itsetehty porkkanaloota 1/2 halvempi,kuin kaupassa.
tein tänään 3kilosta porkkanoita porkkanalaatikot--niitä tuli 9kpl niitä kaupan 400gr foliovuokia.
laskin raaka-aineiden hinnat,niin se satsi tuli PUOLET halvemmaksi kuin jos ostaisi kaupasta valmiita,kaikkein halvimpia (saarioisten) vuokia.
huomenna on pottuloorien vuoro.
Kommentit (18)
ja itsetehty siis 1,25. Ei meidä elämä tuosta säästöstä paljoa parane.
Minä päädyin kuitenkin tänä vuonna kaupan laatikoihin, sillä en enää keväällä jaksa syödä porkkanalaatikkoa. Meillä kun jouluna tuota sorttia kuluu yksi laatikollinen ja niin pientä erää ei oikein viitsi itse alkaa väsäämään...
itse, kun on syojia. Mutta meilla on 4 sikuidta ja 2 lasta koolla ja taatusti riittaa yksi pieni porkkanalaatikko koko joulun ylitse, samoin kuin pieni lanttu. Perunalaatikkoa meneekin enemman.
Meidan vieraat ei syo eika lapset, joten kaytannossa riittaa kun mulle ja miehelle on edes yhdeksi illaksi. Muina paivina tuskin saadaan ketaan enaa jouluruokaa syomaan.
paistelen niitä sitten kun tarve on.
meillä tykätään porkkanalaatikosta muutenkin:)
www.valio.fi , sieltä saa perusohjeen,jota sitten voi oman maun mukaan viritellä.
ja niitä folivuokia olen saanut aikoinaan ilmaiseksi ison pläjäyksen. en laske hinytaa niille.jos ei niitä olisi,niin olisin vain pakastanut massan pakastepusseihin,josta sitten pursottaisin ne oikeisiin vuokiin.
semmoista.
-ap
Olen 15 vuotta tehnyt itse kaikki laatikot aina paitsi viime vuonna totesin, että plaah, en osaa tehdä niin hyvää porkkanalaatikkoa kuin Saarioinen. Joka vuosi olen tehnyt eri ohjeella, että saisin parempaa kuin saarioinen eli olen kokeillut niin porkkanaraaste kuin porkkanasoseversiot samoin kuin riisi- kuin mannasuurimoversiot. En vaan osaa tehdä parempaa kuin Saarioinen.
Sama vika muuten maksalaatikossa.
Kaikissa muissa ruuissa osaan taatusti tehdä parempaa kuin kaupan.
Meillä syödään hyvän kokkiystävämme itsetekemiä ja maksamme hänelle niistä. Tämän ajan vietämme perheen kesken lautapelejä pelaillessa ja glögiä nauttiessa. Helppoa, hyvää ja fiksua ;)
Juu, olen mä niilläkin kokeillut... eikä niilläkään ollut Saarioista parempaaa.
että se siitä "ajan tuhlauksesta.."
ja juu,on varmasti sata kertaa parempaa:)
-ap
suurinpiirtein se sama aika menee siihen,kun lämmittelen ne kaupan loodat uunissa...
-ap
suurinpiirtein se sama aika menee siihen,kun lämmittelen ne kaupan loodat uunissa...
-ap
En ole koskaan tehnyt, mutta nyt ajattelin repäistä :) Joten jos vannot, että on hyvää, jakaisitko ohjeen, kiitos?