Montako pakettia teillä on per lapsi?
Meillä on esikoinen 4 v tyttö + masuasukki (la helmikuussa).
Onko vähän jos tuo tyttö saa:
vauvanuken (sen konttaavan ja kävelevän)
sille pari vaatetta
playmobil-setin (suht ison setin, jossa on talo + ukkoja ja pihajuttuja)
rattikelkan
luistimet
lasten pelin
palapelin
dvd-elokuvan
pyjaman (tosi kivan)
villasukat ja lapaset
Pitäiskö lelua sitten olla enemmän? Hän toivoo lelukameraa, mutta se on aika kallis, noin 70-80 e jos oikein muistan.
Kommentit (16)
tyttö 5v.
-vauva my little pony jolla vauvan vaunut
-taskueläin jääkarhu perhe joilla jonkinsortin talo mukana
-braz vauva
poika 2½v
-kahdenpikku auton paketti (toinen salama mc queen ja sen joku "kaveri)
-brion junaratapaketti(pieni)
-pyssy,jokin joka välkkyy ja ääntelee
yhteiseksi hertan maailman piirustusmatto tms. (kynä täytetään vedellä ja siihen voi piirtää)
sitten tiety mummeilta ja kummeilta saavat lahjat.
tää kehuskelu taas alkoi? onko näillä leveilijöillä itsellään ollut lapsena yksi paketti per joulu, vai mikä ihmisiä oikein vaivaa... yksi hyvä lahja riittää, sellaisessa on moneksi päiväksi puuhaa.
vaan mulle tuolla livenä kommentoitiin, että onpa vähän paketteja, ja tuossa on siis kaikki mitä saa, ei tuu mitään muuta sukulaisilta.
ap
Mielestäni mitään lisää ei todellakaan tarvita.
terveisin se joka väitti tätä provoksi!
koska meijän likalla on jo KAIKKEA mahdollista. Huone täynnä leluja, ei mahtuiskaan oikein. itsellä on tapana ihan muuten vainkin ostaa kaikkea tarpeellista ja leluja, niin ei ole mitään syytä jouluks ostaa miljoonaa pakettia.
eli tyttö on 2vee ja saa
-palapelin
-vesivärit
-kirjan
-lego (dublo) talon
-keppihevosen
ja tiedän että isovanhemmat ovat jo tähän mennessä ostaneet kaikkea muuta mitä likka haluaa (n.15 pakettia) että ei ole ainakaan lahjoista puute.
itse päätin että vietän enemmän aikaa lapseni kanssa, viedään titinallen taloon sun muuta tekemistä perheen parissa. mielestäni semmonen on parempi lahja :)
että noi vaatteet ei oo lahjoja ja ulkovälineetkään ei kelpaa lahjoiksi, kun ne pitäisi ostaa muutenkin hänet mielestään...
Lelujahan siinä on 2 juttua eli se nukke + sen pari vaatetta ja se playmobil-jutska.
Lasten peli + palapeli + kirja (joka vissin jäi listasta) + dvd on toki myös viihdykettä.
siis meiltä vanhemmilta.
Lisäksi kummien ja isovanhempien lahjat.
ainut lapsi tyttö 1v10kk.
-litle peoplen prinsessa linna
-poni talossa+tarvikkeet
-ensinmäinen kauko ohjattava auto
-lego paketin(sirkus)
-rakennuspalikoita
-lelu mopon
-leikki hellan
-leikki astia setin
-nuppipalapelin
-leikki traktorin ja siihen peräkärry (valmet)
-2x yöpuku
-3x pitkikset
-2x dvd elokuvan
-3x kirja
-alusasu setin(pikkuhousut ja toppi)
-2x villasukat
-ruokaastiasto(lautanen ja muki)
- mummolta saa 100 euroa rahaa joka menee suoraan säästöön.
- 3 kummiltaan saa vielä leluja(en tiedä mitä kukin on ostanut)
joo tiedän et hirveesti tyttö saa lahjoja, mut kaippa mun puolustus on se et haluan hemmotella ainutta lastani jouluna. ja miks en hemmottelisi häntä kun meillä miehen kanssa on vara ostaa hänelle paljon lahjoja...
Noin 10/lapsi. Toivottovasti ei paljoa enempää.
He saavat kumpikin n. 15 pakettia:
-minulta ja isältään 2
-toiselta mummilta 2
-toisen puolen isovanhemmilta ja isoisovanhemmilta 6
-kummeiltaan 3
-naapurin mummolta 2
nukke on isovanhemmilta ja rattikelkka toisilta (ehdottivat itse) ja kummeilta kun kysyivät vinkkiä, pyysin toiselta kummipariskunnalta sen pelin ja toiselta jonkun vaatteen tuolle nukelle ja että saa olla myös joku muu, vaikka itsetehty tuon kokoisen nuken vaate.
Muut on meiltä.
ap
siis meiltä vanhemmilta.
Lisäksi kummien ja isovanhempien lahjat.
lahjoja lapsille jokaiselle ainakin 150e/nenä!!!Musta joulu on lasten juhla.piste.
13v tyttö - 14 pakettia
11v tyttö - 17 pakettia
9v tyttö - 17 pakettia
lisää tulee vielä. Vanhimmalla vähiten lahjoja, mutta joukossa on 300e arvoinen kännykkä.
Ja minä ja mieheni siis ostamme. Perheen ulkopuolelta ei tule lahjoja.
nythän on vasta joulukuun alku! Miten te voitte tässä vaiheessa jo tietää, kuinka monta lahjaa lapsenne saavat?
Me varmaan ostetaan taas itse yksi lahja per lapsi, kun saavat sukulaisilta ja kummeilta niin paljon, etteivät meinaa jaksaa kaikkia avata... En kyllä ole yhtään vielä edes miettinyt, että mitä se lahja sitten on.
Itse ostetaan 10 kpl / lapsi ja loput tulee sukulaisilta ym.
5v legopaketin ja 3v barbisetin. Lisäksi molemmille kirjat. Kummit antavat yhdet paketit kummallekin. Eli saavat jouluna kumpikin lapsi 3 pakettia. Mieheni kanssa ostettiin kummallekin hyvä kirja. Vauva 3kk ei saa mitään.