Markettivaatteita kavahtavat.... mikä niissä mättää?
Tuossa koska alet alkaa -ketjussa joku kirjoittaa, ettei voisi pukea markettivaatteita KOIRALLEENKAAN (=Cittari, Prisma)
Mua ihmetyttää kovasti tuollainen asenne. Mulle on aivan sama mistä kaupasta vaate on, kunhan se on kivan näköinen. Rumia vaatteita löytyy kalliimmistakin kaupoista ja helmiä markettien rekeistä. Ei se ole siitä kaupasta kiinni! :)
Eli minä ainakin ostan vaatetta juuri sieltä mistä kivannäköisiä kohtuuhintaisia löydän. Eli: pienemmistä putiikeista, kirpparilta, marketeista, ruotsalais-ketjuista.
Kommentit (43)
ja ulkonäköönsä nähden liian kalliita. Ehkä rönttävaatteiksi voisin laittaa tai vauvojen värikylpyvaatteina olen noita vauvalahjaksi saatuja markettibodeja ja potkareita pitänyt.
Huvitti aika rankasti, kun kirppiksellä myin siistejä markettivaatteita (ja Lindeksin ym.) 50snt./vaate ja huvikseni laitoin kulahtaneeseen "retro" merkkivaatteeseen hinnaksi 3€ ja se meni heti!
lasten vai aikuisten vaatteita? Musta marketeissa on ihan kivannäköisiä lastenvaatteita, mutta harvoin sellaisia vaatteita, joita itse käyttäisin. Siellä on paljon sellaisia tätimäisiä vaatteita, tai sitten sellaisia, jotka ovat jonkun tietyn trendin mukaisia, mutta jotenkin vain...väärin. En osaa oikein selittää tätä asiaa. Sitten marketeissa näkyy semmoisia "yhdistelmävaatteita", että on muka kaks toppia tai paitaa päällekkäin, mutta oikeasti toiseen paitaan on vain ommeltu esim. topin olkaimet ja/tai helma. Tiedättekö tämän tyylin? En voisi laittaa mitään sellaista päälle.
Mulla merkillä ei ole kuitenkaan mitään väliä, ja voisin kyllä pukeutua markettivaatteeseenkin, jos löytäisin kivoja. Mä tykkään aika yksinkertaisista vaatteista, vältän kuvioita ja printtejä (toki mulla on muutama kirjavampikin vaate yksiväristen joukossa). Mulla on tietyt kaupat, joista löydän tyyliini sopivia vaatteita, esim. Noa Noa, Only ja Vero Moda. Vaikka Onlyssa on paljon tosi teinimäisiä vaatteita, siellä on myös kaikenlaisia kivoja yksivärisiä ja simppeleitä juttuja.
Oho, meni aika OT:ksi...
Tarkoitetaanko tässä nyt lasten vai aikuisten vaatteita? Musta marketeissa on ihan kivannäköisiä lastenvaatteita, mutta harvoin sellaisia vaatteita, joita itse käyttäisin.
ap tässä :)
Mä puhuin vaatteista ylipäätänsä ja siitä ettei ostopaikalla ole väliä. Itsekin olen löytänyt marketeista tosi kivoja lastenvaatteita. Kyllä joukossa on rumiakin, mutta niin on muissakin kaupoissa.
laatu on kökköä jne. Mutta ostan kuitenkin marketista toisinaan. Ihan älyttömän kätevää, kun talossa on pikkuvauva ja isompia lapsia. Oikeastaan ainut mahdollisuus sovittaa itselleen vaatteita. Mahtuu kulkemaan kärryjen kanssa, ei ole kenenkään tiellä laumoineen. Saa nopeasti tarpeeseen vaatetta, hinta ei ole yleensä mahdoton jne. Joskus sieltä saattaa tehdä löytöjäkin. Lähimmät KappAhl ja Lindex on 60 kilsan päässä, joten sinnekään ei lasten kanssa huvita aina lähteä.
Olen ostanut marketeista Tuttaa, Esprittiä vai mikä se nyt on :DD, Remua, Adidasta, Pumaa, Umbroa, Creblettiä (meniköhän nyt merkki ihan pieleen?) viime aikoina. Ihan hyviä vaatteita minusta, vaikka suuri osa Cittarin aletangoista onkin repäisty :D
Kaveri lähettää paikallisista marketeista Gymboreeta, Gappia jne, niillä mennään aika pitkälle, eli marketit vaatettaa meidän muksut.
Tiettyä myös marketeista, mutta esim: giraf on niin surkeaa laatua sekä umbron lenkkarit on surkeita. Marketeista löytyy myös merkkivaatteita ainakin urheilupuolelta.
Olen ostanut marketeista Tuttaa, Esprittiä vai mikä se nyt on :DD, Remua, Adidasta, Pumaa, Umbroa, Creblettiä (meniköhän nyt merkki ihan pieleen?) viime aikoina. Ihan hyviä vaatteita minusta, vaikka suuri osa Cittarin aletangoista onkin repäisty :D Kaveri lähettää paikallisista marketeista Gymboreeta, Gappia jne, niillä mennään aika pitkälle, eli marketit vaatettaa meidän muksut.
mustikkakeitossa päästä varpaisiin ison paperin päällä. Siihen tarkoitukseen vauvalahjaksi saadut uudet markettivaatteet ovat just sopivia.
Mun lapsi on jo 5 v ja sillon ei ollut tollasia harrastuksia kun se oli vauva. Vai vedätättekö te nyt vanhaa ;) ja tää on taas joku Vauvaperunaa vastaava juttu (kaikki mun kans yhtä kauan palstailleet tietää mistä puhutaan)??
mutta osalla vaan on joku näyttämisen tarve.
Tuttava perhekin elää luotolla kuin viimeistä päivää. Varaa ei todella olisi kalliisiin vaatteisiin, mutta täytyy näyttää ja ostaa. Aivan älytöntä, sittn vippaavat tutuilta ruokaansa rahaa.
Kulissit kuitenkin täytyy olla kuulemma kunnossa.
mustikkakeitossa päästä varpaisiin ison paperin päällä. Siihen tarkoitukseen vauvalahjaksi saadut uudet markettivaatteet ovat just sopivia.
Mutta juu. Markettikama istuu huonosti, on oudon tätimäistä, kuten joku jo totesikin, materiaalit on halpoja ja se tuntuu ja näky. En panis.
on ahdasmielistä ajatella että vain tietyt merkkivaatteet ja tietyistä butiquesta ostetut vaatteet olisivat jotenkin kelvollisia.
Kuka yleensä huomaa eron?!
ja siihen ne kaameat rotinavaatteet ovat just passeleita, paranevat vaan kun mustikkakeitolla sotketaan.
ja säälittävää, ihmettelen mikä saa ihmisen ylläpitämään mielikuvitus-elämää hinnalla millä hyvänsä
että oikeesti jopa uskon että te teette nykyään jotain vauvojen värikylpylä :)))
että minä pukeudun halvempiin vaatteisiin kuin sinä?
Miksi ihmeessä en ostaisi, jos näyttävät näteiltä?
Asun ns. paremmalla alueella erittäin luokkajakoisessa yhteiskunnassa ja ihan markettimeiningillä täällä mennään... Joskus osuu jotain merkkivaatteita mukaan shoppaillessa, mutta harvoin. Naapureiden vanhat kelpaa ja itsekin annan vanhat vaatteet muiden lapsille. Mitä järkeä on ostaa kallista, kun lapsi pitää vaatetta ehkä 6kk?
Kunhan värit sopii yhteen ja lapsi näyttää siistiltä ja viihtyy vaatteissaan, se riittää minulle. En tunne tarvetta päteä merkeillä kasarityyliin.
ei niitä tietty voi mikään tavismamma itse pitää vaan niitä varten on oikein koulutetut pedakookit jotka paskatärkeinä levittävät sitä mustikkakeittoa paperilla ja sitten ohjeistavat miten mammojen pitää niitä vauvoja siihen paperille laittaa että vauvan värikylpyelämys olis täydellinen.
puen ne mitkä ovat mielestäni riittävän hyvännäköisiä ja ennen muuta edullisia. Katson ensin hintaa ja sitten tarkemmin laatua kun ostan vaatteita. Turhasta en suostu maksamaan.
Naapurin viiden lapsen kotiäiti ostaa lapsilleen burberryn ja muita merkkivaatteita ja ei varmasti olisi varaa (tai mistä minä voin tietää vaikka saisi ne vaatteet joltakin ilmaiseksi), en edes tiedä mitä ne maksaa (eikä kiinnostakaan). Mutta minusta on jotenkin noloa pukea lapset merkkivaatteisiin, ainakin sellaisiin joista heti huomaa, että ne on jotain merkkiä.
on ahdasmielistä ajatella että vain tietyt merkkivaatteet ja tietyistä butiquesta ostetut vaatteet olisivat jotenkin kelvollisia.
Kuka yleensä huomaa eron?!