Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat / terveydenhoitajat jotka JATKOKOULUTTAUTUNEET!

Vierailija
09.01.2010 |

Eli te jotka olette opiskelleet jotain sairaanhoitaja / terveydenhoitaja tutkinnon jälkeen niin mitä ja miksi ja oletko ratkaisuusi tyytyväinen?

Olen itse sh / th AMK ja työ"uraa" nyt takana kymmenisen vuotta. Toimin esimiesasemassa. Ja...Jotain uutta tarvitsisin!Tähänastisesta koulutuksesta jotan eteenpäin tai sitten jotain ihan muuta.Kun vaan keksis mitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit paljon pohdittavaa :)

ap

Vierailija
2/6 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkätyyppistä työtä haluaisit tehdä. Minkälaisessa työpaikassa haluaisit tehdä töitä? Mitkä asiat ovat mielekkäitä nykyisessa työssä, minkälaisia uusia haasteita tai osa-alueita ehkä kaipaat. Kannattaa ehkä lähteä tuontyylisestä pohdinnasta.

Miksi muuten puhut työurastasi lainausmerkeissä? Kantsii olla ylpeä kymmenen vuoden rupeamasta terveydenhuollossa ja myös esimiestehtävissä! Terveydenhuolto on haastava ala.

Tsemppiä ja onnea urasuunnitteluun jatkossakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jatkan opintoja psykologisella vyöhyketerapialla. Olen opistotasoinen sh ja ihan perustyössä, tällä hetkellä virkavapaalla.

Vierailija
4/6 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä :)

Minkätyyppistä haluaisin tehdä: luovuutta!!! auttaminen on ihan jees, etenemismahdollisuuksia, palkka ok, itsenäisyyttä.

Työpaika: joustava, luottava, työyhteisö mukava

Nykyinen työpaikka: palkka on erinomainen koulutukseeni nähden, uusia osa-alueita kaipaisin haastavuus, itsenäisyys, ja juurikin tuo luovuus.

Työura oli lainausmerkeissä koska en kuitenkaan ole mielestäni paljoa kehittynyt työssäni. Olen töissä erittäin suppealla ja tarkasti ohjeistetulla osa-alueella johon tarvitaan pienen alan hyvä tietämys sekä taito noudattaa annettuja ohjeita tikun tarkasti. Luovuudelle ei ole sijaa.

Vierailija
5/6 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutukseen juuri kaveri minua houkutteli. Nykyisessä työssäni en sitä tietämystä tarvitse lainkaan mutta...

ap

Vierailija
6/6 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Kaipaat siis luovuutta... jos pidät sairaanhoitajann/terveydenhoitajan toteuttamasta potilasohjauksesta, ehkä jonkintyyppinen itsenäisen vastaanoton pitäminen sopisi sinullle? Työ on itsenäistä ja haastavaa, luovuutta tarvitaan myös. Auttamisaspekti olisi työssä myös läsnä. Tyyliin diabeteshoitaja tai sitten vaikka lymfaterapeutti yms. Tai vaikka depressiohoitaja (Vantaalla esim. on käytössä depressiohoitajamalli, ehkä googlaamalla löytyy). Silloin varmaan jonkin kliinisen alan lisäopiskelu tulisi kyseeseen. Voisit toimia yksityisellä tai julkisella sektorilla tai vaikka yrittäjänä. Työtä voisi myöhemmin kehittää vaikka siten, että myös kouluttaisi muita.

Siitäpä tuli sitten mieleeni, että yksi urapolku voisi olla hoitotyön opettajaksi kouluttautuminen. Luovaa, itsenäistä ja haastavaa sekin.

Hoitotiedettä lukemalla voistit ehkä suuntautua suunnittelu- tai johtotehtäviin erikois- tai perusterveydenhuollossa, jossain järjestössä, ministeriössä tai ehkä jopa jossain yrityksessä.

Jos yritysmaailma kiinnostaa, ehkä lisäkoulutus voisi olla myös kauppakorkeassa tai AMKssa tradenomiksi. Sairaanhoitajakoulutus ja esimiestehtävät ovat erinomainen pohja vaikkapa henkilöstöhallinnon tehtäviin tai lääkealan teollisuuden tehtäviin.

Toisaalta kuitenkin terveydenhuollossa tarvitaan korkean tason osaajia nyt ja tulevaisuudessa - se on ehdottomasti tulevaisuudenkin ala! Siksi kyllä kannattaa miettiä miten edetä juuri terveysalalla, vaikka vähän epätavallisiakin polkuja.

Jos johtaminen kiinnostaa, kannattaisiko harkita lisäopintoja vaikkapa gerontologisessa hoitotyössä - luulisi, että siellä on tarvettta sairaanhoitajille ja varsinkin hoitotyön johtamiselle.

Jos asiakastyö kiinnostaa, niin tuli mieleeni, että luin juuri uusimmasta Gloria-lehdestä kuinkä eräs nainen oli kouluttuatunut coach:iksi (=valmentaja). Hän valmentaa ihmisiä erilaisissa elämänmuutoksissa ja -ratkaisuissa. Kuulosti aika mielenkiintoiselta! Tuo ihminen taisi olla pohjakoulutukseltaan KTM, mutta taatusti sairaanhoitajankin koulutus olisi hyvä pohja.

No, tässäpä sinulle sekavia ajatuksia heittoina. Toivottavasti saat niistä lisäideoita.

Itse en ole sairaanhoitaja, mutta teen paljon työtä sairaanhoitajien kanssa työtä ja arvostan heidän ammattitaitoaan paljon. Siksi aina toivonkin, että hyvät osaajat eivät kokonaan jättäisi terveysalaa!

Terv. nro 2

Kiitos viestistä :) Minkätyyppistä haluaisin tehdä: luovuutta!!! auttaminen on ihan jees, etenemismahdollisuuksia, palkka ok, itsenäisyyttä. Työpaika: joustava, luottava, työyhteisö mukava Nykyinen työpaikka: palkka on erinomainen koulutukseeni nähden, uusia osa-alueita kaipaisin haastavuus, itsenäisyys, ja juurikin tuo luovuus. Työura oli lainausmerkeissä koska en kuitenkaan ole mielestäni paljoa kehittynyt työssäni. Olen töissä erittäin suppealla ja tarkasti ohjeistetulla osa-alueella johon tarvitaan pienen alan hyvä tietämys sekä taito noudattaa annettuja ohjeita tikun tarkasti. Luovuudelle ei ole sijaa.