Oonko mä nolo kun mun fb-tilapäivitykset koskee useimmiten lapsia?
statuksen päivitän ehkä päivittäin, en siis monta kertaa päivässä, ja useimmiten ne on jotain tyyliin: x ulkoili lasten kanssa pakkasessa,x askartelee muksujen kanssa, x liikuttui kuopuksen joulujuhlassa, x on juossut koko päivän muksujen perässä ja rentoutuu vihdoin...
Kommentit (43)
päivitykset liittyvät lapsiin. Ihan kuin päässä ei tosiaan pyörisi mitään muuta. Ja varsinkin, jos ne poikkeuksetta kertovat lapsesta ihastelevaan sävyyn, ilman mitään hauskaa tai itseironista. Lapsipäivitykset ovat minustakin kivoja ja kiinnostavia, mutta liika niissäkin on liikaa.
Itselleni juuri tuloillaan lapsi ja en todellakaan aio kirjoitella, oliko kakka tänään kiinteää vai ei. Kaks kaveria laittanut jopa paskavaipan kuvan sinne...sairasta.Luulisi äideillä olevan muitakin ajatuksia jaettavaksi kuin, et meidän elliä ei nyt nukuta voih. Vauvasivut on sitä varten :)
kaikki FB:n tilapäivitykset jotain lapsista. Sitten jossakin vaiheessa tajusin ettei kukaan (paitsi ehkä siskot) kommentoinu tai tykännyt mun päivityksiä mitenkään, ilmeisesti olin liikaa kertoillu "piiperon" nukkumisista ja allergioista ja uusista ruokakokeiluista jne. Silloin loppui, aloin keksimään muutakin aihetta tilapäivityksiin...
Mua ärsyttää mun tuttu mies,siis aina kun menee saunaan päivitys on "jahas,pitäiköhän jo painua saunaan",jos menee töihin "Jahas,kohta taas pitää lapioida hiekkaa"...ja joka ikinen vk päivityksessä "jahas,kai sitä joutuu pari olutta ottamaan"...siis aaaargh,ja tosiaan tämä mies onn neljän lapsen isä jonka elämään ei muuta mahdu kuin sauna,työ ja olut.
Mua ärsyttää mun tuttu mies,siis aina kun menee saunaan päivitys on "jahas,pitäiköhän jo painua saunaan",jos menee töihin "Jahas,kohta taas pitää lapioida hiekkaa"...ja joka ikinen vk päivityksessä "jahas,kai sitä joutuu pari olutta ottamaan"...siis aaaargh,ja tosiaan tämä mies onn neljän lapsen isä jonka elämään ei muuta mahdu kuin sauna,työ ja olut.
sori,piti olla vkl eikä vk.Mutta tosiaan toi mies ilmoittelee siellä jokaikisen tekemisen liittyen noihin kolmeen asiaan.
ja tylsää. Yksi kavereistani kirjoittaa juuri noin. Joka ikinen juttu on lapsesta "piiperolla oli kova nälkä, piipero itki koko yön, voi ovi piiperoa kun sillä on kuumetta" jne. jne. Haluaisin tietää että mitä sille kaverille kuuluu, en halua tietää yksityiskohtia jokaisesta piiperon vaippaihottumasta. Toki voi lapsijuttujakin laittaa, mutta ei pelkästään. Niistä ei selviä mitä henkilölle itselleen kuuluu. Tai ilmeisesti selviää se, että lapsen myötä aivot ovat liuenneet pois eikä mitään omaa elämää enää ole...
Suuorastaan ahdistaa lukea tuollaisia, etteikö ole elämää kun hoitaa omia lapsia. Silloinhan juuri on elämää. Kyllä on aikamoista pintaliitoa jos "elämää" on vaatteet, meikit, elokuvat, kännäämiset tai mitkään ihme ekstremet.
Lapset on täyttä elämää ja kun toinen kertoo lapsistaan kertoo hän samalla mitä hänelle itselleen kuuluu.
mutta olisiko aihetta katsoa itseä peiliin ja miettiä miksi elämässäsi kaikki mainitsemisen arvoinen liittyy lapsiin?
Sinä et ole vain vaimo ja äiti vaan myös yksilö!
Kotiäitinä tiedän että elämä vain tahtoo pyöriä lasten ja kodin ympärillä, mutta kyllä siihen elämään muutakin sisältöä pitäisi saada.
Nuo FB-päivitykset on hyvä keino peilata omaa elämää.
Kommentoidaanko sinun viestejä ap?
Itsekin kyllä noita lapsijuttuja kirjoitan, mutta myös jotain ihan muutakin.
Saatan laittaa vaikka että "miettii miksi vasen lenkkari on paljon paskaisempi kuin oikea" Yleensä näistä oudoista tilapäivityksistä hersyää tosi hauskoja keskusteluja, joskus jopa syvällisiäkin.
Tykätyin tila taisi olla kun laitoin että menen YKSIN saunaan!
ja tylsää. Yksi kavereistani kirjoittaa juuri noin. Joka ikinen juttu on lapsesta "piiperolla oli kova nälkä, piipero itki koko yön, voi ovi piiperoa kun sillä on kuumetta" jne. jne. Haluaisin tietää että mitä sille kaverille kuuluu, en halua tietää yksityiskohtia jokaisesta piiperon vaippaihottumasta. Toki voi lapsijuttujakin laittaa, mutta ei pelkästään. Niistä ei selviä mitä henkilölle itselleen kuuluu. Tai ilmeisesti selviää se, että lapsen myötä aivot ovat liuenneet pois eikä mitään omaa elämää enää ole...
Suuorastaan ahdistaa lukea tuollaisia, etteikö ole elämää kun hoitaa omia lapsia. Silloinhan juuri on elämää. Kyllä on aikamoista pintaliitoa jos "elämää" on vaatteet, meikit, elokuvat, kännäämiset tai mitkään ihme ekstremet.
Lapset on täyttä elämää ja kun toinen kertoo lapsistaan kertoo hän samalla mitä hänelle itselleen kuuluu.
liittyy siihen "piipero" on tänään touhunnut tai mitä itse on "piiperon" kanssa touhunnut. Oisko ihan hirveätä kirjoittaa sinne vaikkapa "luin kirjaa" ilman lisäystä "kun piipero oli päikkäreillä".
ole. Minä olen kai, kun en ole koko fb:tä ikinä edes nähnyt :-) En jaksa kiinnostua, on jo tosi erikoista, että olen tänne eksynyt, tosin sekin tapahtui vähän vahingossa, kun etsin vastausta yhteen juttuun.
Suuorastaan ahdistaa lukea tuollaisia, etteikö ole elämää kun hoitaa omia lapsia. Silloinhan juuri on elämää. Kyllä on aikamoista pintaliitoa jos "elämää" on vaatteet, meikit, elokuvat, kännäämiset tai mitkään ihme ekstremet. Lapset on täyttä elämää ja kun toinen kertoo lapsistaan kertoo hän samalla mitä hänelle itselleen kuuluu.
liittyy siihen "piipero" on tänään touhunnut tai mitä itse on "piiperon" kanssa touhunnut. Oisko ihan hirveätä kirjoittaa sinne vaikkapa "luin kirjaa" ilman lisäystä "kun piipero oli päikkäreillä".
Otsikossa -
"Ei tosiaankaan oo muuta elämää jos kaikki päivitykset"
Tuossa sen sanotkin ei ole MUUTA elämää. Se taitaa olla hirveistä hirvein synti nykyään jos elämä pyörii lasten ympärillä. Pitääkö se lapsi istuttaa telkkarin tai pleikkarin äären, jotta äitikin voi tehdä jotain.
Minä ainakin haluan keskittyä lapsiini nyt kun tuossa vielä ovat. Ehdin elää sitä muuta elämää myöhemminkin.
Mulla on niin, että jos tämä henkilö on oikea ystävä, niin luen mielelläni hänen lapsiaiheiset statukset.
