Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emil sai pienen veljen. Nyt pähkäillään nimeä eikä

Vierailija
18.12.2009 |

siitä tunnu tulevan mitään. Miehellä ei ole oikein mitään ehdotuksia ja minulla itsellä on joitain mutta mies ei lämpene.



Meillä on ruotsalainen sukunimi ja miehen isä on suomenruotsalainen. Kotikielemme on kuitenkin suomi.



Itse pidän nimistä Daniel, Oliver, Topias, Matias, Noel, Noa, Amos, Benjamin, Arvid.



Mies tykkää nimestä Pietari. Se voisi tulla toiseksi tai kolmanneksi nimeksi?



Onko lisää joitain tämän tyyppisiä nimiä ehdotettavaksi? Tai mitä mieltä? Tiedän, että mehän sen päätämme minkä nimen lapsellemme annamme muiden mielipiteistä piittaamatta mutta silti kiinnostaa :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanin pojan nimi, laitan heti jos saan pojan :)

Vierailija
2/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että stemmaisivat toisiinsa nuo nimet :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Mio? Olis sit molempien poikien nimet Astrid Lingrenin kirjoista :)

Vierailija
4/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emil ja Noel (kolmanneksi nimeksi tuo Pietari).

Vierailija
5/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel on minustakin tosi kiva.

Vierailija
6/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joakim, Henrik, Thomas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eliel liian samanlainen?

Vierailija
8/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tollasia hienoja ruotsalaisnimiä ja miehes toivoo Pietaria, hehehe! Mitenköhän pääsette sopuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ajattelin jo ennen viestgin lukemista

Vierailija
10/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset


Sopii hyvin yhteen: Emil ja Alex. Sen sijaan Pietari -nimestä olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa:

Sulla tollasia hienoja ruotsalaisnimiä ja miehes toivoo Pietaria, hehehe! Mitenköhän pääsette sopuun.

Paremmin sopis joku samantyylinen pitempi nimi Alexin toiseksi nimeksi...Alex Joonatan, Alex Christian tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

frans

Vierailija
12/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmettelin kauheasti, että miten nyt email on voinut saada pikkuveljen. Tarkoitetaanko tällä kenties gmailiä...



Kiitos, olen nauranut lukuvirheelleni kierossa.



Leo on muuten hyvä nimi.

Vierailija
14/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliksi suomenkielinen, lapselle tulee ruotsinkielinen sukunimi, kotikieli suomi niin miksei sitten voisi laittaa suomenkielistä etunimeä? Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesper

Vierailija
16/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai



Joel Anton Pietari

Vierailija
17/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.

että ihan suomenkielisillä lapsilla on täysin ruotsinkielisiä nimiä ja täysin ruotsinkielisillä suomenkielisiä...

Vierailija
18/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen alkuperä ja kieli ja kulttuuri ei saa näkyä nimessä? Nimeäisitkö itse täysin suomalaisen lapsen Vladimir Mihailoviksi?

AP:n lapsen äiti on suomenkielinen, minusta suomenkielisyyskin saa nimessä näkyä.

Minusta muuten nämä täysin suomenkieliset Anton Erikssonit ja Bettina Lindholmit on niin juntteja kuin vaan voi olla, samoin ruotsinkieliset Viljami Korhoset. Anttoni Eriksson ja Vilhelm Korhonen niin nimi on sitä mitä LAPSI ON!

Ehdotankin siis nimeksi Pietaria, turhaa naamioida lasta täysin ruotsinkieliseksi.

että ihan suomenkielisillä lapsilla on täysin ruotsinkielisiä nimiä ja täysin ruotsinkielisillä suomenkielisiä...

Vierailija
19/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi kirjoitukseltaan asuun mikä ei vastaa lastennne kotikieltä, eli emil varmasti sanotaan eemil?



mitä lapsenne tuumaa jos nimi on esim. Daniel ja häntä kutsutaan kuten ruotsiksi kuuluu daaniel?



Eikö ole helpompaa laittaa nimi niinkuin lausutaan esim. Dan tai Dani tällöin ei tule ääntämisvirheitä?



Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa että suvusta löytyy joku joka on puhunut joskus esim. ruotsia. kiva lapselle olla esim. Daniel DAhlberg ja kun hänelle puhutaan ruotsia joutuu hän aina pyytämään, että kieli vaihdetaan, kun ei ymmärrä...

Vierailija
20/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman yksiselitteinen kirjoitusasu, mitä Emil kylläkään ei ole. Akseli? Leo? Milo? Eino? Anton on myös kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi