Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihottaako cipralex??

Vierailija
25.12.2009 |

En ole puntarilla ravaavaa tyyppiä, niin on jäänyt huomaamatta... olen syönyt ko. lääkettä vuoden ja tajusin juuri olevani 10 kg painavampi kuin vuosi sitten! Voiko johtua lääkkeestä vai onko elintapani ihan huomaamatta muuttuneet???

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla lihottaa. Syön 15mg paniikkihäiriöön ja olen toden totta yrittänyt pudottaa painoa, mm. kuntonyrkkeilyä, rasvatonta, hiilihydraatitonta... Laskin kaloritkin 1800 per pv ja ei. Senkus lisääntyy. Olen 178/88 mies ja lisäksi käyn päivittäin uimassa. Lienee pakko lopettaa pillerit pikkuhiljaa.

Vierailija
2/64 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt vuosien varrella useita eri SSRI-lääkeitä (fluoksetiini, sertraliini ja sitalopraami), enkä ole niistä lihonut. Noin yleisestikin kai näistä lääkkeistä sanotaan, etteivät vaikuttaisi painoon, mutta uskottava kai on, että toisilla sitten kuitenkin vaikuttavat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita joille on tullut pahoja vatsakipuja ja oksentamista cipralexin aloittamisesta?

Vierailija
4/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä 2h sählyä, aamulla 30 min punttisali, illalla puolentoistatunnin jooga tai karate. Kuudesti viikossa.

Ruokana tavallinen kotiruoka. Viikonloppuisin 3 olutta ja levy suklaata. Syön normaaleja annoksia. Näyttäisi läski kerääntyvän sisäelinten ympärille, kun vatsalihakset näkyy mutta vatsa pömpöttää eikä läskiä ole muualla.

Lääkärit eivät osanneet kertoa mistä on kyse. Aineenvaihdunta tuskin on hidastunut. Käyn kakkalla 3x päivässä ja hikoilen runsaasti. Joskus tulee pahoja kramppeja kun unohdan syödä suolaista. Ruokahaluja tuo lääke on lisänyt hillittömästä.

Vierailija
5/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

17kg lähtenyt sen sijaan

Vierailija
6/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus sensijaan voi hyvinkin lihottaa. (Tai sitten laihduttaa)

Vierailija
7/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahaoireet ovat yleisiä sivuvaikutuksia lääkkeen aloituksen yhteydessä. Menevät ohi max 2vko kuluessa.

Vierailija
8/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin paino nousi kun käytin Cipralexia. Tunteet myös "katosivat", mikään ei enää tuntunut miltään. Lopetin kyseisen lääkkeen ja Seronil sopi ainakin itselleni paremmin.

Vierailija
9/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ainakaan painoa tullut yhtään normaalia enemmän. kai se on aika yksilöllistä. musta tuli myös tasaisen tyyni paska, mikä oli aluksi ihan ok myrskyilyn jälkeen. sitten kun alkoi jatkuvat painajaiset ja univaikeudet, päätin lopettaa noin puolen vuoden käytön jälkeen. vaihdettiin sertralin hexaliin ja sopi paremmin. sitä söin varmaan noin vuoden ja nyt olen ollut vuoden ilman. cipralexista tuli aluksi parin viikon huuma, ihan kuin olisi mietoja essoja vedellyt, mutta zoloftista ei tullut mitään ihmeempiä. molemmista tuli inhan viikon parin viekkarit, vaikka lopetin molemmat asteittain.

mutta noista mömmöistä ei ole mitään, ainakaan pysyvää, hyötyä, jos ei terapiaa rinnalla.

Vierailija
10/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahaoireet ovat yleisiä sivuvaikutuksia lääkkeen aloituksen yhteydessä. Menevät ohi max 2vko kuluessa.

Vierailija
11/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen en kyllä tiedä mutta voisin vaikka veikkailla, että itse lääkkeen energiapitoisuus ei kovin kummoinen ole ;)! Eli siis ei tuo lääke mitään lihota! Vaan se ylimääräinen energia, mitä ahdatte naamariinne pitkällä aikavälillä!

Kaikki kehtaavat vielä naama peruslukemilla väittää, että ei olla muutettu elintapojamme. Joo eipä varmaan joo! Suomalaisten lisääntyvä ylipaino-ongelma selittyy 1-2%:ssa tapauksista jollain muulla kuin ylimääräisellä energiansaannilla. Ja ne tapaukset ei todellakaan ole näitä lääkkeenpopsijoita!

Nih!

Vierailija
12/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ettei lihomiselle välttämättä voi mitään kun käyttää masennuslääkettä. Ei kai tiedetä tarkkaan mistä se johtuu. Siis vaikka söisikin oikein. Joitakin vain lihottaa joku lääke ja toista taas ei.

Vierailija
13/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääke lihottaa voi koittaa vaihtaa toiseen. Kaikkiin ei reagoi pakosta samalla tapaa. Näin ainakin lääkäri sanoi.

Vierailija
14/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymmentä. Huh sentään.

Vierailija
15/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen en kyllä tiedä mutta voisin vaikka veikkailla, että itse lääkkeen energiapitoisuus ei kovin kummoinen ole ;)! Eli siis ei tuo lääke mitään lihota! Vaan se ylimääräinen energia, mitä ahdatte naamariinne pitkällä aikavälillä!

Kaikki kehtaavat vielä naama peruslukemilla väittää, että ei olla muutettu elintapojamme. Joo eipä varmaan joo! Suomalaisten lisääntyvä ylipaino-ongelma selittyy 1-2%:ssa tapauksista jollain muulla kuin ylimääräisellä energiansaannilla. Ja ne tapaukset ei todellakaan ole näitä lääkkeenpopsijoita!

Nih!

Eli se patonki jonka syöt säilööntyy elimistön käyttöön tehokkaammin kuin ilman lääkettä. Nih urpo :D

Toisaalta cipralexin nostama paino tuli tarpeeseen. Olin pahasti anorektinen. Painoin 36kg. Nyt painan 46kg.

Pituutta on 160 cm.

Vierailija
16/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih!

Eli se patonki jonka syöt säilööntyy elimistön käyttöön tehokkaammin kuin ilman lääkettä. Nih urpo :D

Toisaalta cipralexin nostama paino tuli tarpeeseen. Olin pahasti anorektinen. Painoin 36kg. Nyt painan 46kg.

Pituutta on 160 cm.

Että elimistö taltioi vaikkapa ruisleivän 3 kertaisesti. Eli normaalisti voisi syödä 3 palaa leipää niin lääkkeen kanssa yhden. Sama alkoholin kanssa. Minä ainakin tulen vahvaan humalaan jo 2 oluesta. Nykyään juonkin ykköstä saan sopivan humalan 3 pulloa ykköstä.

Vierailija
17/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinköhän nyt syyn miksei paino laske! Olen jo toista kuukautta liikkunut päivittäin, ennen en lainkaan, nyt uin, hiihdän, käyn kuntosalilla ja kävelen ja lisäksi olen pudottanut kalorimäärää huimasti ja lähes kaikki makea poi, mutta paino melkeinpä vaan nousussa! Tylsä juttu, lääkekin kun on niin tehokas tarkoitukseensa, synnytyksen jälkeinen masennus.

Vierailija
18/64 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku patonki suomalaisten ruokaa alkuunkaan? Ruisleipä on joo mutta kuka käskee vetää niitä kerralla kolmea?

Että siis edelleen, ylimääräisestä energiasta nuo kilot tulee! Lisäksi patongeista sun muista mättöruuista saadaan liikaa hiilihydraatteja, joista "käytönpuutteessa" ylimääräinen osa varastoituu elimistöön suoraan rasvaksi --> ihminen lihoo!

Nih!

Vierailija
19/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako kyseinen lääke siis cipralex jonkun mielestä voimakkaita vatsakipuja ja oksentamista?

Vierailija
20/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan turruttaa tunteet, ei tunnu mikään enää miltään. Ja seksihalutkin kadonneet. Että mulla ei ainakaan oo paljoa masennukseen auttanut, kun ongelmia on tullut vaan lisää. Taidan lopettaa lääkkeen.