Lihottaako cipralex??
En ole puntarilla ravaavaa tyyppiä, niin on jäänyt huomaamatta... olen syönyt ko. lääkettä vuoden ja tajusin juuri olevani 10 kg painavampi kuin vuosi sitten! Voiko johtua lääkkeestä vai onko elintapani ihan huomaamatta muuttuneet???
Kommentit (64)
Joku kysyi miksi syötte, vakavaan masennukseen sitä kirjoitetaan
Onko joku patonki suomalaisten ruokaa alkuunkaan? Ruisleipä on joo mutta kuka käskee vetää niitä kerralla kolmea?
Että siis edelleen, ylimääräisestä energiasta nuo kilot tulee! Lisäksi patongeista sun muista mättöruuista saadaan liikaa hiilihydraatteja, joista "käytönpuutteessa" ylimääräinen osa varastoituu elimistöön suoraan rasvaksi --> ihminen lihoo!
Nih!
Mä laihduin puolen vuoden aikana 10 kg kun aloin syömään cipralexiä. Olen syönyt cipralexiä nyt 3 vuotta paniikkihäiriöön ja on auttanut tosi hyvin. Kilot ovat myös tulleet takaisin ja painan jopa muutaman kilon enemmän kuin ennen cipralexin aloittamista. Voi tosin johtua tupakanpolton lopettamisesta tuo painonnousu. Kuukausi sitten vaihdoin Cipralexin Escitalopram actavikseen jossa on sama vaikuttava aine ja paino on taas lähtenyt laskuun... Cipralex alussa vaikutti haluihin mutta se normalisoitui alun jälkeen. Nyt taas tuntuu halut olevan hukassa.. Pms-oireet itsellä ainakin helpotti Cipralexin myötä. Toiv. seksuaalihalutkin taas palaavat. Kumma, että lääkkeen vaihto vaikuttaa näin vaikka onkin sama vaikuttava aine...
vie ruokahalua pois ja piristää. Syön 15mg päivässä, pari vuotta takana. Menkkakipuihin ei auttanut, vasta e-pilerit helpottivat kipuja, mutta silti tarvitsen särkylääkettä.
en ole huomannut eroa kuin kukkarossani.
t. 19
Cipralexin lopetettua -30kg 1,5vuotta
elintapojani en ole muuttanut, päinvastoin liikunkin nykyisin enemmän (kun on pääkopan tilanne parantunut)
Äitini taas lihoi 15kg vajaassa kahdessa vuodessa. Mielestäni kumpikaan ei ole mitenkään radikaalisti muuttanut elintapojaan.
Mulla vaikuttaa painoon eli painoa on tullut lisää.
Tosin söin suklaata sen vuoden. Mutta luulen etten olisi syönyt jos en olisi käyttänyt cipralexia.
Minä kuihduin,kun oli masennusta,ruoka ei maistunut.Kun aloitin lääkkeen masennus väistyi ja ruokahalu parani.Nyt on n.+10kg ja hyvä niin.
syönyt ja nyt ajattelin kokeilla karistaa näitä kiloja. Saa nähdä, kuinka käy.
Tosin söin suklaata sen vuoden. Mutta luulen etten olisi syönyt jos en olisi käyttänyt cipralexia.
Mulle kävi täsmälleen samoin. Makeanhimo lisääntyi about potenssiin 1000, ja lihoin vuodessa 24 kg. :(
Painon pudottaminen on todella vaikeaa Cipralex-hoidon aikana. Lisäksi useimmilla seksihalut katoavat ja elämä muuttuu tosi tasaiseksi. Mikään ei vituta tai sureta, mutta samalla ei niitä vuorenhuippujakaan pysty kokemaan. Kammottava lääke minun mielestäni.
Makean himo on aivan mahdoton. Laihdutin n.10kg ja se oli työn ja tuskan takana. Aikaisemmin ennen lääkkeen käyttämistä laihduttaminen oli helppoa..
melkein tietää ketkä syövät jotain psyykelääkettä.
elämä on muutenkin onnellista, ahdistus takana.
Seksihalut eivät ole kadonneet mihinkään - päinvastoin, palanneet - ja en usko, että kyllä _kukaan_ pystyy tunnistamaan ulkonäöstä tämän lääkeryhmän käyttäjiä. Se on nimittäin täysin mahdotonta.
Se on kyllä totta, että juuri mikään ei vituta, mikä on jo epänormaalia.
kysyn tätä kun yritin aloittaa lääkkeen ja tuli vatsa kipeäksi ja oksensin muutamana päivänä, no lopetin siksi lääkkeen ottamisen. Onkohan sattumaa, jotain vatsatautia vai voiko tulla tosta lääkkeestä?