Markettivaatteita kavahtavat.... mikä niissä mättää?
Tuossa koska alet alkaa -ketjussa joku kirjoittaa, ettei voisi pukea markettivaatteita KOIRALLEENKAAN (=Cittari, Prisma)
Mua ihmetyttää kovasti tuollainen asenne. Mulle on aivan sama mistä kaupasta vaate on, kunhan se on kivan näköinen. Rumia vaatteita löytyy kalliimmistakin kaupoista ja helmiä markettien rekeistä. Ei se ole siitä kaupasta kiinni! :)
Eli minä ainakin ostan vaatetta juuri sieltä mistä kivannäköisiä kohtuuhintaisia löydän. Eli: pienemmistä putiikeista, kirpparilta, marketeista, ruotsalais-ketjuista.
Kommentit (43)
Jokainen tyylillään. Mutta huomaan siis, jos jollain toisella on merkkivaatteita päällään. Usein tunnistan mistä mallistosta ovat kun olen itsekin niitä katsellut ja ostanut. Vähän sama kuin koiraihmiset huomioivat toisten koiranomistajien koirat, mutta koirattomat eivät edes huomaa toisten koiria.
että minä pukeudun halvempiin vaatteisiin kuin sinä?
ja toi koira-juttu niin totta :)
ostan silmäämiellyttäviä vaatteita, olkoonkin ne sitten marketista tai Burberryltä, IKKS:ltä tai muulta.
T: Oikeinkirjoituselitisti
Vaate-elitisti tekee kirjoitusvirheitä ja tällainen normi tyyppi pääsee korjailemaan ;DDD
pahoittelee huonoa äidinkieltään. Huonona puolustuksena kuitenkin kerron, että olen asunut puolet elämästäni poissa Suomesta.
T: Oikeinkirjoituselitisti
sitä etteivät osta markettivaatteita sillä, että haluavat yksilöllisiä vaatteita.
Nämä merkkivaatteiden ja me and i-vaatteiden ostajilla on yleensä juuri samanlaisia vaateita kuin tusinalla muullakin samassa kerhossa.
Itse olen huomannut että sen sijaan markettivaatteita harvoin tulee samanlaisia vastaan missään.
Kerrankin yksi merkkivaate friikki ihasteli poikani paitaa kun oli niin pirteän värinen, huvitti että tietäisitpä että on Prismasta ostettu.
kun en edes tiedä merkkejä. Olen ostanut omat ja lasten vaatteet paljolti anttiloista ja prismoista ja en ole edes huomannut ajatella, että oltaisiin alempaa kastia tai jotain.
Miten se sanotaan....rumat ne vaatteilla koreilee. Mulla on myös tuttu, joka ostaa aina jotain merkkiä ja niitä ihmeen kalliita party jotain kynttilöitä yms. Ja hyvä jos ruokaan on rahaa.
Mutta jos joku menee kalliiden mainostoimistojen retkuun ja kokee olevansa parempi ihminen kun panee päälleen ryysyn, jonka imagon luomiseen on pantu säkkitolkulla rahaa niin ihan vapaasti. Vähän kuin keisarin uudet vaatteet sadussa. Ja samanlaisessa käärinliinassa me kaikki lähdetään. Ei siellä taivaassa ole eri ovea merkkikäärinliinassa kulkevalle.
mutta osalla vaan on joku näyttämisen tarve.
Tuttava perhekin elää luotolla kuin viimeistä päivää. Varaa ei todella olisi kalliisiin vaatteisiin, mutta täytyy näyttää ja ostaa. Aivan älytöntä, sittn vippaavat tutuilta ruokaansa rahaa.
Kulissit kuitenkin täytyy olla kuulemma kunnossa.
erilaisuutta sietämättömiä mammoja liikenteessä. Jos joku muu pitää merkkivaatteista, on varaa ostaa ja käyttää niitä, niin mitä se teitä haittaa? Heti pitää olla nimittelemässä ja hokemassa, että rumat ne vaatteilla koreilee ja muuta ikävää. Onko tähän keskusteluun kukaan merkkivaatteita käyttävä tullut haukkumaan markettivaatteiden käyttäjiä samaan malliin?
itse olen huonopalkkaisessa työssä ja yhden lapsen yh. Vaatteita ostetaan harvoin koska saamme niitä tuttavilta ja ystäviltä. Useimmiten nämä vaatteen on iettyä merkkiä ja mun tekee pahaa ottaa niitä ilmaiseksi vastaan kun tiedän että ovat maksaneet niistä hyvän summan. Ja lapseni on pukeutunut merkkivaatteisiin vaikka itse vetelen kylillä tarjoustalon verkkareissa, kyllä maailma on ihmeellinen!
Miettikää sitä aikaa kun pukeuduttiin luonnon antimiin :)
Bodyt leveitä ja lyhyitä, housujen vyötäröt niin isoja etteivät pysy päällä.
Viimeisin virheostokseni oli Zalekua-merkkinen paita Prismasta, se kutistui ja muuttui muodottomaksi ensimmäisessä pesussa. Paita on 128 cm, ja 124 cm pitkän tytön napa vilkkuu paidan alta.
Ja ylipäänsä markettivaatteet ovat harvoin sellaisia yksinkertaisen nättejä. Rumia printtejä ja ihmeellisiä tekstejä. Collegevaatteita on paljon, ja sellaisia en tyttöjen päälle pue.
H&M ja Lindex (joskus myös Kappahl) tarjoavat sopivalla hinnalla laadukasta vaatetta.
ja kauniita toisaalta voi löytyä mistä vain. Kaikki vaatteet eivät sovi kaikille. Jos on pitkä ja laiha, näyttää sama vaate lyhyen ja paksun päällä aivan erilaiselta.
Itse ostin jossakin vaiheessa vaatteeni ns. butiikeista, mutta ne ovat kamalan tätimäisiä. Kadun yhä monia 200 euron paitoja ja hameita, kerran käytetty ja en niitä toista kertaa laita. Mieluummin pukeudun vaikka H&M tai Indiskan nykyaikaisiin ja nuorekkaisiin vaatteisiin. En niitä kuitenkaan pidä kuin max sormien lukumäärän verran.
ajattelee samoin ns.markettivaatteista:)) olen aina nähnyt markettien/seppälän/anttilan vaatteissa juuri tuon saman "periaatteessa ok, mutta joku vaan mättää, leikkauksessa, värissä, ideassa".
En itse osta merkkivaatteita tyyliin Dior, Diesel, Westwood, koska tulotaso ei ikävä kyllä ihan veny, mutta harrastan paljon esprittiä, inwearia, vagabondia, timberlandia, UGGia, clarksia ja kunnollisia, laadukkaita urheilumerkkejä, ovat olleet tarpeeksi hyviä. Meillä on paljon lindexiä lapsilla koska ne säilyvät pesuissa parhaiten nuhraantumattomina, H&M:n paidat ja farkut (lasten siis) saattavat mennä aika nopeasti jotenkin retkuiksi. Itselläni on myös H&M:n vaatteita ja ovat mun mielestä hyviä kunhan muistaa ostaessa tarkastaa materiaalin ja ompelujäljen huolellisesti.
Jos joutuisin käyttämään sellaisia vaatteita ja kenkiä mitkä kokisin huonoksi ja halvan näköisiksi, tuntisin myös itseni huonoksi ja halvan näköiseksi, pahoittelen materialismiani, mutta en halua.
