Äidit lihovat koska äideillä ei ole edes äitienpäivänä aikaa syödä rauhassa.
Ei kylmänä 2 tunnin aikana lastenhoidon lomassa suuhun tungettu sapuska nälkää pidä poissa kun ruokailua ei edes huomaa.
Sitten tulee nälkäänsä napsittua koko ajan jotakin kun ei perkele saa edes äitienpäivälounasta syödä ilman että pitää kakaroita passata siinä samalla.
Kommentit (34)
vain laiskoja ja hunoista pöytätavoista saatte syyttää itseänne.ei vaadi paljoa kun opettaa ruokatavat,kerran kun oppii niin helppoa on
on äiti aina se joka ei ehdi persettä penkkiin ruokailun aikana pistää ja siinä vaiheessa kun äiti yrittää asettua syömään lähtee isukki paskalle tunniksi ja jättää sotkut ja sotkuiset lapset äidin harteille.
Ei paljon enää äitiä kylmennyt ruoka kiinnosta kun kaikkia muita on koko ruokailun ajan passannut ja tarjoilijana omassa kodissaan toiminut.
Hankinkin mustat housut ja valkoisen paidan ja seison pyyhe käsivarrellani ruokapöydän vieressä odottamassa mitä herrasväki haluaa.
Muksut syö telkkarin ääressä ja sotkee. Ukko syö tietokoneella ja minä mätän kaapista suoraan ruokaa kitaani ja painan 100 kiloa. Ruokapöydällä säilytetään lehtiä.
Tuollaisilla lapsilla on yli puolet suurempi riski sairastua kakkostyypin diabetekseen ja ylipainoon! Hahaa!
Sika, se av-mamma on!
Sika, mamman ukko on!
Sika, myös mamman lapsi on!
Siat, ne idiootteja on!
Sika
en vaan kestä kun ensin taapero kaataa omat maitonsa lehden päälle, sitten alkaa heittelemään mandariininlohkoilla ja kun totean, että jahas, nyt on syöty ja nostan lapsen lattialle, mielenosoitukseksi tämä repii lehteni lattialle. Kun nousen keräämään lehden osat lattialta, lapsi kiipeää salamana tuolilleni ja kaataa juomani pöydälle. Siinä vaiheessa yleensä katoaa ruokahalunikin...
ja lapsia ei tarvitse opettaa syömään tvn ääreen. Miten tyhmiä nää mamit tääl oikein on? Ei tiedä kasvattamisesta mitään,kun ei perusasioita osaa hoitaa. Voi jeesus.Ehkä te ootte ansainnutkin läskinne. Miettikää ajan käyttönne uudestaan ja ei se ruoanlaitto niin monimutkaista oo, et täytyy valmissafkaa syödä.
Meillä 4 lasta ja aina oon syöny itsetehdyn ruokani lämpimänä ruokapöydässä lasten kanssa ja pysynyt normaaleissa mitoissa,koti on siisti ja avioliitto on onnellinen. Mies on ollut tukena.
En tajua, että mikä siinä miesten vessassa käynnissä kestää? :) Ehdin laittaa keittiön kuntoon, vaihtaa vauvan vaipan ja pestä pyykit ja mies vain istuu pöntöllä. Taitaa olla viivyttelytaktiikkaa vaan miehillä. Hmm...
on äiti aina se joka ei ehdi persettä penkkiin ruokailun aikana pistää ja siinä vaiheessa kun äiti yrittää asettua syömään lähtee isukki paskalle tunniksi ja jättää sotkut ja sotkuiset lapset äidin harteille.
Ei paljon enää äitiä kylmennyt ruoka kiinnosta kun kaikkia muita on koko ruokailun ajan passannut ja tarjoilijana omassa kodissaan toiminut.
Hankinkin mustat housut ja valkoisen paidan ja seison pyyhe käsivarrellani ruokapöydän vieressä odottamassa mitä herrasväki haluaa.
kun olin viikon osastolla odottamassa synnytyksen käynnistymistä. Oli kuin olis hotelliaamiaisella/lounaalla/päivällisellä ollut, mitä nyt mammat aamutakeissaan ja naamat anemiasta valkoisina pilasivat maiseman. Vauvan synnyttyä ei ole yhtään ruokaa saanut rauhassa syödä ilman että joku vinkuu jotakin tai ruoka unohtuu mikroon, josta löydän sen kun maitopulloa yöllä lämmitän.
Minulla on kolme lasta ja kyllä saan syötyä rauhassa? Eikö vauvasi nuku koskaan? Eikö isommat lapset syö itse? Miksei voi lämmitää muksuille ateriaa valmiiksi ja kun he syövät, syö samalla itsekin. Ihme selittelyä...
Muksut syö telkkarin ääressä ja sotkee. Ukko syö tietokoneella ja minä mätän kaapista suoraan ruokaa kitaani ja painan 100 kiloa. Ruokapöydällä säilytetään lehtiä.
Tuollaisilla lapsilla on yli puolet suurempi riski sairastua kakkostyypin diabetekseen ja ylipainoon! Hahaa!
Sika, se av-mamma on!
Sika, mamman ukko on!
Sika, myös mamman lapsi on!
Siat, ne idiootteja on!
Sika
Oletko itse ihan terve päästäsi?? Herää kysymys, kun tekstiäsi lukee...
Ja 30; meilläkin 3 lasta, alle esikouluikäsiä kaikki ja hyvin saa istua pöydässä syömässä lapsien kanssa.
En käsitä lapsien passaamista. Meillä lapset kuorii pottujaankin itse.
Maidot ja talouspaperit pöytään niin ei tartte kuin laittaa lapsia pois pöydästä kun suut on tyhjät ja sanoo KIITOS.
Meillä vauvakin on ruokailemassa muun perheen kanssa samaan aikaan kun kiinteitä alkaa popsimaan.
Oma ruokailu samaan aikaan on tärkeää esimerkkiä, plus pystyy vaikuttamaan käytökseen.
Kouluissakin haluaisin yhteisen ruokailun opettajilla oppilaiden kanssa: ei tulisi näitä tapauksia että jokkut juo kotikaljaa 20 lasia. Opettaja istumaan pöytään luokkansa kanssa!!
Minusta koulut on velvollisia huolehtimaan ruokailun. Tällä taattaisiin myös se pieni mutta tärkeä asia että lapset/nuoret SYÖ eikä verensokeri heittele vuoristoradalla ja oppilaat alkaa väsyneenä häiriköimään tunneilla.
-Mutta mitäs semmosta odottamaan, kun nähtävästi harva vanhempikaan jaksa lapsiaan ruokailun verran.
Onhan se vaativaa.. ;)
Nyt on syömiset sujuneet jo pari vuotta, mutta kyllä nuo taapero vuodet ovat olleet kamalia, kun syömään ei vain ehtinyt. Kuopuksen syntyessä meillä oli isommat lapset 4,5v ja 2v ja ruokailut melkoista häslinkiä, aina jonkun maitolasi nurin, haarukka lattialla (tai sitten muksu, kun pyörivät tuolilla kuin väkkärät...)Puhumattakaan siitä, kuinka tuollainen kolmikko aikuista juoksuttaa (pyyhkimään tms.) syö siinä sitten. Eihän siinä edes jääkaapilta ennättänyt naposteltavaa hakea...
Eka vuos yh:na oli omien syömisten kanssa hiukan taiteilua ku lapset oli eron sattuessa 2kk, 1v8kk ja 2v10kk. Vaan ei ole sen jälkeen ollu kummempia hankaluuksia, lapset syö ja minä syö, kaikki saman pöydän ääressä. Ei niitä tarvii passata ku sen verran et kauhon ruuan vuuasta/kattilasta lautaselle. Loput hoitavat itte. Ei meillä mitään palvelutaloa pyöritetä, ei ole koskaan pyöritettykään.
Yli 3v osaa hyvin siivota jälkensä ja odottaa hetkisen. Jos ei osaa, on korkea aika opetella.
Mulla on kaksi lasta, ja mies, joka kyllä on lasten kanssa esim. sen aikaa, kun laitan ruuan. Ei siis todellakaan syödä eineksiä, vaan ihan itse tehtyä kotiruokaa. Jos on eineksiä, silloin on isäntä ollut kokkina :)
Mutta ruokapöydässä mä en kyllä oikein tunnu ehtivän istua. No, ensinnäkin meillä on turhan pieni pöytä, johon ei mahdu kaikki, joten esikoiselle, 4v., saa olla koko ajan hakemassa jotain (juotavaa, lisää kastiketta, perunaa, salaattia tai paperia). Tai sitten pitää hakea rättiä, kun maidot on lattialla, ja esikoinen ulvoo siinä vieressä kuin susi. Mies tietysti pystyisi tähän kaikkeen myös, mutta mä turhaudun hänen hitauteensa - jos pitää hakea rätti, hän pyörii ympäri keittiötä ja miettii ensin viisi minuuttia, ottaako sen rätin mikä roikkuu tiskialtaan päällä vai ottaako kaapista uuden ja puhtaan, ja sitten, pitäisikö se rätti ensin huuhdella vai ei. Helpoimmalla pääsee, ja tilanne on nopeammin ohi, kun hoitaa sen itse. Sitten on tietysti vauva, 8kk, jota pitää syöttää, ja lisäksi täytyy yrittää pitää kaikki tavarat niin kaukana, ettei vauva saa niitä käsiinsä. En mä edes muista omaa ruokaani siinä sivussa, eikä sen rauhassa syöminen kyllä onnistuisi. No, esikoinen kyllä vie astiansa itse tiskialtaaseen, ja viime aikoina on jopa pyyhkinyt itse jälkensä. Mies ei astioitaan osaa viedä ilman eri kehotusta, ja hänkin jumittuu pönttöön kiinni heti ruokailun päätteeksi. Minä sitten syötän vauvan loppuun, putsaan vauvan, vaihdan vaipan ja vaatteet (tarvittaessa), pyyhin vielä pöydän ja lattian, laitan ylimääräiset ruuat joko roskiin tai jääkaappiin huomiselle, ja huomaan, että oho, oma ruoka on vielä tuossa pöydässä, ja kylmää.
Niinpä syön siitä salaatin samalla, kun keikutan vauvaa polvella, ja heitän loput roskiin, kun ei kylmänä maistu. Sitten mies tulee vessasta, ottaa vauvan, ja minä tiskaan. No, ei oo kilot päässy kertymään, sen sijaan neuvolasta uikutetaan joka käynnin yhteydessä, että katoan kohta olemattomiin.
oon vaan hoikistunut kun lapset lisääntyy..nyt odotan neljättä..syön miten sattuu ja milloin ehdin:)ja paljon roskaruokaa..päivisin joudun arjessa liikkumaan niin paljon kävellen tai pyörällä että en yksinkertaisesti liho vaikka söisin mitä:)syön kyllä myös paljon salaatteja,monesti teen fetasalaattia jättikulhon ja sitä syön pitkin päivää.