Jos on vaan joku tuttava, niin sitten piilotan hänen tekstinsä. En siis blokkaa ketään, en vaan jaksa joka päivä lukea samoja juttuja.
NOLOIN kautta aikain oli lapsettoman henkilön kommentti siitä, että hän menee vessaan.
mutta on kyllä ihan tervettä jos joskus ajattelee jotain muuta kuin lapseen liittyviä asioita. Näitä ajatuksia voi halutessaan kirjoittaa myös facebookiin. Vaikka kommentoida ajankohtaisia asioita Suomessa ja maailmalla tai ihmetellä jotain arkipäivän yksityiskohtaa. Ei sinne aina tarvitse kirjoittaa mitä on juuri tekemässä. Paljon kiinnostavampaa on lukea ihmisten ajatuksia kuin raporttia siitä, ovatko he töissä, leikkimässä vai kaljalla.
On sitten eri asia, mitä muut siitä tuumaavat, se on sun sivu, ei niiden muiden. Mä olen huomannut, etä oikeat ystävät ja kaverit ovat niitä, jotka ovat kiinnostuneita kaikesta mitä kommentoin, muut saavat niellä vitutuksensa.
Jos jonkun mielestä tilapäivitykseni ovat tylsiä tai tyhmiä niin ongelma on heidän, ei minun. Oikeita ystäviä juttuni kiinnostavat, enkä ota henkilökohtaisesti jos jotain ei sitten kiinnostakaan. Silloin kyllä herää kysymys että miksi sellainen ihminen edes haluaa olla FB-kaverini...
Mulle on ihan sama kuinka monta kertaa päivässä joku postaa statuksia ja mistä aiheesta. Noloa on mielestäni yrittää vaikuttaa coolimmalta kuin on tai ylipäätään sellaiselta jota ei vaan ole. Ts. tottakai jos joku on kotiäiti, niin ne kuulumiset nyt vaan pyörii lähinnä lasten ympärillä. Olisi teeskentelyä väittää jotain muuta. Siis tämä ei tarkoita sitä, etteikö muut asiat voisi kiinnostaa, ei. Vaan sitä, että pääaktiviteetti ja suurin ajanviejä on ne lapset. Aikansa kutakin, ja mielestäni lapsellisia ovat ne, jotka tätä eivät tajua tai väittävät jotain muuta. Itse vietän aikas tylsää kotiäidin arkea, ja siksipä statukseni vaihtuu ehkä pari kertaa kuussa.. :)
Mulle on ihan sama kuinka monta kertaa päivässä joku postaa statuksia ja mistä aiheesta. Noloa on mielestäni yrittää vaikuttaa coolimmalta kuin on tai ylipäätään sellaiselta jota ei vaan ole. Ts. tottakai jos joku on kotiäiti, niin ne kuulumiset nyt vaan pyörii lähinnä lasten ympärillä. Olisi teeskentelyä väittää jotain muuta. Siis tämä ei tarkoita sitä, etteikö muut asiat voisi kiinnostaa, ei. Vaan sitä, että pääaktiviteetti ja suurin ajanviejä on ne lapset. Aikansa kutakin, ja mielestäni lapsellisia ovat ne, jotka tätä eivät tajua tai väittävät jotain muuta. Itse vietän aikas tylsää kotiäidin arkea, ja siksipä statukseni vaihtuu ehkä pari kertaa kuussa.. :)
niin ja 35 puhuu asiaa!
noloa ja tylsää jos päivitykset eivät koske muuta kuin lapsia. Joskus nekin ok, kaiken muun lomassa.
Se on sinun profiilisi ja kaverisi ovat halunneet kuulla sinusta eivätkä lapsistasi. Aivan sama jos minä päivittäisin koko ajan mieheni tekemisiä: "Matti tuli töistä", "Matille maistui pitkät unet", "Matti tykkäs mun lasangesta"... Kiinnostaisiko sinua lukea niitä?
Kai sinulla (vaikka hoitovapaalla oletkin) on jotain muitakin mielenkiinnon kohteita? Harrastuksia, mielipiteitä ajankohtaisista asioista tms. Vai oletko todella niin tylsä ja yksinkertainen ettet keksi muuta kirjoitettavaa kuin lapsesi sanomiset ja tekemiset? Onnea vaan.. Mutta onneksi voi jättää tylsät jutut lukematta tai poistaa kaverilistalta, mutta älä sitten tule mankumaan jos joku niin tekee.
Niistä voi helposti aloittaa jonkun hassun keskustelun, johon yleensä liittyy monia muitakin mukaan. :)
Sen sijaan "Mari Virtanen tuli juuri töistä kotiin" ei hirveästi herätä mielenkiintoa... :/
Saatan laittaa vaikka että "miettii miksi vasen lenkkari on paljon paskaisempi kuin oikea" Yleensä näistä oudoista tilapäivityksistä hersyää tosi hauskoja keskusteluja, joskus jopa syvällisiäkin.Tykätyin tila taisi olla kun laitoin että menen YKSIN saunaan!
parempi kirjoittaa että "leivoin pipareita" ja jättää kertomatta, että leipoi ne lapsen kanssa.
Lisäksi saa kertoa, että "luin kirjaa", mutta ei saa kertoa, että lapsi oli silloin päiväunilla.
Ihan älytöntä. Nuo asiathan just liittyy toisiinsa. Se, että lukee kirjaa päikkäreiden aikana kuvaa sitä, että kotiäidillä on pieni hetki itselleen kaiken sähläyksen välissä.
Ja piparien leipominen ilman lapsien mainintaa perheenäidiltä - ihan valheellista meininkiä.
Mitä ihmeen imagea siellä pitäisi rakentaa. Minä olen kotiäiti ja mielummin mainitsen lapset kuin jätän kirjoittamatta kokonaa.
Joo, en minä kakan väristä kirjoittele, mutta lasten hassuista toilailuista etenkin.
Ja negatiivisia tunteita en halua välittää netin kautta. En halua ikuiseksi ajoiksi kirjallisiin muistokansioihin sitä, että kotiäitinä 11.12.2009 olin aivan h***lisen väsynyt. Toiset näitäkin kehtaa kirjoittaa.
Leivoin pipareita piiperon kanssa
luin kirjaa kun piipero oli päiväunilla
kävin kaupassa piiperon kanssa
kipaisin ärrältä maitoa sillä välin mies oli pari minuuttia piiperon kanssa
piiperon kanssa odotellaan Nico-petteriä ja Irma-Annikkia kylään
piipero sanoi tänään ensimmäisen sanansa
tultiin just piiperon kanssa neuvolasta, olipa piipero kasvanut
piiperolla itketti, onkohan tulossa hampaita
piiperon kanssa leivottiin joulutorttuja
TOOOOOSI MIELENKIITOISIA PÄIVTYKSIÄ, ennemmin luen niitä päivityksiä missä aikuinen kertoo menenvänsä paskalle tai miettii miksi vasen lenkkari on paskaisempi ku oikea...
parempi kirjoittaa että "leivoin pipareita" ja jättää kertomatta, että leipoi ne lapsen kanssa.
Lisäksi saa kertoa, että "luin kirjaa", mutta ei saa kertoa, että lapsi oli silloin päiväunilla.
että huvittaa hieman nämä äiti-ihmisten statukset tyyliin "Tänään pissattiin pottaan" tai "painoa on tullut mukavasti". Huippu oli jonkun valitus punoittavasta pikkupyllystä.
Mutta ei - en blokkaa enkä ärsyynny, hymähtelen vain vähän huvittuneena. Ja sitähän se elämä on, kun on kotiäitinä. "Askarteli lasten kanssa" on sitä paitsi ihan hyvä status, mutta nuo, joissa jää vähän epäselväksi, kummalta tuli vihdoin kakka - äidiltä vai lapselta - ovat vähän hölmöjä.
Minunkin statuksissani lapset kyllä usein jollain tapaa näkyvät, mutta useimmiten se on enemmän äitinä olemisen päivittelyä.