Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinkkinen ongelma matkan kanssa...

Vierailija
16.12.2009 |

Siskoni varasi matkan meille ja tarkoitus oli että olemme perillä 2 yötä, mutta hän varasikin ( ei kysyny minulta sopiiko) sitten 3 yön reissun joka tarkoittaa että minun pitäisi ottaa palkatonta lomaa töistä yksi päivä enemmän.

No sanoin etten voi ottaa vapaat töistä kuin yhden päivän, koska menetän palkassa liikaa.

Ehdotin että jos hän maksaa hotellin koska varasi liput ilman että kysyy minulta asiaa, hotelli ei hirveesti maksa, noin 100e yhteensä.

Hän ei tästä ehdotuksestani pitänyt.

Ehdotin että hän menee kahdestaan äitimme kanssa ja minä en lähde ollenkaan.

Lentolippujen hintoja ei saa kyllä takaisin, ne on erikoishintaisia.

Mikä tässä olisi nyt oikea tapa toimia? pitäskö minun vaan lähteä ja osallistua hotellin kustannuksiin, vaikka reissu tietäisi varaamani matkabudjetin ylitystä? Minulla ei muutenkaan ole isot tulot.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä! Eikö kukaan ole vielä tullut marisemaan ilmastonmuutoksesta?

Lähde sinne matkalle vaan ja pihistät sitten jostain muusta -ei talous siihen kaadu vaikka tiukkaa jonkun aikaa onkin.

Vierailija
22/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

96 euroa.

Minuakin kiinnostaisi, paljonko ap:lle palkaton päivä maksaa.

Toisaalta kuulostaa, että kyse on muusta kuin tuosta palkattomasta. Jos siskosi on muutenkin saanut matkan normaalia halvemmalla, niin johan olet siinäkin säästänyt suhteessa "oikeaan" budjettiin.

Auttaisko äitisi sinua? Vai onko tämä vain periaatekysymys?

Olisi kiva tietää millaisista summista on kyse. Minulle yksi palkaton päivää maksaa alle 200 euroa, joten ei oikein rekisteröidy ongelmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksavat aina saman olipa perillä joko 3 tai 4 yötä.

Minä en saa itse ostaa näitä erikoishintaisia lippuja, koska en ole yhtiön henkilökuntaa. Joutuisin ostaan normaalin, n. 3 kertaa kalliimman lipun.

ap.

Vierailija
24/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksavat aina saman olipa perillä joko 3 tai 4 yötä.

Minä en saa itse ostaa näitä erikoishintaisia lippuja, koska en ole yhtiön henkilökuntaa. Joutuisin ostaan normaalin, n. 3 kertaa kalliimman lipun.

ap.

ja nyt nariset, koska se ei ole tarpeeksi. Kiva.

Vierailija
25/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisit mölyt mahassasi ja lopettaisit sisarkateutesi edes reissun ajaksi.

Vierailija
26/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap ottaa yhden lomapäivän ennakkoon esim ensi kesän lomista?

Näin saisit palkaa koko kuukaudelta ja voisit hyvillä mielen lähteä matkaan ja olla se yksi yö ekstaa reissussa ja maksaa siitä.

Näin olen itse joutunut toimimaan kun on ollut pakko-tilanne.

Vierailija
27/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koko matka edes kiinnosta enää, tuon väärän varausasian takia. Lisäksi matka oli varattu seuraavalle viikolle mille se oli sovittu.

Minulle tämä matkakohdekkin on jo ennestään tuttu, joten en hinkua sinne senkään vuoksi.

Palkkaa saan noin 160e per päivä.

ap.

Vierailija
28/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitti olen vielä koeajallakin.

ap.

Vierailija
29/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasta huolehtivaa asennetta? Pienet väliaikaiset rahamurheet unohtuvat kyllä, matkasta jää pysyvä, toivottavasti mieltä lämmittävä muisto.

Vierailija
30/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei koko reissu kiinnosta ja on väärään aikaan ja liian pitkä jne. niin älä sitten yksinkertaisesti lähde! Sillä se ongelma ratkeaa.

Vierailija
31/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolippuja ei voi enää peruttaa, eli kuka ne käyttämättömät lentoliput maksaa, sinä vai siskosi? Eikö se hotelli ole kuitenkin kärpäsenpaska lentoihin verrattuna?

Vierailija
32/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasiko siskosi sinulle ihan väärät majoituspäivät? Vai niin, että majoitus on muuten oikea, mutta liian pitkä toisesta päästä?

Miksi ihmeessä et mene ja lähde vain päivää aikaisemmin pois/tule päivän myöhemmin??? Jos majoitus kaikkineenkin maksaa vain 100 euroa, niin ei siinä menetä (jaettuna kolmelle yölle) kuin rupaiset 30 egeä.

Huomattavasti vähemmän kuin jos joudut maksamaan uuden lentolipun ja menetät 160 euroa palkkatuloina.

Oikeasti sinulla ei ole tuossa mitään ONGELMAA.

Eri asia sitten, että olet kiukkuinen siskollesi, kun varasi sinulta kysymättä. Mutta lohduttaudu sillä, että itse suututit siskosi olemalla pihi ja natku narisija.

Joten joustavuutta peliin. Siskosi (ja äitisi) voivat lomailla kahdestaan sen yhden päivän, liityt sitten seuraan myöhemmin. Ja vietätte kivan loman!

Vierailija
33/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahat tiukilla, olishan se kiva reissu piristänyt ja siskollani on enemmän rahaa käyttää, eikä hän ymmärrä sitä että jollakin ei niin hienosti ole asiat.

Vierailija
34/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolippuja ei voi enää peruttaa, eli kuka ne käyttämättömät lentoliput maksaa, sinä vai siskosi? Eikö se hotelli ole kuitenkin kärpäsenpaska lentoihin verrattuna?

Vierailija
35/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahat tiukilla, olishan se kiva reissu piristänyt ja siskollani on enemmän rahaa käyttää, eikä hän ymmärrä sitä että jollakin ei niin hienosti ole asiat.

Vierailija
36/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole varaa menettää 160 euroa?

Minä maksoin oman lippuni tietysti. ap

Vierailija
37/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oike ahinta olisi 260€.

Mutta se (100€) on jo menetetty raha, sitä ei saa takaisin. Minusta tuntuu ettette te edes ymmärrä mitä minä tässä selitän *huokaus*...

ap.

Vierailija
38/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oike ahinta olisi 260€. Mutta se (100€) on jo menetetty raha, sitä ei saa takaisin. Minusta tuntuu ettette te edes ymmärrä mitä minä tässä selitän *huokaus*... ap.

oike ahinta olisi 260€. Mutta se (100€) on jo menetetty raha, sitä ei saa takaisin. Minusta tuntuu ettette te edes ymmärrä mitä minä tässä selitän *huokaus*... ap.

Siis kerrataan nyt. ONKO sinulla lennot ihan eri päiville kuin siskon varaama majoitus?

Siis esimerkiksi lennot olisivat 31.12. ja 2.1., mutta sisko varannut majoituksen 3.-6.1.?

Siinä tapauksessa ymmärrän kututuksesi.

Mutta JOS sisko on varannut oikeille päiville, mutta yhden päivän liikaa (esim. 31.12.-3.1.), miksi ihmessä et mene, mutta huone on yhden päivän tyhjillään?

Tai miksi ihmeessä ET ITSE SOITA HOTELLIIN JA MUUTA VARAUSTA??

Miksi selität, että lennot on menetetty?

Himppasen olet sekava ja avuttoman oloinen.

Vierailija
39/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä enää haluaisi edes lähteä kanssasi matkalle.

Vierailija
40/53 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kyse nyt rahasta vaan mahd pelko työpaikan menetyksestä koeajalla kun olet tai jostain aivan muusta.

Siis sun matka maksaa yhteensä noin 133 euroa plus menetetty palkka muistaakseni 169 euroa eli yhteensä 302 euroa. Kaatuuko budjettisi oikeasti siihen summaan?

Ymmärrän toki, että on tiukkaa (niin meilläkin) mutta saisitko lainattua vaikka äidiltäsi/ystävältä ne puuttuvat rajat ja makselet sitten pikkuhiljaa pois?

T. 32:n (sama joka ehdotti lomia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä