Näistä LAHJOISTA pidin! Ope kommentoi...
Suklaarasia (erikoinen pakkaus, laatusuklaata)
Kynttilä
Värikyniä
Kylpytuotteita
Huivi ja käsineet
Kaulakoru (käsityötä)
Näistä en välittänyt, vaan annan eteenpäin:
Tiimarin koristeet ja kynttilänjalat
Maustekahvi ja maustetee (jaiks, kuka näitä oikeesti juo?!)
Kommentit (50)
ja sinä sanot ettet välitä, jaiks. Sietäisit hävetä! Pidä mölyt mahassasi.
Ei ajateltu sopiiko lahjan saajalle.
Kaikilla kun ei ole varaa ostella laatuviinejä ja käsin tehtyjä suklaita opettajalle....
Mulla 25 oppilasta (5lk) ja 11 toi jotain. Riippuu ihan perheestä, osa oli lapsen tuomaa ja jossain lahjoissa vanhemmatkin toivottivat hyvää joulua.
ap
Suklaarasia (erikoinen pakkaus, laatusuklaata)
Kynttilä
Värikyniä
Kylpytuotteita
Huivi ja käsineet
Kaulakoru (käsityötä)
Näistä en välittänyt, vaan annan eteenpäin:
Tiimarin koristeet ja kynttilänjalat
Maustekahvi ja maustetee (jaiks, kuka näitä oikeesti juo?!)
totaalisen tilannetajun ja sivistyksen puutteesi.
Meillä on lapsille yritetty opettaa, että ns. lahjahevosen suuhun ei katsota, eli että kaikki lahjat otetaan kiitollisuudella vastaan asettamatta niitä mihinkään järjestykseen.
Miten voi aikuinen ihminen olla noin moukka? Ja vielä opettaja!
teille edes kelpaa, roudatkaa ihmeessä jämät meille yläkouluun. Kun ne lapsoset kasvavat isoiksi (ja haastaviksi), ne ei tuo enää mitään eikä kiitä tai toivota joulua edes sanallisesti. Myöskin vanhemmat te olette kuuden vuoden aikana onnistuneet katkeroittamaan tavalla tai toisella, kun jo ennen ensi tapaamista vanhemmat lähettelee kiukkuisia viestejä vaikka mistä asioista yläkouluun.
Meidän opehuoneeseen siis vaan kaikki maustekahvit ja teet! Luokassa voisin käyttää mielelläni myös Tiimari-tavaraa, esim. joulukoristeita tarvitaan ensi vuotta varten!
t. yläkoulun ope, jonka lahjasaldo oli odotusten mukainen eli 0 pakettia
Minulta ei saa alakoulussakaan lahjoja. En ymmärrä miksi pitäisi.
Kiitoksia kyllä jaan etenkin teille yläkoulun opettajille!
T. lapset molemmissa
ihan niiden LASTEN itse ostamat ja valitsemat? Ainakin meilläpäin tietynikäiset koululaiset tykkäävät itse käydä Tiimarissa ja sieltä ostavat itse valitsemansa lahjat opettajilleen. No, onhan se toisaalta valaisevaa tietää, miten opettajat sitten näihin suhtautuu... Kiittämättömästi!
hei - niitä oikeesti on!
Me vietiin pieni herkkukassi, just sillä toiveella, että joku edes osuu. Ja loput voi meidän kiltti opetäti tarjoilla sukulaisille tai antaa eteenpäin.
Todella rakentava ehdotus - viekää ylimääräiset yläkoululle.
Ajatus tosin siitä, että itse olisi vienyt yläasteen opelle lahjan, tuntuu lähinnä lahjonnalta. Alakoulun lahjat ovat musta enemmän pk-ajan jatkoa. Kiitetään opettajaa / hoitajia siitä, että ovat syksyn taas jaksaneet meidän kultamussukkaa.
Minkä takia opettajat tarvitsevat jotain lahjoja? Valtion ja kunnan virkamiehiltä on lahjusten otto selkeästi laissa ja säädöksessä kielletty.
Jos lahja tulisikin sydämestä,mutta usein noi tiimari-krääsät on otettu kun halvalla saa.
se tiimari-krääsä saattaa olla todella ihanaa ja kuvittelee oikeasti opettajankin siitä ilahtuvan :o
Surullista jos ope on niin juntti ettei ymmärrä lapsen vain yrittävän ilahduttaa lahjallaan.
en jaksa uskoa, että kukaan ope listaisi lahjojaan ja varsinkaan erottelisi suosikki- ja inhokkilahjat. Ja harva ope pystyy laskemaan siinä hässäkässä, kuinka moni tuo lahjoja (osassa kortteja, osassa ei, kukkia yksittäin ja pareittan, kimpuittain) - j kuka ope edes laskee?
Kauheata, en tajunnut , että alakoulun oppilaani
käyvät aveellä!
ap
käyvät kyllä.
sellaisen meidän 8v poika vei opelleen.
tästä aiheesta... Viimeksi siitä niin innostuttiin. Siis alaikäisen haltuun ei saa antaa alkoholia. Lain mukaan. Olisin ihmetellyt, jos minulle tuo pullo olisi tuotu. t. ope
ei ole mielestäni soveliasta laittaa lasta antamaan alkoholilahjaan.
ja tätä mieltä on ope, joka rakastaa punkkua ja shampanjaa =)
Jotenkin käy sääliksi korkea koulutustaso ja huono palkka mitä opettajat saavat etenkin alakoululla. Toiseksi en keksinyt mitään hyvää. Lapsellani on todella mainio opettaja.
ollenkaan tunne lestemme opettajien mieltymyksiä tai mitään muutakaan henkilökohtaista heistä.
Joten kaikille joku tyyliin joulusuklaalevy.
..niitä "kamalia" maustekahveja ja -teetä. Milloinkas muuten olisi sopiva aika nautiskella vähän erilaisista juomista kuin jouluna?
Minun mielestäni taas punaviinipullo joulun alla on oikein sopiva lahja opelle - aina sanotaan, että jotain kuluvaa ei kaappiin jäävää.
En ole ope, mutta minusta alkoholi ei ole sopiva lahja lapselta!
Vanhemmat eivät tätä tiedä, kun eivät tunne yksityiselämääni. Joskus olen pullon saanut ja juomatta on jäänyt. Yksi 2,5 vuotta vanha kuohuviinipullo on jääkaapissa kevätlahjaksi tuolloin sain. On odottamassa lottovoittoa =)
T. Yksi ope minäkin
et pidä mitenkään omituisena ottaa vastaan lahjuksia, ja vieläpä alakoululaisilta, latenssi-ikäisiltä lapsilta ja siten opettaa samalla herkässä iässä olevia lapsia virkamiehen lahjontaan?
pitäisin todella omituisena jos joku oppilaani toisi minulle viinipullon
Jos tää on taas ties monesko opettajan aivan pokalla kirjoittama juttu, alkaa todellakin tuntua siltä, että yhtän mitään lahjaa ei opettajat tule tulevaisuudessa meiltä saamaan. Aivan rasittavaa juttua ja vielä kehtaavat pitää tällaista meteliä niistä lahjoista, ties monesko vakavissaan kirjoitettu "nämä ovat mieleisiä, ja voi kuinka pidinkään siitä ja siitä, mutta siitä en".
Meilläpäin on totuttu siihen, että ainoastaan lapset arvostelevat saamiaan lahjoja niiden sisällön mukaan, mutta ilmeisesti 95% opettajista kuuluu tähän kategoriaan "lapset ja lapsenmieliset".
käyvät aveellä!
ap