Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko hoidossa lapselta ulkovaatteet

Vierailija
17.12.2009 |

aamulla kun viette hoitoon? Vai jätättekö lapsen ja annatte hoitajan riisua/lapsen itse riisua.

Itse en riisu vaan hoitaja tai lapsi riisuu itse.

Lapsi 3v.

Näin olen toiminut koko ajan kun lapsi ollut hoidossa. 1,5 vuotiaasta ollut hoidossa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin riisun itse/lapsi riisuu. on niillä hoitajalla muitakin hoidettavia kuin se sinun kullanmurusi.

Vierailija
2/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon niin mä riisun lapsen ja lähden saman tien töihin. Mies laittaa lapsen itse riisumaan kun sillä on aikaa enemmän aamuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson että pesee kädet ja laittaa tossut.

Vierailija
4/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saa vaatteet naulakkoon, tossut jalkaan ja kädet pestyä. Sitten saatan hänet aamupalalle, jossa toiset yleensä jo ovat.

Vierailija
5/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla hoitajat pyysivat vanhempia riisumaan lapset, se on heille hyva "siirtymariitti" vanhemman luota tarhaan aamulla (sen lisaksi etta hoitajat voivat keskittya jokaisen lapsen vastaanottoon, jos heita tulee useampia samoihin aikoihin, eika mene aikaa riisumisiin). Nyt isompana (4 v) lapsi riisuu luonnollisesti itse.

Vierailija
6/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisumme vaatteet lokerikkoon, joka on eteisessä (pk) ja sitten menemme osastolle. Lapseni on ryhmän vanhimpia, joten hänen lokeronsa ei ole osastolla. Samoin on muilla "isoilla". Mutta riisuin minä lapseni ja katselin vaatteet hollille silloinkin, kun lokero oli osastolla.

Lisäksi: me kuljemme autolla, joten lapsilla ei ole yleensä kaikkia ulkoiluun tarvittavia kamppeita päällä. Ne tuon repussa tai käsissä. Nekin asettelen paikalleen. Ja sen jälkeen istahdan lapsen kanssa pieneksi hetkeksi ja vaihdan muutaman sanan hoitajien kanssa. Sitten vasta lähden töihin. Hoitoon viennissä menee n. 10-15 min. Ihan tarkoituksella.

Vierailija
7/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa kysyivät silloin kun lapsi aloitti hoidon haluaako riisua itse vai riisuvatko he.

Vien aamulla lapsen aikaisin hoitoon ja silloin siellä on usein vasta yksi lapsi tai ei sitäkään. Joten joutavat kyllä riisumaan.

ap

Vierailija
8/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovat riisuneet minä järjestän vaatteet suoriksi naulakkoon ja ohjaan heidät käsipesulle, sen jälkeen poistun ja hoitaja ottaa pesulta huomiinsa.

Vierailija
9/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli sellainen jakkara tuulikaapissa ja siinä autettiin vaatteet pois. Sitten halit ja suukot, ja sitten pph:n syliin. Näin toimittiin kaikki neljä vuotta. Nyt päiväkodissa autetaan edelleen vaatteet pois eteisessä ja sitten huikataan hoitajalle huomenet. Edelleen halit ja suukot eteisessä.

Vierailija
10/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen joku kamala äiti kun jätän lapsen vaan sinne enkä riisu.

ap

Vierailija
11/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siis auttaa lastaan ja huolehtii. Ei vain tökkää sinne ja häivy.

Vierailija
12/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samalla on mukava jutella lapsen ja vastaanottavan hoitajan kanssa. Ja samaan aikaan kasin maissa tulee plajon lapsia, joten hoitaja ei ehdi kaikkia auttaa riisumaan... kun yleensä vahtii muitakin lapsia.

Vierailija
13/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään jätä lasta yksin eteiseen riisumaan (edes siinä tilanteessa että hoitaja olisi jo rekisteröinyt tulomme), vaan odotan kunnes tyttö on saanut riisuttua ja sisäkengät jalkaan. Sitten sanotaan heipat.

Yhtään kertaa ei ole vielä ollut niin kiire ettei olisi ehtinyt (tyttö on ollut päiväkodissa jo kohta 4v).

Vierailija
14/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voin jättää lapsen ja joku hoitajista auttaa riisumisessa. Kyseessä on erityislapsi, ja mulla on pieni vauva joka yleensä odottaa vaunuissa. Samoin hoitajat pukevat lapsen mulle valmiiksi kun haen hänet iltapäivällä. Ja ennenkuin joku älähtää, niin kerrottakoon, että poikani on esikoulussa, ei virikehoidossa.

Vierailija
15/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pitää riisua + pesettää kädet...

Vierailija
16/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on mukavampi mennä hoitoon, kun häntä ei vain "heitetä" sinne.

Eli aina olen riisunut, katsonut että laittaa tossut, pesee kädet ja antanut vielä niin monet halit kun tarpeellista.

Viimeinen tarhalaiseni on nyt 5v.

Vierailija
17/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kuitenkin hoitaja/lapsi itse riisuu,koska olemme ensimmäisenä ja tarhan aukioloa on jouduttu juuri meidän takia aikaistamaan vartilla. Tuo juuri se aika että ehdin lapsen viemään hoitoon ja saan itse juosta samantien töihin.

Vierailija
18/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on mukavampi mennä hoitoon, kun häntä ei vain "heitetä" sinne.

Eli aina olen riisunut, katsonut että laittaa tossut, pesee kädet ja antanut vielä niin monet halit kun tarpeellista.

Viimeinen tarhalaiseni on nyt 5v.

Eli siis toki minäkin lapselle anna halit ja pusut ovella, vaikken jääkkään riisumaan. Joka aamu poika hyppää kaulaan siinä pk:n eteisessä ja toivotan hyvää eskaripäivää jne. En usko, että se, että jäisin katsomaan ensin kuinka hän riisuu ja vasta sen jälkeen tehtäisiin nuo samat halijutut, vaikuttaisi ainakaan merkittävästi siihen, miltä lapsesta tuntuu.

Vierailija
19/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin riisun, järjestän vaatteet, katson että pesee kädet ja laittaa tossut.

Vierailija
20/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph riisuu, näin toimii kaikkien lasten kohdalla meidän hoidossa. Luulen että pph haluaa määritellä mihin vaatteet menee, tuulikaapissa ei ole ainakaan mitään tyhjää naulakkoa, ehkä sitten ihan eteisessä. No, meidän lapset kyllä riisuu itse, mutta kyllä pph alkaa heti kysymään tarvitsevatko apua. Varahoitajan luona oon jäänyt auttamaan lapsilta vaatteet pois. Tietenkin myös sen takia, että kun menevät vieraampaan paikkaan, on kiva että äiti viipyy vähän pidempään.