Koiranpentu ontuu, minkä hinnan siitä voisi pyytää?
Eli meillä on koiranpentuja myynnissä. Yksi on loukannut jalkansa ja ontuu (astuu kyllä jalalle). Luovutus on viikon päästä, ja ostaja on tietoinen jalkavammasta, ja haluaa koiran jokatapauksessa.
Muista pennuista olen pyytänyt 400, mutta mikä olisi sopiva alennus tästä pennusta?
En tietenkään ota täyttä hintaa jos vielä ontuu luovutusiässä, mutta periaatteesta en anna ilmaiseksikaan (mitään eläintä ei pitäisi antaa ilmaiseksi kenellekään).
Kommentit (14)
Selvität tietenkin miksi se ontuu ja hoidat sen vamman.
Ja kyllä minä olen muuten saanut koiranpennun kasvattajalta ilmaiseksi. Se oli värivammainen. Ei halunnut lopettaa, muttei myöskään myydä, vaikka sillä rotupaperit olikin.
Koiralla voi olla joku vamma ja uusi omistaja ottaa ison riskin ostaessaan ns. sairaan koiran. Olet vastuussa kasvattamistasi koirista joten ennen luovuttamista käytät tietenkin koiran eläin lääkärillä!!!!!!!
jalka ei parane täysin ennalleen, mikä ok hinnanalennus?
kun et kerro mikä vamma siinä on.
Koira voi ontua vaikka lonkkavian takia tai sen takia, että ison koiran pentu on saanut väärää ravintoa.
Silloin sitä ei pidä edes myydä.
koirasta ei voi mielestäni pyytää minkäänlaista rahasummaa.
Ja pieni koira kyseessä, ja ihan laadukasta ruokaa on saanut.
kun et kerro mikä vamma siinä on. Koira voi ontua vaikka lonkkavian takia tai sen takia, että ison koiran pentu on saanut väärää ravintoa. Silloin sitä ei pidä edes myydä.
Ja pieni koira kyseessä, ja ihan laadukasta ruokaa on saanut.
kun et kerro mikä vamma siinä on. Koira voi ontua vaikka lonkkavian takia tai sen takia, että ison koiran pentu on saanut väärää ravintoa. Silloin sitä ei pidä edes myydä.
Ei tuollaista pentua saa myydä. Ihmeellinen kasvattaja olet.
mikään varsinainen kasvattaja.
Mitään alennusta ei tarvita jos jalka paranee täysin. Ei se ostaja ole sitä ostamassa mihinkään näyttelytarkoituksiin selvästikään, saattaisi jopa loukkaantua pennun puolesta alennuksista. :D No joo, jos siitä tulee eläinlääkärikustannuksia vielä tai ei parane, niin 100-200€?
Ilmoitin ostajalle asiasta heti kun huomasin sen.
Ja kysyin haluaako hän ostaa pennun mikäli jalkavamma ei parane. Hän haluaa, joten mikä ongelma tässä on?
Ostaja varmasti maksaisi jopa täyden hinnan, kyse on siis siitä paljonko minä annan alennusta (tarjosin itse hinnanalennusta). Olen sitä mieltä ettei ontuvasta koirasta voi täyttä hintaa pyytää, tietenkään.
Rotukoirasta ei ole kyse.
Ei ihme että kaiken maailman pentutehtailijat tekee bisnestä.
Mitä ne jalosukuiset rotupiskit oikein maksaa?
Monesti enemmänkin (1500-2000) euroa.
Toisekseen, mitään eläintä ei saa antaa ilmaiseksi, koska jos ei ole valmis maksamaan itse eläimestä mitään, tuskin on valmis maksamaan sen hoidosta, laadukkaasta ruoasta, rokotuksista.
Hinta on edes jonkinlainen tae sille, että eläin pääsee hyvään kotiin.
Pentutehtailija en ole, tämä on omien koirieni ensimmäinen ja viimeinen pentue (uros on jo leikattu).
Karsastan koko termiä pentutehtailija, koska sitä käytetään kaikkien sekarotuisten pentujen myyjistä puhuttaessa.
On se Kennelliitto vain vahva monopoli. Koirapiireissä on lähes rikollista teettää tarkoituksella sekarotuisia pentuja.
Todellinen syy on se, että halvemmat sekarotuiset ovat ikäviä kilpailijoita rotukoiramarkkinoilla.
Sekarotuinen on koira siinä missä muutkin, sillä vain harvemmin on rotukoirien terveysongelmia, jotka johtuvat luonnottomista ulkonäkövaatimuksista jne...
kun nehän yleensä on tulosta kahden rotukoiran liitosta. Eli jos mäyräkoira saa pentuja, yleensä sillä pennulla on ihan se sama ongelmallinen pitkä selkä jne.
Miten se pentu pääsi loukkaamaan jalkansa noin pahoin? Ja miksi se vasta huomenna on menossa lääkäriin, kun kuitenkin loukkasi sen jalkansa jo ilmeisesti kauan sitten?
Ei ihme että kaiken maailman pentutehtailijat tekee bisnestä.
Mitä ne jalosukuiset rotupiskit oikein maksaa?
Varsinkin niistä sööteistä pienistä valkoisista pyydetään lähemmäs tonnia!! (Kääpiökokoiset rotukoirat tuppaavat maksamaan muutenkin enemmän... Kilohinta kohillaan :D)
Metsästysrotuiset ja suomalaiset pystykorvarodut (pystykoira, lappalaiskoirat) lienevät halvimpia, siinä 500-700€ haarukkaan mahtuu moni pentu. Ja sit ne fiinimmät piskit valiovanhemmista maksavat 1000€ ylöspäin.
Esim. varsin suosittu sheltti maksaa tänä päivänä noin 1000-1300€
Piskuinen chihuahua voi hyvinkin paksaa pari tonnia.
Mistä sen muuten tietää onko se pysyvä vaiko joku hoidettava asia. :O Vai tiedättekö jo?