Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon on mielestäsi hyvä palkka?

Vierailija
21.12.2009 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on 3300 e/kk ja se on alakanttiin, kun ottaa huomioon työnkuvan, ja koulutukseen ja työkokemukseen nähden on vähän.

Vierailija
22/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hommasta tuo on kyllä aivan riittävästi.

t. itsekin lomittanut, nyt akateeminen paperinpyörittäjä joka saa saman verran palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on mielestäni jo ihan OK, mutta ei tosiaankaan mikään huipputienisti.

Vierailija
24/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin sama työtehtävä ja kokemus, niin tuo yhdenvertaisuuslain vastainen juttu. Sinun tulee vaatia samaa palkkaa kuin mitä miehet saavat tai jos viet asian oikeuteen, nin työpaikka saa korkeiden saakojen lisäksi maksa sinulle ihan hyvät korvaukset.

Kokemusta on ja kun erittäin seikkaperäisesti selvitin pomolle tuon lain ja sen miksi minunkin palkkani tulisi olla sama kuin miestyöntekijöillä, niin minun palkkani nousi juuri tuon reilun 500 euroa. Tietenkään pomo ei tykännyt kun pidin puoleni, mutta ei niitä kukaan muukaan pidä.

Etsi tietoa netistä yhdenvertaisuuslaista.

Mun työstäni ja koulutuksellani 4500 euroa(kk olisi sopiva. Meillä miehet saa sen, minä naisena saan 3950 euroa/kk samasta työstä.

Vierailija
25/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pärjää jo normaali ihminen. Itse olen tämän vuoden nauttinut poikkeuksellisen hyvästä tulotasosta, n. 7500 brutto, mutta vähemmälläkin tulee toimeen oikein hyvin.

Vierailija
26/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kunna palkkalistoilla vai yksityinen vai voiko lomittaja edes olla yksityinen?

Itse tienaan noin 2700 euroa kuukaudessa maatalouslomittajana. Fyysisesti äärimmäisen raskaassa, vastuullisessa ja vaaraallisessakin työssä, mikä on mielestäni aivan liian vähän. Hyvän palkan raja menee mielestäni siinä 3-3500 rajoilla..

Vierailija
27/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hän kyllä kysyttiin, että kuinka paljon on mielestäsi hyvä palkka, eikä tienaatko itse hyvin.

Tokihan muuten kiinnostaisi miten "hyvä palkka" korreloi "oman palkan" kanssa ;-)

Itse pidän hyvänä palkkana yli 5500 euroa. (Pari tuhatta enemmän kuin omani ;-)

Täytyy myöntää, että markka-aikana ajattelin, että yli 20 000 euron kk-palkka olisi hyvin (little did I know ;-)

Vierailija
28/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että alan vaihdos täällä vielä joskus edessä, selkä mennyt hommissa piloille ja muut nivelet, että palkka nähden siihen että oma terveys mennyt. muuten ala on ollut erittäin mielenkiinoinen, mutta raskas.

t:puuseppä

Vierailija
29/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on palkka 2500e-verot. Edes 3000e ei tunnu isolta rahalta.

Vierailija
30/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ylöspäin

Vierailija
31/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hän kyllä kysyttiin, että kuinka paljon on mielestäsi hyvä palkka, eikä tienaatko itse hyvin.

Tokihan muuten kiinnostaisi miten "hyvä palkka" korreloi "oman palkan" kanssa ;-)

Itse pidän hyvänä palkkana yli 5500 euroa. (Pari tuhatta enemmän kuin omani ;-)

Täytyy myöntää, että markka-aikana ajattelin, että yli 20 000 euron kk-palkka olisi hyvin (little did I know ;-)

kun tietää mitä sen eteen joutuu tekemään.

Vierailija
32/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä on todettukin, riippuu tietenkin täysin työstä, mutta jos nyt omasta näkökulmastani katson. Tienaan nyt aika tarkalleen 5000 e/kk ja olen ihan tyytyväinen mutta jos tienaisin tuon 7000 ajattelisin että onpa hyvä palkka.

t. KTM

Oikeasti ajattelisitko... vai olisitko sitä mieltä, että jos saisit vielä enemmän niin olisit tyytyväinen ;)

Aika kovia palkkoja, kun keskiansio on alle 3000€..

Vierailija
33/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaali työ. Jos on hikistä menoa ja pyöreitä päiviä niin pitäisi saada joku 3500-4000€ ettei harmita ihan liikaa...

Vierailija
34/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tyytyväinen. Miehen palkka vähän pienempi ja iso 6 henkinen perhe, joten kaikki menee mikä tulee, mutta olen tosi tyytyväinen tällä hetkellä.

Uudelleenkouluttauduin nyt aikuisiässä ja vuosi sitten palkka nousi valmistumisen myötä n. 700€/kk ja se kyllä tuntui huimalta korotukselta. Teimme esim. ensimmäisen etelänmatkan kesällä koko perheen voimin nyt palkankorotuksen myötä. Aikaisemmin selllaisesta vain haaveili. Olemme myös uskaltautuneet ottamaan lainaa, joita olemme sijoittaneet aika paljon osakkeisiin, jotka ovatkin mukavasti tuottaneet voittoa.

Vierailija
35/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pystyisi jo elämään sopivan leveästi nuukailematta. Nyt saadaan molemmat 3200e brutto ja kolme lasta ja iso asuntolaina, ei nyt kärvistellä, mutta ei tosiaan leveästikään elellä.

Vierailija
36/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomittaja voi työskennellä myös yrittäjänä, toiminimellä, joilloin palkkakin on suurempi. Itse olen kunnalla. Peruspalkka on noin 1800 euron pintaan, tuohon 2700 sisältyy ylityö-, ilta-, ja pyhälisät. Ja kilometrikorvaukset.

Vierailija
37/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se "hyvä palkka" on jotenkin maagisesti aina noin 500 euroa enemmän kuin itse saan. Tällä hetkellä palkka on 4600 euroa kk ja ajattelen nyt, että yli 5000 euroa pitäisi saada niin olisi OK palkka.

Suomessa kun verottajan progressio leikkaa niin tehokkaasti kaikki palkankorotukset verokarhun taskuun niin ei niistä tunnu juurikaan mitään jäävän.

Vierailija
38/42 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista josta jäisi esim. 15000e/kk säästöön kaikkien kulujen ja menojen jälkeen.

Vierailija
39/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

narisisin itsekin pomona. Järkyttävän suuri liksa. Tohon rahaan pitää työ ollakin jo elämä.

Vierailija
40/42 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tosi tyytyväinen, sillä aikaisemmin olen työskennellyt mm. kassalla ja lehtien jakajana, joissa palkka ja työajat jotain ihan muuta. Monet sanoo, että maisterille tuo on ihan surkea liksa, mutta eipä ainakaan tähän mennessä mikään hankinta ole jäänyt rahasta kiinni ja säästöönkin menee muutama satanen kuussa :)