Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä ehtii erota kirkosta!

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään lähtee eroilmoitus, - 5 hlöä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tuntua hassulta kuulua kirkkoon, kun emme mitenkään käytä sen palveluja emmekä kyllä usko edes sen oppeihin. Sitä on vaan ollut niin tapakristitty, ettei ole edes ajatellut koko asiaa.

Vierailija
4/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä jokka eroaa ja liittyy kun itselle sopii!

Menkää naimisiin muualla kuin kirkossa, minusta teidät saisi haudatakin kirkon ulkopuolelle.

Eikä tartte tulla seurakunnan kerhoihin, leireille.

Pyytää mitään apua joululahjoihin tms.

Itse maksan pienen summan rahaa veroissa, seurakunta tekee hyvää toimintaa lasten ja nuorten kanssa. Mutta se ei vaan kiinnosta omaan napaan tuijottajia.

Ihme tyyppejä, jokka karsii kakun päältä kermat!

Paljonko poltat savuna ilmaan vuodessa? Murto-osa siitä mitä menee tukeen.

Ja lapsien erottaminen vasta daijua onkin! Liitän kirkkoon ja sitten otankin ne pois.

Ihme soutajia ja huopaajia. Teillä ei ole kyllä mitään arvoja.

Vierailija
5/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vanhaa tietoa?

Jos liittyi kirkkoon vaikka 31.12.2009, pitää maksaa tämän vuoden kirkollisvero. Säästyäkseen tämän vuoden veroilta on pitänyt käydä ilmoittamassa erosta viimeistään 30.11.2009?

"Verokorttien henkilötiedot poimitaan verotoimiston tiedostoihin väestörekisteristä joskus loppuvuodesta. Tällöin saattaa olla, että tieto jopa marraskuussa tapahtuneesta osoitteenmuutoksesta tai kirkosta eroamisesta ei ehdi ajoissa tiedostoihin.

Verotus tulee vuoden jäljessä, eli vuoden 2009 verotus toteutetaan, kiristetään tai palautetaan vuonna 2010. Jos siis erosit vuoden 2009 lopussa kirkosta, vuoden 2010 puolella laskettava vero koskee vuotta 2009, jolloin olit vielä kirkon jäsen. Sen sijaan vuonna 2011 suoritettava vuoden 2010 verotus ei enää kata kirkollisveroa, vaan vuonna 2010 pidätetty kirkollisvero pitää palauttaa veronpalautuksessa vuoden 2011 lopussa."

Vierailija
6/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa!

Vierailija
7/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä oli kökkiä kirkon kirjoilla, kun emme uskonnollisia ole. Ja ei ole mitään tarvetta liittyä takaisin, naimisiinkin mentiin maistraatissa vaikka kirkkoon silloin vielä kuuluttiinkin.

Vierailija
8/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä jokka eroaa ja liittyy kun itselle sopii!

Menkää naimisiin muualla kuin kirkossa, minusta teidät saisi haudatakin kirkon ulkopuolelle.

Eikä tartte tulla seurakunnan kerhoihin, leireille.

Pyytää mitään apua joululahjoihin tms.

Itse maksan pienen summan rahaa veroissa, seurakunta tekee hyvää toimintaa lasten ja nuorten kanssa. Mutta se ei vaan kiinnosta omaan napaan tuijottajia.

Ihme tyyppejä, jokka karsii kakun päältä kermat!

Paljonko poltat savuna ilmaan vuodessa? Murto-osa siitä mitä menee tukeen.

Ja lapsien erottaminen vasta daijua onkin! Liitän kirkkoon ja sitten otankin ne pois.

Ihme soutajia ja huopaajia. Teillä ei ole kyllä mitään arvoja.

Mutta eikö sinusta ole tekopyhää kuulua kirkkoon jos ei usko jumalaan?

Vierailija
9/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkinnut olen, vaan vielä en ole eropäätöstä tehnyt!

Maksan kirkolle veroja useamman satasen vuodessa, lähemmäksi tonnia. Heidän palvelujaan olen käyttänyt ainoastaan lasten kasteeseen. Naimisiin mentiin maistraatissa.

Katsotaan mitä päteetään, eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija
10/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eroamalla joulukuussa säästät vuoden 2010 kirkollisveron."

Vierailija
11/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko eroaminen pitäny tapahtua jo marraskuussa?

Vierailija
12/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse rahasta, vaan periaatteesta.

En kuulu kirkkoon, koska en usko.

Minusta on törkeää, miten kirkkoon kuuluvat ovat "omineet" lähimmäisenrakkauden ja koittavat sillä myydä uskontoaan.

Lähimmäisenrakkaushan on perusasia joka kuuluu jokaiselle, kuului kirkkoon tai ei!!

Vierailija
13/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se yrittää kosiskella mukanuorelal tyylillä ihmisiä. Ei islamistit muuta uskoaan jotta tulisi jäseniä, vaan pitäytyvät alkuperäisessä sanomassa. Kirkko seuraa liiaksi nykyajan tasa-arvo jne. trendejä.

Vierailija
14/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se yrittää kosiskella mukanuorelal tyylillä ihmisiä. Ei islamistit muuta uskoaan jotta tulisi jäseniä, vaan pitäytyvät alkuperäisessä sanomassa. Kirkko seuraa liiaksi nykyajan tasa-arvo jne. trendejä.

En millään voisi kuulua kirkkoon, joka ei esim. hyväksyisi naispappeutta!

Vierailija
15/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kuuluta enää kirkkoon. aika naurettava tuo yhden vuodatus miksi pitäisi kuulua kirkkoon. Senkö takia että SAA maksaa veroja, että muut voivat käyttää ko. firman palveluja? Maksamme kyllä veroja ihan riittävästi ja nykyään laitamme rahaa hyväntekeväisyyteen, niihin kohteisiin joita itse pidämme tarpeellisina, esim. sotaveteraaneille, vähävaraisille lapsiperheille ja vammaisille. Emme enää siis tue pappien ja diakonissojen palkkaamista.

Ja minulle ainakin sopisi vallan hyvin, että ruumiini haudataan kirkkomaan ulkopuolelle. Se vaan ei taida olla mahdollista tällä hetkellä, koskapa kirkko omistaa tähän hommaan yksinoikeuden ja sitä vartenhan kirkko saa yhteisöveron tuotosta osan.

Kirkko uskovaisille, eikös sen niin pitäisi olla?

Vierailija
16/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ortodokseilla naispappeja? Entä katolisilla? Islamin uskoisilla? jne.

Siinäpä juuri kirkon suurin vika, se muuttaa oppejaan maailman mukana jotta ei menettäisi jäseniään, ja samalla haalistuu ja maallistuu.

Vierailija
17/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sitten on oikeaa uskomista?

Uskominen on nykyään kirosana. Se että aletaan kieltämään asioita kouluista koska se nyt loukkaa jotakuta on niin meille suomalaisille sopivaa!

Me ei vaan voida sanoa että mehän lauletaan maa on niin kaunis.

Miten pitkälle tarttee suomalaisten vaan lopettaa ja kumarrella kun joku jostain loukkaantuu -minua loukkaa se ettei lapsella saa olla aamunavausta tai perinteisiä asioita.

Ja peruutetaanko samalla puolet lomista? Tai ainakin niiltä jokka ei usko?? :D

En minä usko kuin omalla tavallani. Eikä se ole kovin kummoista.

Mutta jos joku on tekopyhää niin se, että kuulutaan kirkkoon kun siitä itse hyötyy: menee naimisiin tai lapsi kastetaan, alkaa kummiksi.

Minä, minä, minä, minä, minä..

Ehkä tosiaan kannattaa erota. Kun peruste on raha. Tai se että uskonto on jotain kummam pakanallista.

Ei teillä oikeasti ole mitään muuta perustetta kuin uskonto on uskonto, ei mitään seksikästä tai kiiltävää. Sinä sielä et koe hyötyväsi. Itsekästä.

5

Vierailija
18/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ortodokseilla naispappeja? Entä katolisilla? Islamin uskoisilla? jne.

Siinäpä juuri kirkon suurin vika, se muuttaa oppejaan maailman mukana jotta ei menettäisi jäseniään, ja samalla haalistuu ja maallistuu.

Omatuntoni ei sallisi kuulumista sovinistiseen ja patriarkaaliseen yhteisöön. Siten se on minulle pakollista. Olisi paha olla jos naispappeja ei hyväksyttäisi minun kirkossani.

Vierailija
19/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sitten on oikeaa uskomista?

Uskominen on nykyään kirosana. Se että aletaan kieltämään asioita kouluista koska se nyt loukkaa jotakuta on niin meille suomalaisille sopivaa!

Me ei vaan voida sanoa että mehän lauletaan maa on niin kaunis.

Miten pitkälle tarttee suomalaisten vaan lopettaa ja kumarrella kun joku jostain loukkaantuu -minua loukkaa se ettei lapsella saa olla aamunavausta tai perinteisiä asioita.

Ja peruutetaanko samalla puolet lomista? Tai ainakin niiltä jokka ei usko?? :D

En minä usko kuin omalla tavallani. Eikä se ole kovin kummoista.

Mutta jos joku on tekopyhää niin se, että kuulutaan kirkkoon kun siitä itse hyötyy: menee naimisiin tai lapsi kastetaan, alkaa kummiksi.

Minä, minä, minä, minä, minä..

Ehkä tosiaan kannattaa erota. Kun peruste on raha. Tai se että uskonto on jotain kummam pakanallista.

Ei teillä oikeasti ole mitään muuta perustetta kuin uskonto on uskonto, ei mitään seksikästä tai kiiltävää. Sinä sielä et koe hyötyväsi. Itsekästä.

5

Luterilaiseen kristinuskoon kuuluu myös usko siihen, että Jeesus on osa jumaluutta ja pyhä henkikin...

En usko jumalaan. Siksi en teeskentelekään niin kuulumalla kirkkoon. Ihan simppeliä.

Vierailija
20/172 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa maksaa kirkollisveroa, jolla tehdään mm. hyväntekeväisyystyötä omalla kotipaikkakunnallani. Lisäksi lapseni saavat uskonnollisia aamunavauksia koulussa ja pääsevät koulun(kin) kanssa kirkkoon.