Joulusiivous on valmis!
Yleensä olen saanut siivouksen valmiiksi viikkoa ennen aattoa eli päivän ollaan aikataulusta myöhässä, mutta ei se haittaa.
Huomenna haetaan kukkia ja sellaiset jouluruuat, jotka ei mene vanhaksi. Laatikot olen tehnyt valmiiksi. Keksejä ja torttuja paistan lasten kanssa joka päivä pellillisen kumpaakin. Maanantaina pesen saunan ja kylppärin vielä kertaalleen. Keskiviikkona imuroin vielä kerran ja pesen lattiat.
Kuka muu on ajoissa tekemässä joulua kotiin?
Kommentit (3)
se kestää päivän. Silloin siivoan perusteelliseti, imuroin seinät ja katot ja pesen saunan + tavallinen viikkosiivous eli pölyt ja lattiat ja wc katosta lattiaan samoin kylppäri.
sitten vielä teen laatikot ja paistan kinkun, pari kakkua ja jotain pikkuleipiä ja torttuja. Leipää en nyt ehkä viitsi mutta voi olla että karjalanpiirakoita. Tämä teen yhden päivän aikana kuten aina ennenkin ja myös äitini teki aina aatonattoona tai aattona ja lapsia oli hänellä sentään yli kymmenen ja minulla vain kolme. Aattona sitten kuljetan joulupukkia kun pukilla ei ole ajokorttia joten täytyy tehdä ruuat valmiiksi ja kattaa pöytä myös aattoillaksi kun anoppi katsoo lapsia.
Turhaa tehdä joulua ajoissa kun kaikken saa sitten tehdä monta kertaa. ..
Niin ja on meillä tässä ollut jo parit synttärit ja ensi viikon alussa vielä yhdet pitäisi juhlia.
Oikeastaan olen aika hyvissä ajoin liikkeellä kun yhdet tortut on jo tehty ja syötykin ja pipareita teimme tänään, tosin ne varmaan ehditään syödä ennen ensiviikkoa.
Typerää lämmittää uunia joka päivä, miksei voi tehdä kerralla enemmän? ei tuo ole kovin ekologista tai tietysti jos lämmittää leivinuunin kun kuitenkin pitäisi lämmittää taloakin niin silloin järkevää.
Mutta mä olenkin jouluhullu ja siivoushullu.... Ulkovalot laitoin jo lokakuussa ja kaikki joulukoristeet ja tekstiilit 1.12 ;)
Joulusiivousta olen tehnyt vähitellen.
- lasten kanssa käyty läpi heidän huoneensa ja heitetty pois/laitettu varastoon rikkinäiset/turhat lelut
- siivonnut vessan ja kylppärin kaapeista vanhoja TYHJIÄ (??) purkkeja ja purnukoita yms pois
- siivonnut keittiön kaappeja
Sunnuntaina aion:
- pesen saunan ja kylppärin ja desinfioin ne
- järjestelen olohuoneen kirjahyllyn (meillä on kaksi seinää vievät kirjahyllyt lattiasta kattoon..) sekä DVD hyllyt
- siivoan keittiön laatikot
- pesen koristetyynyjen päälliset ja huovat
23pv
- pölyjen pyyhkimiset
- imuroinnit
- lattioiden pesu höyrypesurilla
- mattojen pesu höyrypesurilla
- vuodevaatteiden tuuletus
- sohvatyynyjen ja huopien tuuletus
- lakanoiden vaihto
- matot ulos hetkeksi
- koko talon tuuletus
Imuroin, pesen lattiat ja pyyhin pölyt kyllä joka toinen päivä, kuten normaalistikin :)
koirasta lähtee karvaa ja pikkupoika sotkee niin kovin, että ei kannata vielä suursiivouslinjalle lähteä... Odottelen alkuviikkoon.