uusiin.
että olemme tässäkin suhteessa erilaisia ja kukin tyylillään. Mietin vaan, että millaisia pikkareita ihmiset käyttää, jos ne hautovat? Ohkaiset puuvillapöksyt ei kai mitenkään haudo?
Toiseksi, miten usein vaihdatte lakanoita, jos ei pikkareita ole käytössä? Sitten vielä osa ei käy illalla pesulla ja silti nukkuu ilman housuja... Ällöä jotenkin. Mutta tämä on vain oma suppean mieleni tuntemus... Onko juuri näillä näitä toistuvia kiho- yms. ongelmia?
Mitenkäs ne lakant siitä likastuu kun illalla viimeiseksi ennen nukkumaan menoa on käyty suihkussa? Ei ne lakanat samalla tavalla siellä peppuvaossa ole kiinni kuin esim. alushousut. Meillä siis sänkyyn mennään suihkunraikkaana ja alasti nukutaan, lakat on kyllä oikein siistissä kunnossa kun ne kerran viikossa saunapäivänä vaihdan uusiin.
Että ollaan raikkana päivän touhuja varten, eikä haista ihmisten ilmoilla.
Ihan turhaa veden haaskausta käydä iltaisin kokopesulla kun puhdas ja hietön pitää olla päivää varten.
eikä miestä kumpikaan kärsi koskaan alapään tulehduksista tai mistään hautomisvaivoista. Mutta meillä onkin aina puuvillaisia pikkareita eikä mitään keinokuitukamaa. Pikkareitta nukkuminen on minusta sitä paitsi älyttömän epähygieenistä. Lakanoita pitäisi sitten vaihtaa tosi monta kertaa viikossa.
alapesulla (lapset) muutaman kerran viikossa. Äiti joka päivä. Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein. Ikinä ei ole kenelläkään ollut mitään tulehduksia, ei hiivaa, ei kihomatoja tai mitään muutakaan. Onnellisia ja tyytyväisiä olemme :)
Olen yötä päivää pikkarit jalassa, samoin tyttärenieikä miestä kumpikaan kärsi koskaan alapään tulehduksista tai mistään hautomisvaivoista.
Mä käytän ainoastaan puuvillaisia alkkareita, no muutamat mikrokuituiset on. Silti musta tuntuu, että ne hautoo. Mä en ikinä käytä alkkareita nukkuessa. Usein - kuten nyt - en käytä kotihousujenkaan alla alkkareita. En myöskään peseydy joka päivä (en voi vaikka haluaisinkin), ENKÄ SILTI VAIHDA LAKANOITA MONTAA KERTAA VIIKOSSA. Kavahda!
Musta se ei ole yhtään epähygieenistä. En mä sitä alapäätä hiero niihin lakanoita, ja siksi toisekseen, musta alapään bakteerit eivät ole mitenkään vaarallisia ihmisille.
Kyllä elämä on varmaan monimutkaista, kun aina pitää miettiä, että joku on ällöttävää tai epähygieenistä. Oletko sä mahdollisesti se, joka ei halunnut koiria kylään sen takia, että ne istuu paljaalla pyllyreiällä lattialla? Vai ootko vaan Porvoosta?
että olemme tässäkin suhteessa erilaisia ja kukin tyylillään. Mietin vaan, että millaisia pikkareita ihmiset käyttää, jos ne hautovat? Ohkaiset puuvillapöksyt ei kai mitenkään haudo?
Toiseksi, miten usein vaihdatte lakanoita, jos ei pikkareita ole käytössä? Sitten vielä osa ei käy illalla pesulla ja silti nukkuu ilman housuja... Ällöä jotenkin. Mutta tämä on vain oma suppean mieleni tuntemus... Onko juuri näillä näitä toistuvia kiho- yms. ongelmia?
Hautomisongelmaisilla on ehkä kyse vääränlaisista pikkareista tai sitten peseytymisongelmia.
Meillä lakanoita vaihdellaan vaihtelevasti 3-6 kertaa kuukaudessa ja käyteteään öisin univaatteita.
Ei ne mitenkään itsestään synny!
Mulla ei ole ikinä ollut kihomatoja, eikä mitään alapäävaivoja (paitsi joskus on tullut hiiva antibiooteista), ja uskon, että se johtuu ainakin osittain siitä, että en kuuraa alapäätäni jatkuvasti, enkä myöskään käytä alkkareita kellon ympäri, vaan vain silloin, kun mulla on jalassa päällyshousut/sukkahousut/kalsarit. Kotihousujen alla ei alkkareita tarvitse.
on niin kostea alapää että reisille joskus menee.. nukun silti ilman pikkareita tai just sen takia, lakanat vaihdetaan juu ja joka ilta pesu.
mut eiks ne lastenkin peput olis hyvä pestä edes kerran päivässä? kun joku pesi joskus vaan?
illalla pitää yökkäriä suihkun jälkeen ( ei pikkareita) ja nukkumaan mennessä heittää aina yöpuvun pois.
Me vanhemmatkin nukutaan alasti en tiedäjohtuuko siitä,lapsi sanoo että yökkäri tuntuu pahalta kun menee rullalle yms.
Poika 2½v. nukkuu yökkäri päällä (paita ja housut)
Olen yötä päivää pikkarit jalassa, samoin tyttärenieikä miestä kumpikaan kärsi koskaan alapään tulehduksista tai mistään hautomisvaivoista.
Mä käytän ainoastaan puuvillaisia alkkareita, no muutamat mikrokuituiset on. Silti musta tuntuu, että ne hautoo. Mä en ikinä käytä alkkareita nukkuessa. Usein - kuten nyt - en käytä kotihousujenkaan alla alkkareita. En myöskään peseydy joka päivä (en voi vaikka haluaisinkin), ENKÄ SILTI VAIHDA LAKANOITA MONTAA KERTAA VIIKOSSA. Kavahda!
Musta se ei ole yhtään epähygieenistä. En mä sitä alapäätä hiero niihin lakanoita, ja siksi toisekseen, musta alapään bakteerit eivät ole mitenkään vaarallisia ihmisille.
Kyllä elämä on varmaan monimutkaista, kun aina pitää miettiä, että joku on ällöttävää tai epähygieenistä. Oletko sä mahdollisesti se, joka ei halunnut koiria kylään sen takia, että ne istuu paljaalla pyllyreiällä lattialla? Vai ootko vaan Porvoosta?
Tuon tietäminen pitäisi olla aika itsestään selvää.
meilläkin ollaan raikkaita päivää varten vaikka lapset illalla suihkussa käyvätkin. Päivällä ne ovat pyörineet hiekkalaatikolla yms niin ei kyllä tulisi mieleenikään päästää niitä ilman suihkua nukkumaan. Ja kyllä illalla suihkussa käynyt lapsi on päivälläkin puhdas, mihinkäs se siellä puhtaissa lakanoissa likastuisi? Aamulla toki pestään aamupalan jälkeen kasvot ja kädet puhtaaksi, usein myös peppupesu aamuisin (koska kakkaavat yleensä silloin, ei siis minkään "ylihygienian vuoksi" mitä joku taas alkaisi kohta selittää...)
Kyllä se nyt vaan on niin, että varsinkin tyttöjen alapään on hyvä tuulettua öisin tai edes joskus. Jatkuva pikuhousujen pitäminen on ihan turhaa hautomista.