Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kipeitä supistusten pitää olla, ennen kuin niitä voi laskea siihen kahteen tuntiin?!

Vierailija
21.12.2009 |

Ja tuleeko ne sitten ihan säännöllisesti tietyn minuuttimäärän välein?

Ensisynnyttäjänä vaikea arvioida tilannetta. Nytkin supistelee kipeästi, mutta voin esim. silti tässä koneella jotenkin olla. Supistukset ei myöskään tule ihan tietyn minuutin välein, vaan epäsäännöllisesti. Aika tiheästi tosin, useimmiten alle 10min välein (ei ole kyllä kahta tuntia vielä kestänyt tämä).

Ei viitsisi ihan turhaan synnärillekään soitella...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kykenet nukahtamaan, eivät ole vielä oikeita. Mulla teki kolme kertaa ennen synnytystä tuollaisia supistuksia, ennenkuin sit tosi toimet alkoivat 40+6.

Vierailija
2/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta päivää. Pystyin olemaan koneella yms.ensimmäiset kaksi päivää supistusten kanssa. Niitä tuli ensin 30 min välein aamuyöstä hiipuen. Sitten 6min. välein säännöllisesti. Ehkä kannattaa soittaa sitten kun et enää voi olla muuten kuin keskittyen supistukseen ja kun tulevat suht säännöllisesti. Supistuksiin ei mikään panadol auta:) Mulla kävi sitten loppujen lopuksi niin, että meni sektioon, mutta uskon et muilla paremmin. Soittele rohkeasti synärille. Paljon onnea sinulle matkaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kykenet nukahtamaan, eivät ole vielä oikeita.

Kärsin pahasta unettomuudesta, joten valvon joka yö ainakin klo 3-4 asti ennen kuin uni tulee.

No toivotaan silti, että tämä kehittelisi sitä itseään, kun täällä mennään jo rv 41+0...

Ap.

Vierailija
4/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa soittaa sitten kun et enää voi olla muuten kuin keskittyen supistukseen ja kun tulevat suht säännöllisesti. Supistuksiin ei mikään panadol auta:) Mulla kävi sitten loppujen lopuksi niin, että meni sektioon, mutta uskon et muilla paremmin. Soittele rohkeasti synärille. Paljon onnea sinulle matkaan!!!

Ja kiitti vaan toivotteluista! :)

Vielä sellainen kysymys, että voiko noiden supistusten välillä sitten olla ihan normaalisti? Siis puuhailla kotihommia? Ettei tule aika sitten niin pitkäksi.. ;)

Ap.

Vierailija
5/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden työtähän on mm. arvioida sun tilanne ja vastailla sun kysymyksiin.

Mun eka synnytys alkoi niin, että kipeitä supistuksia tuli n. 7-8 tunnin ajan niin,että pystyin koton olemaan. Alussa tuli 10 min välein ja lopulta lähdimme sairaalaan, kun väli oli ollut parin tunnin ajan 5 min ja oli tosi kipeitä, tai ensisynnyttäjästä ainakin tuntui siltä. Tosin sairaalassa olin vielä 12 tuntia ennenkuin vauva syntyi.

Tokan kanssa olin kotona niin kauan, että supistuksia tuli alle 5 min välein.

Kolmannen kanssa ei mennyt kuin 7 tuntia ekoista kipeistä supistuksisa kun vauva oli jo syntynyt.

Kyllä ne aika tarkkaan tulee tietyin minuutin välein ja väli lyhenee pikkuhiljaa. Kello vaan käteen ja oman arvion mukaan kärvistelet siellä kotona niin kauan kuin vain pystyt

Mulla tuhisee sylissä 5 päivää vanha vauva :) On tää niin ihanaa aikaa.

Tsemppiä!

Vierailija
6/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuhisee sylissä 5 päivää vanha vauva :) On tää niin ihanaa aikaa.

Tsemppiä!

Ja kiitosta vaan! kovasti toivoisi jo pääsevänsä tositoimiin. :)

Ap.

Vierailija
7/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit puuhastella siellä kotona kaikkea mitä vain pystyt. Sillähän sen ajan saa parhaiten kulumaan, kun tekee jotain. Mulla ainakin kävely auttoi niin, että supistukset ei tuntuneet ihan niin pahoilta. Joskus piti pysähtyä ja nojailla seinään tai mihin vaan kun supisti vähän kovempaa.

Mä istuin koneella vielä 2 tuntia ennenkuin lähdettiin sairaalaan (kolmas synnytys). Sairaalassa ehditiin olla vain tunnin ennen kuin vauva syntyi. (Oli sen verran vauhdikasta, ettei kivulievitystäkään ehditty antaa). Juuri ennen lähtöä pakkasin vielä esikoisen laukkua yökylää varten (oli menossa siskolleni yöksi).

Oman arvion mukaan teet mitä pystyt tai älä tee mitään. Esikoista synnyttäessä en halunnut tehdä mitään muuta kuin maata vain sängyllä ja valittaa, että sattuu :P

Vierailija
8/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle maistuu ruoka ei ole vielä "hätää"

Sanoisin, että kyllä sen sitten tuntee ja NÄKEE kun on aika lähteä.

Itsellä oli niin, että en pystynyt enään nukkumaan istumaan paikallani supistuksen tullessa enkä suuhun saanut murustakaan menemään.

Vierailija
9/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(karkasi) taas muistutan että välttämättä ei tuu kauhean kipeitä supistuksia! Esikoisen kohdalla olin ihan rauhallisesti kotona kun supisteli 3min välein kunnes äitini pakotti minut lähtemään sairaalaan. Lapsi syntyi 4h päästä, ilman suurempia tuskia (sain kohdunkaulanpuudutuksen joka toimi tosi hyvin).

Toisen kohdalla lähdin suht samalla supistusvälillä sairaalaan, eikä silloinkaan olleet kivuliaita. Eivät osaneet sanoa onko synnytykseni vielä käynnissä mutta niin vaan oli poika maailmassa 2.5h myöhemmin.

Ei kannata venyttää liian pitkälle sairaalaan menoa tai voi käydä niin että jäät ilman kivunlievitystä! Tai vauva syntyy jo kotiin (kuten kaverillani kävi)! Sairaalaan kannattaa lähteä kun itsestä tuntuu että aika on!