Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa 9-vuotiaan paukutella pikkupaukkuja?

Vierailija
29.12.2009 |

Perhosia, tulivuoria ym.. valvonnan alaisena, tietty.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen sitä mieltä, että vaikka erinäisiä lakeja tuleekin niin kaikki ei ole tarpeellisia kuten tämä 18 vuoden ikäraja papattimatolle. Taisi minunkin lapsuudessa olla joku noin 12v ikäraja pienilläkin paukuilla. Oli siinä sentään joku järki, toisin kuin nykyisessä ikärajassa.

Vierailija
2/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vajaana pidän tälläsiä ihmisiä, iästä riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muodossa "tälläsiä".

Vierailija
4/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v:lle on luvattu, että tänä vuonna saa itse sytyttää perhoset ja panssarivaunut. Aikuisen (selvän) valvonnassa ja suojalaseja on käytetty jo monta vuotta.

Ja sädetikkuja saa meilläkin 5v ja 7v pitää kädessään (ne suojalasit päässä).

Vanhemman vastuullahan kaikkien laittomuuksien salliminen on (mopoilu alaikäisenä, alkoholit, tupakat, ilman pyöräilykypärää ajelu...)

Vierailija
5/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on odottanut koko vuoden ja mikään ei ole pienille pojille jännempää.

4-vuotias voi juoda keskikaljaa ihan hyvin valvonnassa. Hänelle voi laittaa tyynyn päähän kiinni, niin ei satu niin paljon kaatuilukaan.

Lainsäätäjät eivät kyllä tajua mistään mitään ja ovat keksineet nämä lait ihan sattumalta! Mitään faktaa heillä ei ole esittää rajoittamisen tueksi!

Kyllä jokainen vanhempi voi itse päättää, mitä lakeja noudattaa ja mitä ei. Esimerkiksi seksi alaikäisen kanssa on ihan ok, jos sitä joku valvoo.

Vierailija
6/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun puolesta rakettien paukuttelu voitais kieltää kokonaan.. ihan turhia säädöksiä nämä uudet lait, ei ne niitä pysty mitenkään valvomaan. Esim. täällä porissa kirjurinluoto on teinien yleisin ryyppy paikka. Oltiin siellä kävelyllä yksi ilta ja siellä oli varmaan sata teiniä ryyppäämässä.. Poliisienhan pitäisi kaataa alaikäisten juomat pois ja ilmoittaa huoltajille mutta kun siihe ei ole resursseja! Ne ajeli vaan ja tarkkaili ilmeisesti että ei tule tappeluita tai kukaan kuole.. että näin, ihan varmasti siellä on tänäKIN uutenavuotena taas suurin osa porin teineistä örveltämässä ja paukuttelemassa raketteja! Saakeli kun vanhemmat voisivat olla pikkaisen kiinnostuneita mitä heidän lapsensa puuhaavat..!

Vierailija
7/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laitonta antaa 9-vuotiaalle paukkuja

Vierailija
8/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun puolesta rakettien paukuttelu voitais kieltää kokonaan.. ihan turhia säädöksiä nämä uudet lait, ei ne niitä pysty mitenkään valvomaan. Esim. täällä porissa kirjurinluoto on teinien yleisin ryyppy paikka. Oltiin siellä kävelyllä yksi ilta ja siellä oli varmaan sata teiniä ryyppäämässä.. Poliisienhan pitäisi kaataa alaikäisten juomat pois ja ilmoittaa huoltajille mutta kun siihe ei ole resursseja! Ne ajeli vaan ja tarkkaili ilmeisesti että ei tule tappeluita tai kukaan kuole.. että näin, ihan varmasti siellä on tänäKIN uutenavuotena taas suurin osa porin teineistä örveltämässä ja paukuttelemassa raketteja! Saakeli kun vanhemmat voisivat olla pikkaisen kiinnostuneita mitä heidän lapsensa puuhaavat..!

voisi olla ihan hyvä muistutus paikallisille vanhemmille.

t. toinen porilainen

Vierailija
9/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsillani(16v. ja 17v.) on kotiin tuloajat klo8 arkisin klo 10-11vkl.(riippuu onko jotai "erikois"tapahtumaa niin saatta venyä)En ole tyhmä, teidän kyllä mitä tuon ikäisi nuoria kiehtoo.Sen takia olen tarkka näistä kotiin tuloa ajoista. Mutta annan kyllä heidän paukutella raketteja ja annan jopa ottaa lasin viiniä ruuan kanssa. Minun valvonnan alla tietenkin.

Vierailija
10/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muista antaa kans viinaa ja tupakkaa. mistä näitä idiootteja sikiää....

eikä poikani niitä onneksi haluakaan. Onhan se nyt eri asia antaa lapsen ryypätä, kuin seistä vieressä katsomassa kun pikkupoika riemuitsee papattimatosta.

ap

Vierailija
11/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös aikuisia, jotka pitävät kädessään tähtisädetikkuja?

Vierailija
12/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan ap antaa lapsensa juoda viinaa, jos seisoo itse vieressä ja valvoo.

Lapsi on odottanut koko vuoden ja mikään ei ole pienille pojille jännempää.

4-vuotias voi juoda keskikaljaa ihan hyvin valvonnassa. Hänelle voi laittaa tyynyn päähän kiinni, niin ei satu niin paljon kaatuilukaan.

Lainsäätäjät eivät kyllä tajua mistään mitään ja ovat keksineet nämä lait ihan sattumalta! Mitään faktaa heillä ei ole esittää rajoittamisen tueksi!

Kyllä jokainen vanhempi voi itse päättää, mitä lakeja noudattaa ja mitä ei. Esimerkiksi seksi alaikäisen kanssa on ihan ok, jos sitä joku valvoo.

Kaljan juottaminen neljä vuotiaalle ja alaikäisen nussiminen ovat melkoisen paljon eriasia kuin antaa yhdeksän vuotiaan sytyttää papattimatto valvotusti. Sen luulisi tyhmemmänkin tajuavan. ;)

Vierailija
13/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko antaa 9-vuotiaan paukutella pikkupaukkuja? Perhosia, tulivuoria ym.. valvonnan alaisena, tietty.

Ihan hyvin voi. Suojalasit päähän ja takiksi "ei-niin-helposti-syttyvä".

Kukkahattutätien "kaikki-on-kielletty-omaksi-parhaaksenne" -laeilla pyyhimme persettä.

Vierailija
14/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne ei lähdekään ylöspäin.

Miten olsi ihan papaatteja?

Kyllä me annetaan syttyttää jotain 9v ja 6v, jos ne haluaa. Suojalasit päässä ja kunnon ohjeistus. Ei kädestä vaan maasta.

Mies ehdotti roomalaisiakynntilöitä lasten käteen. En suostu!

Täällä meillä päin tuon ikäiset paukuttelee keskenään ilaman valvontaa ihan mitä vaan. Onneksi meidän lapset niin arkoja etteivät edes halua.

Vierailija
15/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole vitsi vaan fakta että ihan niillä "vaarattomilla roomalaisilla " vanhempian luvalla / valvonnallaon moni lapsi silmäsä pilannut.

Vierailija
16/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sinun valvonnassasi, kuin että lähtee salaa paukuttamaan niitä kavereiden kanssa jonnekin muualle.

Vierailija
17/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttaminen alaikäiselle kielletty

alaikäisiltä on myös ilotulitteet kielletty

Vierailija
18/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistathan että tähtisädetikuissakin on nykyään 18 vuoden ikäraja

(todellisuudessa ajattelen että liiallisuuksiin on menty, toki valvoa pitää ja yksin ei saa paukutella)

Vierailija
19/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyähän tuo oikeasti on.

Vai perusteletko luvan lapsen räjähteisiin perinteisellä "kun kaikki muutekin" -syyllä.

Vierailija
20/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan lähtisi kavereiden kanssa luvatta ampumaan. Tähtidädetikut ajattelin antaa jo 4-vuotiaalle pikuveljelle :)

Mutta aikuisen vieressä tietenkin.