Lihottaako cipralex??
En ole puntarilla ravaavaa tyyppiä, niin on jäänyt huomaamatta... olen syönyt ko. lääkettä vuoden ja tajusin juuri olevani 10 kg painavampi kuin vuosi sitten! Voiko johtua lääkkeestä vai onko elintapani ihan huomaamatta muuttuneet???
Kommentit (64)
Siellä on potilaita, jotka ovat todella ylipainoisia ja kyllä rauhoittavat näkyvät silmän pupilleistakin..
cipralexia nyt noin 1,5 vuotta yhteen putkeen ja olen lihonnut yli 15kg sinä aikana. Tämän ketjun perustella omakin epäilykseni siis vahvistuu, että kyllä se todellakin on sitten tuon lääkkeen "vika", että painoa on tullut noin paljon lisää...
Olen koittanut painoa aika ajoin tässä pudottaa, mutta kun ei tunnu lähtevän :O Siis muilla on myös tätä samaa ongelmaa... Pöh! No, on se lääke helpottanut muilta osin niin paljon, että ei nämä kilot estä minua iloitsemasta elämästä :) Kai ne joskus pystyy karistamaan. Joskus kun saa lopetettua lääkkeen. Olen aiemmin syönyt lyhyempiä aikoja ja ahdistus ja masennut palannut sitten käytön lopettamisen jälkeen pahempina, joten siksi näin pitkään on nyt mennyt. Eikä lääkärin mielestä ole tarpeen alkaa vielä purkamaan lääkitystä. Katsotaan sitten myöhemmin.
pelkästään positiivisia kokemuksia lääkkeen käytöstä.Paino on pudonnut,tunteet aivan normaaleja,tosin itkuraivareita en enää saa.Ja reilun vuoden oon käyttänyt.
Olen käyttänyt Cipralexia 10 kk ja painoa on tullut sinä aikana 6 kg lisää, vaikka olen syönyt ja liikkunut entiseen tapaan (koirien päivittäinen lenkitys). Lääkärille tästä mainitsin haittavaikutuksena (muuten lääke on toiminut hyvin), mutta hän väitti ettei suunnilleen ole moisesta mahdollisuudesta kuullutkaan. Tarkistin sitten vielä lääkepakkauksessa luetellut haittavaikutukset, ja kyllä: "Hyvin yleisten" haittavaikutusten joukossa on mainittu painon nousu. "Melko harvinaisena" haittavaikutuksena on mainittu painon lasku. Eli kyllä lääke hyvin monilla aiheuttaa painon nousua. Kiinnostaisi tietää, mistä se johtuu. Hidastuuko aineenvaihdunta, kenties?
Muuten olen, kuten sanottu, tyytyväinen lääkkeen vaikutukseen, elämänhalun ja -ilonkin palaamiseen.
Nyt olen purkamassa lääkitystä ja toivon mukaan myös paino lähtee laskuun.
Johtuukohan siitä että masentuneena ruokahaluni kasvoi ts. söin suruuni, ja ongelman poistuttua ruokailu normalisoitui.. Mulla siis ei vaihtunut paino (no, pari kiloa saatoin laihtua lääkkeen ansiosta), mutta painonhallinta helpottui..
Yleensä kai ei ainakaan kovin paljon.
Olen käyttänyt Cipralexia 10 kk ja painoa on tullut sinä aikana 6 kg lisää, vaikka olen syönyt ja liikkunut entiseen tapaan (koirien päivittäinen lenkitys). Lääkärille tästä mainitsin haittavaikutuksena (muuten lääke on toiminut hyvin), mutta hän väitti ettei suunnilleen ole moisesta mahdollisuudesta kuullutkaan. Tarkistin sitten vielä lääkepakkauksessa luetellut haittavaikutukset, ja kyllä: "Hyvin yleisten" haittavaikutusten joukossa on mainittu painon nousu. "Melko harvinaisena" haittavaikutuksena on mainittu painon lasku. Eli kyllä lääke hyvin monilla aiheuttaa painon nousua. Kiinnostaisi tietää, mistä se johtuu. Hidastuuko aineenvaihdunta, kenties? Muuten olen, kuten sanottu, tyytyväinen lääkkeen vaikutukseen, elämänhalun ja -ilonkin palaamiseen.
Minulle ainakin lääkäri sanoi, että älä huolestu jos paino nousee, se johtuu lääkkeestä. Mutta painonnousu on minulle vaan hyvä asia, koska olen koko ikäni ollut alipainoinen ja yrittänyt lihoa vaikka miten, mutta ei onnitustunut. Nyt olen normaalipainoinen.
Ettekö te ymmärrä... ei se pelkkä pilleri todellakaan lihota. Vaan sen sivuoireena voi olla et ruokahalu kasvaa.
Joten jos kenellä paino nousee tätä lääkettä syödessä niin ihan oman mussutuksen piikkiin menee. Anteex vaan. ;)
Minä en lihonut. Enkä laihtunut.
en osaa sanoa paljonko mutta varmaan ainakin + 10kg. Nyt raskaana ja lopetin lääkkeet kuin seinään, pieni määrä oli mulla ja olisi pitänyt kuitenkin mahd. lopettaa kk pari ennen synnytystä. Kummasti hidastui painon nousu näin raskaana, yli 10 viikon aikana painoa tuli lisää vain 600g että taisi olla cipran tuomaa "painovarastoa" ihan hyvin käytettävissä...
citalopramia, paino on hieman laskenut.Syön sitä vaikeisiin pms-oireisiin, helpottaako ikinä??
Tähän mennessä ei muuta vaikututsta kuin seksuaaliset halut kadonneet kokonaan, eikä seksi tunnu miltään. Samoin mieli maassa koko ajan.
.. mahdollista lihoa 10 kiloa huomaamatta sitä? Jengi on sekaisin. Itse syön Cipralexia enkä ole lihonut, koska ei-ahdistuneena on muitakin keinoja viettää aikaa kuin tunkea naamariinsa herkkuja.
joka lopetti lääkkeen kun tuli vatsakipuja. Lääkärin pitäisi kertoa, että se kuuluu asiaan.
.. mahdollista lihoa 10 kiloa huomaamatta sitä? Jengi on sekaisin. Itse syön Cipralexia enkä ole lihonut, koska ei-ahdistuneena on muitakin keinoja viettää aikaa kuin tunkea naamariinsa herkkuja.
ei sitä huomaa. Kilojen kertymistä ei huomaa. Jos katsoo vanhoja valokuvia 3 vuoden takaa ja vertaa nyt niin kyllä silloin huomaa.
Jokin asia cipraleksissa lihottaa.
Olen syönyt Cipralexia paniikkihäiriöön ja masennukseen 2v annoksella 20mg. Paino noussut 10kg. Väsyttää ja veren natrium-arvot ovat alhaiset. Näytän raskaanaolevalta.
Paniikkikohtaukset pysyvät loitolla näin, mutta mikä muu lääke olisi sopivampi?
Alzheimerin tautia sairastavalla sukulaisellani oli sitä lääkettä sairauden alkuvaiheessa, mutta ei enää.
juujuu samaa paskaa olen kuullut: näkyy ulospäin ja huomaa käytöksestä. Lasittunut katse, kasvot pöhöttyneet jne.
Ne, jotka sitä juttua kertoi, ei vaan tienneet kertovansa sitä psyykenlääkettä syövälle :D ELI EI TASAN HUOMAA! Minä en heitä viitsinyt nolostuttaa ja asiasta huomauttaaa.
Sen olen kuullut, että neuroleptit ym. esim psykoosien ja muiden vakavien mielenterveyden häiriöiden hoidossa käytettävät lääkkeet voisi näin tehdä, mutta tavalliset ssri-lääkkeet ei varmana tee!