Paljonko teillä on varattu alkoholijuomia jouluksi? ev
Kommentit (77)
Joulunajaksi oon hommannu pari viinipulloa, mutta aattona ei oteta. Ei kuulu meidän perheen traditioihin.
Ei edes viiniä ruualla tai saunaolutta
ja illalla saatetaan juoda terästetyt glögit.
ja illalla saatetaan juoda terästetyt glögit.
tai no tein muutaman litran (4) kotikaljaa, lasketaankohan tuo?
24 kaljan laatikko sekä viinapullo, vieraille varattu pari pulloa viiniä ja minulle siideriä. juodaan sit kun lapset nukkuvat. mulla rv 7+1 eli vaan pari-kolme siideriä mulle!
ja punaviiniä pullo pääruoalle.
Myöhemmin illalla ehkä terästettyä glögiä. Ja vain meille miehen kanssa kahdestaan.
on pullo laadukasta punaviiniä, glögiä, kotikaljaa, makeaa jälkiruokaviiniä, portiviiniä sekä appiukko toi pullon Baileysia. Luultavasti mieheni hakee tänään vielä konjakkipullon, jos häntä yhtään tunnen....
Baarikaapissa on pulloja mutta niitä tuskin tulee juotua.
mies on saanut viinipulloja / jouluolutta jne yhteistyökumppaneilta mutta saa nähdä avataanko noista itse mitään.
Äidilläni (missä ollaan aattoilta ja joulupäivä) on varmaan joitain pulloja viiniä ruokajuomaksi (iso porukka paikalla, varmaan 1 pullo valkoviiniä ja 1 punaviiniä päivää kohden), ja glögiin saa terästystä.
Ja kukaan ei juo paria lasillista enempää, kuskit tietysti selvin päin :-)
n. 10 viinipulloa, 3-4 konjakkia, pari viskipulloa ja pari kirkasta viinaa mutta niitä ei todellakaan ole tarkoitus juoda jouluna! Meidän jouluun kuuluu yleensä pari terästettyä glögiä kun lapset ovat nukkumassa mutta tänä jouluna mun osalta sekin jää ottamatta kun olen raskaana.
Omasta lapsuudesta on muistissa isän joulukännit joten en todellakaan halua omien lasten kokevan samaa. Onneksi miehenikään mielestä kännääminen ei kuulu joulunviettoon.
Meillä ei kännätä jouluna. Jos lasillisen ottaa viiniä ruuan kanssa, voi helposti äityä ryyppäämään oikein kunnon kännit. Eihän muuta vaihtoehtoa ole.
Meillä ei ole tapana juoda jouluna eikä yleensäkään lasten seurassa.
Tosin lähinnä ruuanlaittotarkoitukseen. Luulen että myös viiniä on pullo molemmissa kyläilypaikoissa.
Sitä on juomassa 5 aikuista, ja todennäköisesti pullosta jää vähän vielä juomatta.
Meillä ei kännätä jouluna. Jos lasillisen ottaa viiniä ruuan kanssa, voi helposti äityä ryyppäämään oikein kunnon kännit. Eihän muuta vaihtoehtoa ole.
pullo vahvaa glögiä ja siideriä 4 pulloa.
Mutta ei kännätä meilläkään jouluna, ihanaa vaan istua viinilasi kourassa aattoiltanakin kun lapset nukkuu. ja sen olen ehdottomasti ansainnut.
Viime kesänä veljeni häissä join tervetuliaismaljan eli noin puoli desia kuohuviiniä.
T:20
kuivaa omppusiideriä saunajuomaksi. En muuta.