Kiinnitän paljon huomiota koko perheen sisävaatteisiin ja katson että niissä on kaikki osaset kohdallaan, juurikin materiaali, väri, leikkaus jne. Marketista en ole tällaisia löytynyt. Poikkeuksena ovat urheiluvaatteet mitä saatan ostaa (esim. Nike, Adidas jumppatoppeja) ja lasten ulkovaatteet, hanskat, pipot (Reima, Lassie).
joku muukin kauppa, esim. reima,remu,adidas, ice peak. Vai onko se hienompaa sanoa et tää mun adidaksen takki on muualta ku cittarista.
ketä se oikeasti kiinnostaa, mistä toiset vaatteensa ostaa...
H&M ja Lindex (joskus myös Kappahl).
Itse kävelen sujuvasti noiden kauppojen ohi, vaatteiden laatu ei vastaa toiveitani ollenkaan. Hyviä vaatteita löytää sieltä sun täältä. Joskus Prismasta joskus Sokokselta. En voi nimetä yhtään liikettä mistä saisi vain hyviä vaatteita, koska enää sellaisia ei ole.
Yleensä prismasta löydän parempia vaatteita kuin Cittarista mutta paikkakuntakohtaista eroa on paljon. Jos etsin hyvää vaatetta täytyy lähteä tsekkaamaan Sokoksen, Stockan, Aleksi 13 yms vastaavien isompien liikkeiden tarjontaa.
Töissä joko adidaksen tai umbron mustat liikuntahousut ja joku työpaita, kotona joko eastonin pieruverkkarit ja adidaksen luumunvärinen huppari tai seppälän farkut ja kappahlin läskipuolen paitapusero ja punttiksella adidaksen harmaat liikuntatrikoot ja joku rämä t-paita (hiki pilaa t-paidat tosi nopeasti)
Kaikki uniformuni ovat tarkoituksiinsa just passelit!
Ihan sama, onko marketista vai pikkuliikkeestä.
Nä eivät minusta ole mitään laatumerkkejä nähneetkään! H&M ja Lindex (joskus myös Kappahl).
Itse kävelen sujuvasti noiden kauppojen ohi, vaatteiden laatu ei vastaa toiveitani ollenkaan. Hyviä vaatteita löytää sieltä sun täältä. Joskus Prismasta joskus Sokokselta. En voi nimetä yhtään liikettä mistä saisi vain hyviä vaatteita, koska enää sellaisia ei ole.
Minusta se kertoo laadusta, että vaatteet kestävät kolmen lapsen käytössä. Toki niissä näkyy elämä jonkin verran, mutta olen mm. kuivannut vaatteet rummussa, ja pesen vaatteet päivän käytön jälkeen. Eli en niitä juuri säästele kulumiselta.
Nä eivät minusta ole mitään laatumerkkejä nähneetkään! H&M ja Lindex (joskus myös Kappahl).
Minusta se kertoo laadusta, että vaatteet kestävät kolmen lapsen käytössä. Toki niissä näkyy elämä jonkin verran, mutta olen mm. kuivannut vaatteet rummussa, ja pesen vaatteet päivän käytön jälkeen. Eli en niitä juuri säästele kulumiselta.
Sen verran olen vaatteita noista liikkeistä kokeeksi ostanut, että tiedän, ettei hyvää laatua sieltä saa.
Sen verran olen vaatteita noista liikkeistä kokeeksi ostanut, että tiedän, ettei hyvää laatua sieltä saa.
Itse en ole pettynyt kuin pariin H&M:n paitaan (harmaameleerattuun Hello Kitty -paitaan, ne venyivät ja lyhenivät). Hintaansa nähden aivan erinomaisia, en näe mitään syytä maksaa kaksin- tai kolminkertaista (tai enemmänkin) hintaa ns. "laatuvaatteesta".
Jokainen tyylillään. Mutta huomaan siis, jos jollain toisella on merkkivaatteita päällään. Usein tunnistan mistä mallistosta ovat kun olen itsekin niitä katsellut ja ostanut. Vähän sama kuin koiraihmiset huomioivat toisten koiranomistajien koirat, mutta koirattomat eivät edes huomaa toisten koiria.