Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua itkettää. Laskuja, lapsia ja joulu.

Vierailija
16.12.2009 |

Mun elämä on jumissa. On niin paljon laskuja että oikeesti en sais tehdä yhtään jouluostoksia. Mutta haluan lapsilleni joulun.

Mietin vain, että onko minulla mitään mahdollisuuksia saada edes jotain nettilainaa. Itse siis kotiäitinä, mies kyllä töissä mutta eipä ole kovin suuret tulot. MIten sais asiat taas kuntoon. Miten saisin itseni rauhottuun jotta saisin unen. Turhaa täältä kyselenkään, mutta pahalta tuntuu. Toivottavasti ne joilla on varaa laittaa lapsilleen kalliita lahjoja, myös tajuaa selittää lapsilleen kuinka onnekkaita ne on. Kyllä, olen nyt tosi kateellinen varakkaammille. Mutta yritän järjestää henkisesti ihanan joulun. Rauhallisen, lämpimän, tehdä hyvää ruokaa (kiitos hyvä joulumieli- keräyksen lahjakorttien) Ja ihanien lapsieni. Laitan lahjoja niin paljon kuin vain voin lapsilleni. Mutta läheskään kaikkea toivomaansa en voi antaa. Mutta rakkautta voin.

Olen vain niin surullinen kun itselläni niin huonossa jamassa elämä. Mutta se mikä ei tapa, vahvistaa. Mutta kaikesta muusta kiitänkin että on terveet lapset ja itsekin terve. Kyllä se elämä vois silti olla huonomminkin!

Hyvää Joulua kaikille! Mun netti menee varmaan huomenna aamulla kiinni joten tää oli taas viimeinen surffailu vähään aikaan. :) Palstailkaahan kiltisti kun on tonttuja likkeellä!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen ovista ja ikkunoista. Ymmärrän, että joulun haluat perheellesi, ja sen he varmasti saavat! Tavaranpaljoutta lyödään postiluukusta lokakuusta alkaen, lapsetkin siihen turtuvat - mutta eihän joulun tarkoitus olekaan TÄYTTÄÄ KAIKKIA LAHJATOIVEITA.

Ja hyvä että on joulupata-auttajia - pistän sinne oman osuuteni minäkin, ehkä löytävät tiensä teidän joulupöytäänne. Ja joskus on sitten paremmin, ja saat itse auttaa niitä jotka apua tarvitsevat. Niinkuin minäkin!

Joulumieltä ja kauniita ajtuksia!

Vierailija
2/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellehän nuo on selviä juttuja mutta selitäs ne lapsille jotka juttelevat kavereiden kanssa mitä kukanenkin on toivonut ja sitten saanut. Ja tiedän jo valmiiksi että meillä ei lapset ihailuja saa jos/kun omista lahjoistaan kertovat. Mutta tiedän että ne ainakin vähän ilahduttavat niitä. Ja aion muuten tehdä tästä joulusta ihanan. Tehdään yhdessä enemmän kuin aikaisempina jouluina.. Kirjoitan jokaiselle "lahjakortin". Yhdessä leipomis-ilta, pitkän kaavan mukaan sauna-herkkuilta, leffa-ilta kotona, koko perheen ulkoilupäivä makkaranpaistoineen,ja pizzapäivä jolloin tehdään itse pizzat. Ja leikkipäivä jolloin tehdään majat lapsille ja retkeillään siellä! Joo tiedän, noita asioita tehdään normaalistikin. Mutta kun ne päivät nimeää niin pienet lapset tykkää niistä enemmän. Ja annetaanhan sitä saippuaakin joululahjaksi, kaiken maailman pesuainepakkauksia niin miksei mukavia päiviä lapsien mielestä :)

Todella! Toivon että jokainen muistaisi antaa omalle lapselleen myös sitä hyvää mieltä. Ei vain tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sinua..tiedän täsmälleen mitä tarkoitat..itsellämme vähän sama tilanne,minä hoitovapaalla,ja miehellä lomautuksia.Ennakoin kyllä sen verran tänä vuonna,että jemmasin marraskuussa lapsilisät,ja ostin niillä joululahjoja lapsille,saavat edes muutaman paketin..vaikea antaa lahjavinkkejä,kun en tiedä lastesi ikiä,mutta miten olisi jos tekisit itse lahjoja/kiertelisit kirppareilta?

Vierailija
4/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen opetellut hamstraamaan, ostelen pitkin vuotta vähäsen, omien lasten lisäksi esim. kirja-alennusmyynneistä lahjat kummilapsille, alekoreista jotain isovanhemmille ja niin edelleen. Silloin hankinnat eivät keskity vain jouluun. Lapset tietävät myös, että kaikki toiveet eivät voi toteutua. Jouluna saadaan myös usein jotain sellaista, mistä on oikeasti hyötyäkin, ei vain iloa eli tarvittava harrastusväline, vaate tms. ja vähemmän mitään krääsää, jota ei tarvita.

Lisäksi korotamme veroprosenttejamme joka vuosi. Joku sanoo, että ihan turhaa lainata valtiolle rahaa, mutta meistä on sata kertaa mukavampi saada rahaa laskuihin ja menoihin kuin maksaa mätkyjä juuri joulun alla. Tästäkin on kokemusta.

Tuo hyvän mielen tuottaminen on myös kaunis ajatus, varsinkin jollekin ikäihmiselle vierailu joulun alla voi olla monin verroin arvokkaampaa kuin joku postitse lähetetty krääsä.

Vierailija
5/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota nettilainaa!!!!!!! Se on todella kallista!!! Lastesi joululahjat tulevat tosi kalliiksi nettilainan vuoksi. Ei ole sen arvoista!!!

Kuinka vanhoja lapsesi ovat? Isommille voisi ehkä selittää että tänä jouluna on vähemmän rahaa käytössä ja tulee vähemmän lahjoja. Että se ei johdu lapsista vaan nyt on tällainen tilanne. Toisenna vuonna voi olla taas toisen laista. Pienet taas eivät tajua lahjan arvosta ja itse olen antanut lapsilleni kirppikseltä ostettuja leluja jouluna ja ovat ilahtuneet siinä missä uusista.

Itse ehkä satsaisin siihen että lapset saisivat yhden mieluisen lahjan (lelun?). Kuulostaa ihanalta että haluat rauhallisen tunnelman ja hyviä ruokia. Lapset varmasti muistavat isona kodin joulutunnelman ja yhteisen joulupuuhastelun paremmin kuin sen mitä paketeissa oli. Voisit kysyä jouluapua seurakunnalta. Entä sossu?

Hyvää joulumieltä sinulle ja perheellesi! Vaikutat ihanalta äidiltä ja lapsesi saavat varmasti onnellisen joulun kanssasi!

Vierailija
6/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ihan sikana lahjoja lapsena, siis monta jätesäkillistä. En tosin muista yhden yhtäkään tavaraa mitä niistä paketeista tuli. Ennemmin muistan ne hetket kun pelattiin koko perhe jotain lautapeliä, joulusaunan joka oli valaistu kynttilälyhdyillä , äidin tekemät ruuat ja hienosti katetus pöydän yms.

Lapset ei oikeasti tarvitse paljoa lahjoja. Ne yhteiset hetket on niin paljon tärkeämpiä.

Vierailija
7/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tuo ketju, johon koottu sellaisia jouluisia asioita, joihin ei rahaa tarvita. Lapsille syntyy varmasti pysyvämpiä, elämänikäisiä jouluisia muistoja yhteisestä käynnistä lasten joulukirkossa, joululaulujen ja -laululeikkien harjoittelusta, askartelusta, käynnistä hautausmaalla, jouluevankeliumin lukemisesta ja pohtimisesta yhdessä, jne., kuin jostain muovikrääsästä, joka hajoaa ja unohtuu.

Älä vaivu epätoivoon, silloin lapsetkin ovat alakuloisia. Iloitse siitä, mitä on: teillä on perhe, lapset, koti. Ruokaa ja lämmintä. Tehkää yhdessä iloisella mielellä sitä, mitä voitte ja arvostakaa sitä. Ei onni synny rahasta ja tavarasta (sitä haluaa kuitenkin aina lisää) vaan siitä, että on kiitollinen siitä, mitä sillä hetkellä on.

On paljon jouluisia asioita, joita voi tehdä ilman, että niihin tarvitaan rahaa.

Voisitko pyytää esim. kunkin lapsen kummia toteuttamaan yhden lapsen hartaimmista lahjatoiveista?

Vierailija
8/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna muutakin kuin lahjoja.Näinhän olet tekemässäkin ja mielestäni noi sun lahjaideat ovat todella tärkeitä ja hyviä.Itse olin aikoinaan yksinhuoltaja ja lapseni oppi jo varhain, että saa vaan muutaman lahjan. Nyt kun on isompi(teini) niin esim. tänä jouluna ei edes ole toivonut mitään :)Ostan kuitenkin jotain pientä ja joulun alla leivomme yhdessä yms.

Pistämme myös muutamia lapsen todella hyväkuntoisia vaatteita pakettiin ja viemme Joulupatakeräykseen yhdessä.Tällä tavalla yritän opettaa lapselleni, että joulu on muuta kuin tavararöykkiöitä.

Vaikka lapseni ei pienenä saanutkaan "hienoja ja kalliita lahjoja" niin en muista, että hän koskaan olisi sitä surrut tai että kavereiden kanssa olisi vertailtu lahjoja.

Vierailija
9/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa ei yksinkertaisesti ole edes jouluruokiin. Syy ylimääräiset laskut tässä kuussa. Onneksi lapset saa lahjoja sukulaisilta ja tutuilta, niiden on nyt tänä jouluna riitettävä. Tuntuu tosiaan vähän kummalta kun joulua näkyy ja kuuluu joka puolella, mutta meillä ei sitä tänä vuonna juuri vietetä. Paitsi tietysti vietetään vapaapäivät perheen kesken ja nautitaan toistemme seurasta, se ei maksa mitään :-))

Vierailija
10/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa oleville! Mäkin olen rahaa vailla, teen todella suurelle suomalaiselle yritykselle töitä toiminimellä ja nyt tämä firma on jättänyt laskunsa maksamatta - siis minun tuloni. Ilmeisesti joku laskun hyväksyjä loikoilee Thaimaassa viikkokaupalla... Arvatkaa vaan, naurattaako. Mutta kaikesta selvitään, niin täytyy ajatella. Olen kuullut, että monet varakkaatkin jättää tänä vuonna lahjat vähemmälle. Koitetaan jaksaa ja nostetaan perheen yhdessäolo tärkeimmäksi joululahjaksi.

Vierailija
11/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjahuolet mielestäsi. Ei tässä läjäpäin kalliita lahjoja muutkaan jakele :)

Vinkkinä voin huikata että jos teillä on aikeita ostaa jotain niin ostakaa jouluaattona jos vaan on mahdollista. Tuolloin esim. lelut on jo kunnon alennuksissa.

Vierailija
12/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa oleville! Mäkin olen rahaa vailla, teen todella suurelle suomalaiselle yritykselle töitä toiminimellä ja nyt tämä firma on jättänyt laskunsa maksamatta - siis minun tuloni. Ilmeisesti joku laskun hyväksyjä loikoilee Thaimaassa viikkokaupalla... Arvatkaa vaan, naurattaako. Mutta kaikesta selvitään, niin täytyy ajatella.

Minä olen ja eräs toimeksiantaja on pari kertaa viivyttänyt laskun maksamista parikin viikkoa. Kiva odotella omaa palkkaansa! *argh* Nyt viimeksi sentään maksoivat ajallaan... Se on kai tämä lama joka vaikuttaa kun toimeksiantajienkin muut asiakkaat jättävät laskujaan maksamatta tai viivyttelevät maksuissa..:(

Vierailija
13/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulua voi viettää muutenkin kuin saamalla paljon kalliita lahjoja. En minäkään ostanut viime jouluna lapsilleni yhtään lahjaa, kun ei ollut rahaa mihinkään, olin yh. Menimme jouluksi vanhemmilleni, jossa saatiin jouluruokaa, oli kuusi, sukulaisia ja joulupukkikin kävi. Pukki toi lapsille muutaman paketin, sukulaisilta saatuja.

Joulu on ilon ja rauhoittumisen juhla. Mutta nykyään täysin kaupallistettu :(

Vierailija
14/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaa myöhemmin. Esim. hobbyhall, netanttila, h&m, ellos

mutta älä osta velaksi, jos se sitten kostautuu seuraavassa kuussa!!

Vierailija
15/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse siis kotiäitinä, mies kyllä töissä mutta eipä ole kovin suuret tulot."

Mutta sympatiaa ei kauheasti ole. Mun mies on työkyvyttömyyseläkkeellä tulot noin 600 euroa/kk. Ja minä olen kotiäitinä. Meillä on varmasti vähemmän rahaa kuin teillä. Toimeentulotukea on saatu yli vuosi putkeen. Ja lapsille on saatu ostettua yhdet toivomansa paketit. Mitään ei saatu mistään keräyksistä, kun niitä ei täällä ole. Teillä on liian suuret menot tuloihin nähden.

Vierailija
16/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit kauniisti ja koskettavasti. Luulenpa, että vaikka teillä olisi lahjoja vain vähän niin silti teillä on monin verroin parempi joulu kuin monella materian ympärillä vouhkaavalla perheellä.

Vierailija
17/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiin laskuihin saa lisää maksuaikaa, kun vaan soittaa ja pyytää.

Vierailija
18/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vaikutat ihanalta ja lapsiasi oikeasti rakastavalta äidiltä!

Voisitko ommella lapsillesi vaatteen, tai kutoa vaikka villasukat?

Auttaisin sinua, jos tuntisin sinut, tai tietäisin kuinka voisin auttaa..

Hyvää joulua!

Vierailija
19/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskeleva yhden lapsen yh.

Ahdistaa välillä joulun tulo, nyt pitäis sitten ostaa ja tehdä sitä tätä ja tuota..

Olen opettanut lapselleni, että pääasioita elämässämme ovat terveys, rakkaus ja se että meillä on toisemme, siitä tulee onni.

Yhden lahjan ostan lapselleni, pipareita ja torttuja leivotaan ja kaupasta ostan esim lanttulaatikon.

Kuusta tai jouluvaloja meille ei tule, jotain koristeita tehdään, esim pahvitonttuja ikkunoihin, joululauluja kuunnellaan radiosta ja cd:ltä/tv:stä, jotain punaista päälle ja tietenkin siivoan niin, että on kodikasta.

Tämä saa riittää. Minulle ja lapselleni riittää, mutta ympäristön paineet ovat kovat. No, kun pysytään omissa oloissamme, vältämme ne, toivottavasti. :)

Sitten leikitään ja ulkoillaan, ja yritän unohtaa jouluksi aikuisen stressin ja huolen esim raha-asioista, opiskelustani jne.

Joulu ei ole krääsän ja materian aikaa.

Joulu on rauhan aikaa, yhdessäolon aikaa. Tämän kun muistaa. :)

Vierailija
20/40 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka tuon osto&myynti palstan kautta. Näin minä teen kun ei ole paljon rahaa. Kun ostaa siistejä leluja niin ainakin pikkulapsille on ihan yks ja sama onko ne uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi