Kinkkinen ongelma matkan kanssa...
Siskoni varasi matkan meille ja tarkoitus oli että olemme perillä 2 yötä, mutta hän varasikin ( ei kysyny minulta sopiiko) sitten 3 yön reissun joka tarkoittaa että minun pitäisi ottaa palkatonta lomaa töistä yksi päivä enemmän.
No sanoin etten voi ottaa vapaat töistä kuin yhden päivän, koska menetän palkassa liikaa.
Ehdotin että jos hän maksaa hotellin koska varasi liput ilman että kysyy minulta asiaa, hotelli ei hirveesti maksa, noin 100e yhteensä.
Hän ei tästä ehdotuksestani pitänyt.
Ehdotin että hän menee kahdestaan äitimme kanssa ja minä en lähde ollenkaan.
Lentolippujen hintoja ei saa kyllä takaisin, ne on erikoishintaisia.
Mikä tässä olisi nyt oikea tapa toimia? pitäskö minun vaan lähteä ja osallistua hotellin kustannuksiin, vaikka reissu tietäisi varaamani matkabudjetin ylitystä? Minulla ei muutenkaan ole isot tulot.
Kommentit (53)
oike ahinta olisi 260€. Mutta se (100€) on jo menetetty raha, sitä ei saa takaisin. Minusta tuntuu ettette te edes ymmärrä mitä minä tässä selitän *huokaus*... ap.
oike ahinta olisi 260€. Mutta se (100€) on jo menetetty raha, sitä ei saa takaisin. Minusta tuntuu ettette te edes ymmärrä mitä minä tässä selitän *huokaus*... ap.
Siis kerrataan nyt. ONKO sinulla lennot ihan eri päiville kuin siskon varaama majoitus? Siis esimerkiksi lennot olisivat 31.12. ja 2.1., mutta sisko varannut majoituksen 3.-6.1.? Siinä tapauksessa ymmärrän kututuksesi. Mutta JOS sisko on varannut oikeille päiville, mutta yhden päivän liikaa (esim. 31.12.-3.1.), miksi ihmessä et mene, mutta huone on yhden päivän tyhjillään? Tai miksi ihmeessä ET ITSE SOITA HOTELLIIN JA MUUTA VARAUSTA?? Miksi selität, että lennot on menetetty? Himppasen olet sekava ja avuttoman oloinen.
siis aloitan alusta. Siskoni osti liput eri päivämäärille kuin mitä oli sovittu. Lähdöksi sovimme perjantain ja paluuksi sunnuntain.
Mutta hän varasikin liput seuraavalle viikolla mitä olimme sopineet, eli että lähtö perjantai ja paluu maanantai, eikä kysynyt etukäteen sopiiko tämä minulle.
Koska liput ovat henkilökunnan lippuja, niitä ei voi perua eikä varauksia muuttaa mitenkään.
Hotellia ei ole edes varattu vielä, mutta se maksanee noin 100€ edullisimmillaan.
ap.
siis aloitan alusta. Siskoni osti liput eri päivämäärille kuin mitä oli sovittu. Lähdöksi sovimme perjantain ja paluuksi sunnuntain. Mutta hän varasikin liput seuraavalle viikolla mitä olimme sopineet, eli että lähtö perjantai ja paluu maanantai, eikä kysynyt etukäteen sopiiko tämä minulle. Koska liput ovat henkilökunnan lippuja, niitä ei voi perua eikä varauksia muuttaa mitenkään. Hotellia ei ole edes varattu vielä, mutta se maksanee noin 100€ edullisimmillaan. ap.
Eli lisäkuluja sinulle tulee menetetty työpäivä noin 160 e sekä osuutesi hotellihuoneesta (33-50 euroa). Herran tähden, eihän matka voi tuollaiseen kaatua!
Siskoni varasi matkan meille ja tarkoitus oli että olemme perillä 2 yötä, mutta hän varasikin ( ei kysyny minulta sopiiko) sitten 3 yön reissun joka tarkoittaa että minun pitäisi ottaa palkatonta lomaa töistä yksi päivä enemmän. No sanoin etten voi ottaa vapaat töistä kuin yhden päivän, koska menetän palkassa liikaa. Ehdotin että jos hän maksaa hotellin koska varasi liput ilman että kysyy minulta asiaa, hotelli ei hirveesti maksa, noin 100e yhteensä. Hän ei tästä ehdotuksestani pitänyt. Ehdotin että hän menee kahdestaan äitimme kanssa ja minä en lähde ollenkaan. Lentolippujen hintoja ei saa kyllä takaisin, ne on erikoishintaisia. Mikä tässä olisi nyt oikea tapa toimia? pitäskö minun vaan lähteä ja osallistua hotellin kustannuksiin, vaikka reissu tietäisi varaamani matkabudjetin ylitystä? Minulla ei muutenkaan ole isot tulot.
TOISIN sanoen, ette ole edes mitään majoitusta vielä varanneetkaan. Mistä sitten tiedät, että hotelli maksaa tuon?
Olisit heti alusta alkaen puhunut että sisko varasi teille lentoliput, mutta väärille päiville.
Minusta on selvää, että jos noin tekee, etkä pääse sillä viikolla mukaan, sisko maksaa liput itse.
koska sinä et tule mukaan? Jos teitä menisi kolme, se olisi 33€/hlö (jos kerran huone on 100€ yhteensä), mutta nyt siskosi joutuu maksamaan 50€, eikö niin?
Se on voivoi. Jos hän kerran varasi lennot väärille päiville, ei hänellä ole mitään valittamista. Jos hänen taloutensa kaatuu 17 euroon, ei varmaan kannata matkustella ollenkaan.
siis aloitan alusta. Siskoni osti liput eri päivämäärille kuin mitä oli sovittu. Lähdöksi sovimme perjantain ja paluuksi sunnuntain.
Mutta hän varasikin liput seuraavalle viikolla mitä olimme sopineet, eli että lähtö perjantai ja paluu maanantai, eikä kysynyt etukäteen sopiiko tämä minulle.
Koska liput ovat henkilökunnan lippuja, niitä ei voi perua eikä varauksia muuttaa mitenkään.
Hotellia ei ole edes varattu vielä, mutta se maksanee noin 100€ edullisimmillaan.
ap.
ja ei siellä kohteessa voi vaan hotellihuoneessa istua, pitää kierrellä ja rahaa palaa siinäkin.
ap.
ja ei siellä kohteessa voi vaan hotellihuoneessa istua, pitää kierrellä ja rahaa palaa siinäkin. ap.
ja ei siellä kohteessa voi vaan hotellihuoneessa istua, pitää kierrellä ja rahaa palaa siinäkin. ap.
Ei yhden yön pidempään matkaan nyt niin hirveästi enemmän rahaa kulu. Valitan, en jaksa tuntea sympatiaa tätä "ongelmaasi" kohtaan lainkaan.
Nuo muut ovat vain lisäkuluja. Kyllä minä ymmärrän, että jos toinen varaa matkkan sovitusta poiketen, hän on siitä vastuussa.
Enemmän ihmettelen sitä, että miksi ap:tä ei kirpaise se 100€, jonka hän on maksanut lennoista (turhaan).
Ei yhden yön pidempään matkaan nyt niin hirveästi enemmän rahaa kulu. Valitan, en jaksa tuntea sympatiaa tätä "ongelmaasi" kohtaan lainkaan.
jos perun koko matkan ao.syistä.
ap.
mutt turha minun on toivoa että sisko sitä maksaa takaisin. Nyt yritän välttää vain lisäkustannuksia.
ap.
että jos siskosi varaa matkan täysin eri viikolle kuin piti, hän maksaa hukkaan menevän lentolipunkin.
sinun budjettia paljon heilauta yksi lisäpäivä.
Unohda tuollaiset turhat periaatteet ja riitely ja lähde matkalla ja maksa itse oma osuutesi.