Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisutteko hoidossa lapselta ulkovaatteet

Vierailija
17.12.2009 |

aamulla kun viette hoitoon? Vai jätättekö lapsen ja annatte hoitajan riisua/lapsen itse riisua.

Itse en riisu vaan hoitaja tai lapsi riisuu itse.

Lapsi 3v.

Näin olen toiminut koko ajan kun lapsi ollut hoidossa. 1,5 vuotiaasta ollut hoidossa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jään odottelemaan että saa tossut jalkaan ja pestyä kädet ja vien aamiaishuoneeseen

Vierailija
22/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukemaan tossut, viemään vaatteet naulakkoon . Pitäisi itseltäkin riisua kengät, koska naulakot sen verran kauempana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko suuri vaiva riisua kengätkin? Mutta toisaalta, jos olet hoitopaikan kanssa näin sopinut, että he riisuvat niin what´s the problem? Huono omatunto?

Vierailija
24/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin riisumaan ja pukemaan tossut, viemään vaatteet naulakkoon . Pitäisi itseltäkin riisua kengät, koska naulakot sen verran kauempana. ap

Niinhän sitä pitää riisua kengät tai vetää siniset kenkäsuojat päälle. Meidän pk:ssa vanhempien pitää vahtia että lapsen ulkokamppeet ovat siististi naulakossa, kädet pestynä huolellisesti ja tossut jaloissa. Lisäksi meidän osastolta lapset pitää saattaa aamulla viereiselle osastolle odottelemaan aamupalaa.

Kyllä tuohon "tuhrautuu" helposti 15 min, kun antaa lasten itsekin osallistua hommiin, eikä liiaksi auta heitä (lapset meillä 2,5 v ja 5,5 v, jotka siis halutessaan osaavat tehdä nämä aamutoimet aivan kivasti).

Vierailija
25/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukemaan tossut, viemään vaatteet naulakkoon . Pitäisi itseltäkin riisua kengät, koska naulakot sen verran kauempana.

ap

tai sitten vetäistä kenkien päälle ne ihanat muovi"pussukat". Mutta sama se kaikille meidän pk:ssa, meillä on ohjeistus että vanhemmat toimittaa lapsen riisuttuna ja kädet pestynä hoitajille (yleensä "keskiosastolle" ennen aamupala-aikaa).

Vierailija
26/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kello on puoli seitseman tai kuusi aamulla kun vien lapsen hoitoon.

Jos jäisin riisumaan lapsen niin se olisi herätys lapsella ainakin 10min aikaisemmin. Ja se on aika paljon tuohon aikaan aamulla lapselle.

Olen vaan itsekseni miettinyt miten muut toimivat. Koskaan ei ole ollut muita lapsia samaan aikaan tulossa hoitoon niin en ole nähnyt miten muut toimivat.

ap

Vierailija
27/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko suuri vaiva riisua kengätkin? Mutta toisaalta, jos olet hoitopaikan kanssa näin sopinut, että he riisuvat niin what´s the problem? Huono omatunto?

Mitä huonoa omaantuntoa potemaan jos on hyvä hoitopaikka ja hoitaja joka haluaa riisua lapsen vaatteet?

Vierailija
28/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukemaan tossut, viemään vaatteet naulakkoon . Pitäisi itseltäkin riisua kengät, koska naulakot sen verran kauempana. ap

Toi oli tosi surkea selitys. Kaikkihan ne kengät siinä joutuu riisumaan!!!

Vierailija
29/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olette noin sopineet ja tosi aikaisin joudutte olemaan liikkeellä. Tsemppiä vaan aikaisiin aamuihin, kiva että päiväkodissa joustetaan teidän kohdalla!

Vierailija
30/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse en ainakaan kokisi niin. Olen pph ja riisun neljästä hoitolapsestani kolme, siis annan lasten itse riisua ja autan laittamaan vaatteet oikeille paikoilleen. 1-vuotiaan kyllä riisun kokonaan. En mä ole koskaan kokenut miksikään ongelmaksi lasten riisumista, mutta ehkä tarhassa on sitten eri juttu.

Vierailija
31/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni se on kiva tapa riisua/auttaa riisumisessa/odottaa ettö riisunut ja katsoa perään että vaatteet laitetaan naulakkoon.

Joskus erityistilanteessa (esim. kamala kiire töihin) olen jättänyt pph:n riisuttavaksi.

Mutta varmasti tilanteen mukaan, ja tällainen asia on kait sovittavissa vanhempien ja hoitajan kesken.

Vierailija
32/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin teki mieli vastata, että eikun lykkään lapsen toppavaatteissa osastolle leikkimään.

Mutta okei, ymmärrän ap:n tilanteen, kun aamut ovat noin aikaisia ja jos kerran päiväkodille tämä järjestely sopii.

Itse olen aina hoitanut nuo riisumiset itse, tai lähinnä siis lapsi riisuu ja minä laitan sitä mukaan vaatteita naulakkoon. En osaisi ajatellakaan, että en tekisi tätä itse. Haluan myöskin itse katsoa naulakolla, että vararukkaset ym. vaatteet ovat asiaankuuluvasti paikoillaan jne.

Ja kyllä, meilläkin pitää aikuisen riisua omat kenkänsä naulakoille päästäkseen.

Vierailija
33/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos haen sisältä, niin voin pukea, mutta monesti hoitaja pukee.

Hänellä on itsellä ollut lapsia hoidossa ja on sitä mieltä, että tämä on kaikille mukavampi tapa.

Vierailija
34/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kello on puoli seitseman tai kuusi aamulla kun vien lapsen hoitoon.

Jos jäisin riisumaan lapsen niin se olisi herätys lapsella ainakin 10min aikaisemmin. Ja se on aika paljon tuohon aikaan aamulla lapselle.

Olen vaan itsekseni miettinyt miten muut toimivat. Koskaan ei ole ollut muita lapsia samaan aikaan tulossa hoitoon niin en ole nähnyt miten muut toimivat.

ap

Meillä kun on tilanne että puoli kahdeksan aikaan päiväkodissa saattaa suunnilleen samassa ovenavauksessa pelmahtaa 3-5 perheen lapset yhtä aikaa eteiseen...

Vierailija
35/35 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kenkien riisumisesta tai niiden tossujen laittamisesta siis.

Joinakin aamuina riisun lapset ja joinakin aamuina lapset riisuvat itse. Kummassakin tapauksessa varmistan että vaatteet menevät oikeisiin paikkoihin ennen kuin halitaan ja sanotaan heipat.

Tuntuisi vähän tylyltä vaan jättää lapset pk:iin ulkovaatteissa.