Paljonko teillä on varattu alkoholijuomia jouluksi? ev
Kommentit (77)
kyläpaikkaan viemme alkoholit koko porukalle. Eli kaksi pulloa viiniä. Paikalla kuusi aikuista, joista kaksi absolutistia, yksi ei erityisesti pidä viinistä, joten enintään maistaa tilkan, minä imetän ja yksi haluaa yleensä olla ajokuntoinen. Jää yksi, jolla ei ole mitään rajoitteita ja hänkään ei yleensä paria kolmea lasia enempää juo. Saa nähdä, kuka viinit juo.
Meillä kaksi pulloa kuohuviiniä, Baileys pullo ja yksi pullo glögiä.Saunajuomaksi käydään muutama pullo olutta ja mulle on yksi siideri.Miehellä taitaa löytyä vielä vajaa pullo vikiä, jota miehet varmaan tapanina maistelevat .
Meitä on kolme aikuista, joista yksi raskaana ja yksi ei käytä alkoholia ollenkaan. Joten taidan ostaa alkoholitonta olutta ja sitten sille yhdelle pullon kolmosta.
Olen erittäin iloinen, että en enää vietä jouluja miehen kanssa, joka mielellään varustautui jouluun parilla pullolla "hyvää punaviiniä" ja vielä jotain konjakkia kanssa. Jotenkin juomien hinta ikäänkuin oikeutti ärsyttävän joulukännin.
Esim. jäädykkeeseen laitetaan yleensä vähän kirkasta viinaa tai liköriä estämään jäädykkeen jäätyminen kovaksi. Itse käytän myös kastikkeissa silloin tällöin konjakkia esim. pippurikastike. Punaviinikastike on myös hyvää.
Antibioottikuuri päällä ja sen aikana ei saa juoda pisaraakaan, ainakin näin kertoi apteekin täti. ;)
kaksi pulloa viinia, jalkiruokaviini, Calvados pullo ja shampanja pullo anoppilaan. Olutta ja viinia on anoppi hankkinu. Joulua juhlistaa viisi aikuista ja yksi vanhus. Ei lapsia.
hyvää joulua vaan tulevalle vauvallesikin..
Vedä ihmeessä pari toppaa tupakkaa vielä päälle niin hyvin alkaa tuokin elämä.
Alkoholitonta siideriäkin saa kaupasta ja vielä ihan juotavaa sellaista. Lisäksi alkossa monia laatuja alkoholittomia siidereitä.
Meillä itselleni on varattuna 2 lonkeroa, yhden ajattelin aattona illalla juoda ja toisen la saunan jälkeen.
Mies juo varmaan pari olutta aattona, muuten ei meillä ole alkoholivarastoa...
Isovanhemmat ottavat varmasti viiniä joulupöydässä pari lasia..
Mä en ole koskaan humalassa. Juon aina korkeintaan 2-3 juomaa koko illan aikana. Yleensä vaan yhden. Ja voin siis hyvin juoda jouluruuan kanssa lasin viiniä ilman, että menee ryyppäämiseksi. Mutta jos sulla tuppaa alkoholin käyttö karkaamaan käsistä helposti, niin on varmaan parempikin pitää ihan nollalinjaa.
Meillä ei kännätä jouluna. Jos lasillisen ottaa viiniä ruuan kanssa, voi helposti äityä ryyppäämään oikein kunnon kännit. Eihän muuta vaihtoehtoa ole.
Meillä on tulossa ekaa kertaa elämässä munatotit, niihin aikuisille 0,5 dl rommia tai konjakkia neljälle aikuiselle yhteensä.
Lisäksi kävin tänään ostamassa Lindin luomu-valkoviinipullon. Juojia sille on 3 tai 4, yksi meistä käyttää sen verran lääkkeitä, että en tiedä, että uskaltaako juoda edes yhtä lasia.
Itse en ole ollut eläissäni humalassa, joten kauhea kännäysjoulu tuskin meillekään tulee ;-)
Mutta naapurin setä täytyy pitää sammuksissa, jotta meillä olisi rauhallinen joulu. Siispä kävin eilen alkossa hakemassa riittävästi juomaa, jotta riittää sunnuntaihin asti. Naapurin setä kun on sellaista sorttia, että se ravaa täällä meillä koko joulun kinuamassa kaljaa, jos siltä omat juomat loppuu. Ostin useamman pullon kirkasta ja sunnuntaiksi sitten korjaussarjaa. Tällä perinteellä jo vuodesta 2004.
täällä myös ei alkoholia jouluna. Punaviinit ja kotikaljat ja tällaiset ymmärrän, mutta en sitä että ostetaan lavat kaljaa ja monta siideriä tai viinaa ja vedetään jouluna perseet olalle..
Enemmän tuollainen olisi uuden vuoden juttu kuin joulun.
Itse siis raskaana joten en juo vettä väkevämpää ja uskon että moni muukin vaan tyytyy maitoon tai punaviiniin :)
siltikin jouluviikolla Suomessa ostetaan eniten alkoholijuomia. Minne ne sitten katoaa, nopen persieseen :)
Olen viimeisilläni raskaana. Mies on ostannut itselleen muutaman oluen.
Normaalisti olisi varmaan pullo punkkua joulupöytään ja illaksi, mahdollisesti pieni skumppapullokin.
Lisäksi ehkä kuoharipullo vielä.
Syömässä 4 aikuista ja 3 lasta. Kukaan ei vedä perseitä meillä, ei koskaan.
vanhempiani tuntien. Hakivat tallinnasta juomat jo reilu kuukausi sitten. Varmaan monta olutlaatikkoa, siideriä, lonkeroa ja viinejä. Joku konjakki ja likoori todennäköisesti myös, mutta muuten ei kukaan taida väkevistä välittää. Tissuttelua hyvien seurapelejen ja syömingin lomassa 3 päivää.
8 aikuista ja kuusi lasta.