Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset teillä lukee Harry Pottereita?

Vierailija
23.12.2009 |

Meidän 10v lukee niitä ihan urakalla, muutamassa päivässä lukee paksuimmankin kirjan. Tuntuu tykkäävän kovasti, niin en ole kieltänyt. Elokuvissahan ikäraja on 11v, mutta eri asia lukea kirjaa, kun katsoa leffaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kun osaa itse lukea, saa lukea. :) Koska eihän sitä estääkään voi, kun kirjat on hyllyssä käden ulottuvilla koko ajan. Itsekin luin vanhempieni kirjahyllyä läpi heti kun lukemaan opin. Jotkut kirjat meni selvästi yli hilseen, toiset kolahti täysillä.

Mutta jos vakavasti puhutaan, eiköhän tuollainen kymmenenvuotias ole aika parahultaisessa H.P. iässä?

Vierailija
2/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei ne näköjään ole. En voisi kuvitella, että meidän 9v alkaisi lukea niitä tai edes kukaan tuon 10v:n kaveria. Monet katsovat kyllä kuulemma leffoja, joita en ole vielä antanut omieni katsoa. Mut nyt kun kirjat on kohta luettu, saa katsoa myös leffat.

että sitten kun osaa itse lukea, saa lukea. :) Koska eihän sitä estääkään voi, kun kirjat on hyllyssä käden ulottuvilla koko ajan. Itsekin luin vanhempieni kirjahyllyä läpi heti kun lukemaan opin. Jotkut kirjat meni selvästi yli hilseen, toiset kolahti täysillä. Mutta jos vakavasti puhutaan, eiköhän tuollainen kymmenenvuotias ole aika parahultaisessa H.P. iässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nelikymppiset vanhemmat lukeneet. Kirjana tosiaan aika erilainen kuin leffa. En antaisi katsoa elokuvaa, vaikka on lukenut kirjan, jos lapsi on selkeästi alle ikärajan.

Vierailija
4/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin liian paksut kirjat. :) Eiköhän se lapsi itse osaa päättää, jaksaako lukea Potterin vai ei. Luulisi että vanhempana olisit kiinnostuneempi jännittävyydestä kuin paksuudesta?

Vierailija
5/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi katsoa elokuvaa, vaikka on lukenut kirjan, jos lapsi on selkeästi alle ikärajan.

Elokuva voi olla edelleen liian jännä, vaikka olisi kirjan lukenut! En muista ikinä lapsena pelänneeni kirjaa, mutta moniakin elokuvia (vaikka monet lukemani kirjat ovat olleet aihepiiriltään jännempiä!).

Vierailija
6/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostui tässä syksyllä Pottereista ja on nyt toiseksi viimeisessä menossa. Lukeminen on ollut tosi takkuista aikaisemmin, mutta on selvästi sujuvoitunut Pottereiden myötä. :)

Vierailija
7/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vain, onko normaalia et 10v:t lukee noin paksuja kirjoja, kun meidän 9v ei lue mitään kuvatonta kirjaa ja hänelläkin äidinkieli 9.

Sullakin on todella hyvä toi lukemisen ymmärtäminen :O

Nimittäin liian paksut kirjat. :) Eiköhän se lapsi itse osaa päättää, jaksaako lukea Potterin vai ei. Luulisi että vanhempana olisit kiinnostuneempi jännittävyydestä kuin paksuudesta?

Vierailija
8/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennessä tyssäsi eikä ole nyt lähes vuoteen lukenut eteenpäin. Veljensä, joka on nyt 9, ei ikinä jaksaisi aloittaakaan moista kirjaa. Elokuvissa meillä noudatetaan ikärajoja eli vasta 11-vuotiaana.

Vierailija
9/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffoissa ikäraja 11v ja meidän tyttö täyttää sen keväällä. Mielikuvitus on kyllä todella vilkas eli voi hiukan pelätä, mutta katsotaan yhdessä, jos halu on kova.

Nuorempi ei pelkää mitään eli hän voi katsoa samalla, vaikka on vuotta nuorempi.

ap

En antaisi katsoa elokuvaa, vaikka on lukenut kirjan, jos lapsi on selkeästi alle ikärajan.

Elokuva voi olla edelleen liian jännä, vaikka olisi kirjan lukenut! En muista ikinä lapsena pelänneeni kirjaa, mutta moniakin elokuvia (vaikka monet lukemani kirjat ovat olleet aihepiiriltään jännempiä!).

Vierailija
10/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovin ilahtunut, että lukee oikeita kirjoja. Ja vauhti on todella kova :)

ap

Innostui tässä syksyllä Pottereista ja on nyt toiseksi viimeisessä menossa. Lukeminen on ollut tosi takkuista aikaisemmin, mutta on selvästi sujuvoitunut Pottereiden myötä. :)

Vierailija
11/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuhun scifiin/fantasiaan.

Vierailija
12/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaana annoin lukea 2 viimeistä. Ja nyt 8-vuotiaana on lukenut ne kaikki jo monta kertaa. Ja paljon paljon muuta fantasiakirjallisuutta lisäksi. Kirjahullu :)

Vierailija
13/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä ennen ekan luokan alkua. Ensin alettiin lukea sitä iltasatuna vähän kerrallaan, mutta ei lapsi malttanut odottaa, vaan alkoi itse lukea.

Vierailija
14/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää noituutta

Vierailija
15/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai katsoa kolme ekaa leffaa, loput on musta liian jänniä ja raakoja

Vierailija
16/18 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vain, onko normaalia et 10v:t lukee noin paksuja kirjoja, kun meidän 9v ei lue mitään kuvatonta kirjaa ja hänelläkin äidinkieli 9.

Sullakin on todella hyvä toi lukemisen ymmärtäminen :O

Vierailija
17/18 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole järin huolissani hänen tilanteestaan. Lukee hyvin, kirjoittaa ilman virheitä. Ainoa missä ei suju, on tuntiaktiivisuus, ei viitsi viitata, kun häneltä ei kuitenkaan kysytä, kuulemma.

Vierailija
18/18 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitti myös tokaa, mutta kun syksyllä illat pimenivät, niin pantiin kirkja odottamaan kevättä kun tuntui tuovatn liikaa jännitystä pimeneviin iltoihin. Koko sarja tuossa odottaa, mutta ajattelin että ensi kesänä jos pari seuraavaa tai katsoisi sen mukaan kuinka jänniltä lapsesta tuntuvat. Itse kun sarjan luin niin kyllä 2 ekaa on selvästi vähemmän jänniä kuin loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi