Miksi vain yksi kaveri saa tulla leikkimään kotiin?
Meidän poika lähti kolmasluokkalaisen kaverinsa luokse ja otti mukaansa pikkuveljen. Pikkuveli ei ole ennen ollut mukana.
Perilletultaessa kaverin vanhemmat kielsivät pikkuveljen mukaantulon. He sanoivat, että vain yksi kaveri saa tulla sisälle.
Miksi ihmeessä jollain on tällaisia sääntöjä? Yritän ymmärtää - eli kertokaa minulle syitä!
Kommentit (85)
Pikkuveli on myös koululainen, eikä tarvitse lapsenvahtia, eikä meidän viihdytystä, ja kykeni ihan itse soittamaan kotiin. Ja pikkuveljeltä löytyy myös ihan omia kavereita.
Kohde oli vain niin monen mutkan ja pyrysateisen tien ylityksen takana, ettemme halunneet hänen yrittävän yksin kotiin.
Ilmeisesti vanhemmat eivät ole kuitenkaan laittaneet poikaa lumihankeen istumaan. Vanhemmat eivät tainneet edes tietää, että pikkuvelikin oli mukana. Pojan kaveri oli vain sanonut, ettei heille saa tulla kuin yksi kaveri kerrallaan. Ja siksi pikkuveli oli heti jäänyt pois, eikä kukaan ollut puhunut kaverin vanhemmille.
Mieheni luki tämän ketjun juuri läpi - koska mieheni oli se, joka oli päästänyt pikkuveljen isonveljen matkaan. Hän tuossa toteaa, että huomaa, että naisia on ketju täynnä... Miehet eivät ikinä ajattele, että lapsista olisi haittaa, vaan lapset pystyy pitämään järjestyksessä. Tulkoon vaikka naapurin naapurinkin lapset ja tarvittaessa löytyy ruokaa ja lämmintä kaakaotakin. Lisäksi hän sanoo, että muistaa kyllä lapsuudestaan, että on olemassa kilttejä setiä ja tätejä, mutta myös ilkeitä setiä ja tätejä....
pikkuveli kylään ilman lupaa. Ettekö itse osaa olla hänen kanssaa koska isoveli on näköjään aina leikittäjänä? Muistanitse kun olin 10 v ja meillä oli possuja, koulukaverini tuli katsomaan niitä ja hänen pikkusisko vinkui mukaan mutta kaverini oli niin fiksu ja sanoi että sinä et sinne tule!
laittaa lapsensa kaverit ulos terassille kun perhe ruokailee. Perheessä on 4 lasta.
Meillä kyllä lapseni kaverit odottavat olohuoneessa kun syömme, kaverit ovat tässä ihan lähellä ja jokainen ruokkii lapsensa, ei siinä mitään. Joskus tarjoillaan ruokaa puolin ja toisin.
Meitä on moneksi.
sellainen kaveri, kenen luona ei saanut olla kuin yksi poika kylässä. Tästä esikoisen kaverista tulikin sitten melkoinen koulukiusaaja. Sen tyyli oli aina se, että ollaan yhden kanssa kaveri ja lempipuuhaa olikin sitten kiusata kolmatta. Se aina pyysikin, että leikitään sitä leikkiä, että juostaan karkuun jotain kolmatta.
Kotoaan sai mallin siihen, että kerralla on vain yksi kaveri ja muut lempataan aina pihalle pois.
Sama se, nyt on murkkuikäisenä yksin kun kukaan ei halua olla sen kanssa enää.
Mutta meillä on myös 2 poikaa lyhyellä ikäerolla. Heillä on lauma kavereita, jotka on heidän kummankin kavereita. Pojat sanoo, että haluaa xx.n ja xx.n tykö yökylään ja haluaa xx.n ja xx.n heille yökylään. Kummankin pojan luokkakaverit on ristiin myös toisen pojan kavereita. Kulkevat porukassa paljon.
Naiset taitaa opettaa pojille tuota tyttömäistä hommaa, että on vain bestis ja sen kans haukutaan selän takana sitä, joka ei ole paikalla. Siksi ei voi ottaa kahta poikaa kylään yhtäaikaa.
Ymmärrän kyllä kantasi. Mutta silti jotenkin surullista.. että kehittyy tuollainen noidankehä. Olen kyllä ollut ymmärtävinäni, että tuo ruokien pihtailu suomalaisperheissä olisi enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Silti en ymmärrä, miten nämä vanhemmat kehtaavat noin toimia? Pistää jonkun ulos kun "meillä on nyt ruoka-aika". Tai olla ylipäätään päästämättä sisään. Jostain se lapsikin ne tavat oppii, ja nyt kyllä tajuan, miten suomalaislapset ovat niin epäkohteliaita. Ei osata sanoa päivää, katsoa silmiin, toljotetaan vaan tuppisuina ja jupistaan jotain jälkeenpäin. Ihan niinkuin vanhempansa siis.