Onko yleisen kirjallisuustieteen opiskelu vaikeaa?
Helsingin yliopistosta kyse. Pärjääkö kohtalaisella englannin kielellä...? Jonkun verran, kun näyttäis olevan englanninkielistä tutkimnusta luettavana.
Kommentit (10)
ja hanki ammatti, joka työllistää.
vaikka äidinkielen aineopettajaksi tms. Sitten suorittelet sivuaineina noita kirjallisuustieteen opintoja, siinähän näet samalla miten vaikeita ovat.
sivuaineet, niin voit tulla toimittajaksi, kustannustoimittajaksi, tiedottajaksi, opettajaksi, kirjastovirkailijaksi... Terv. Yleistä kirjallisuustiedettä opiskellut (joka tosin vaihtoi pääainetta kuten moni muukin)
on syytä hallita englannin kieli suht sujuvasti, mutta jos on ok lukiopohja, niin siinähän oppii lisää. Terv. edellinen
ovat ihan hölöpölöä.
t. äidinkielen opettaja
työllistyminen riippuu aika paljon asenteesta, mutta sivuaineet kannattaa kyllä valita huolella.
Kohtalainen englanninkieli paranee siinä opiskellessa.
Katkera pätkätyöläinen joka korostaa akateemisuuttaan joka käänteessä ja joka suljetaan lopulta kaikkien kahvipöytäkeskustelujen ulkopuolelle. Surullista mutta totta.
eli työllistävää ja jos ihan välttämättä haluat, harrasta sitä kirjallisuustiedettä.. Itse aloitin 20v sitten kirjallisuustieteen opinnot, lopetin vuoden jälkeen ja vaihdoin sosiaalityön opintoihin, en ole katunut!
lukion enkkua voi treenata,kun alkaa lukemaan esim. brittien lehtien sivuja kirjastossa tai ostaa lehden, ja on hyvä sanakirja. Minä treenasin niin abivuonna kirjoituksiin ja nostin seiskan ysiksi ja sain magnan. Kielen taju paranee lukemalla.
että menisit lukemaan kirjallisuustiedettä. Ei löydy työtä! Olen katsellut läheltä tällaista tapausta koko kymmenvuotisen avioliittoni ajan (käly).