Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruoka-apua!

Vierailija
12.12.2009 |

Jospa kerrankin tekisin laatikot itse... Voiko ne tehdä etukäteen ja pakastaa? Sitten se kylmäruoka; mä en ikinä opi syömään sillejä ja graavattua kalaa. Mitä muuta voisi tehdä, että olis edes jotain kylmän pöydän juttuja? Auttakaa, anoppi tulee syömään!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavukala, savukala mutta kylmänä.

Kylmäsavustettu poro jne.

Kotijuusto

Kasviksia

Salaatteja

Pikkukurkkuja

Hillosipuleita

Jotain marinoituja juttuja (fetaa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja) -tarvitseeko olla juuri perinteistä suomalaista?

Vierailija
2/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että teen laatikot "uunia ja kypsytystä vaille valmiiksi". Laitan siis korppujauhot ja painan kuviot pintaan ja sitten pakkaseen. Aatonaattona otan sitten (raa'at) laatikot sulamaan ja kypsytän uunissa normaalisti. Näin tulee joulun tuoksut aatoksi. :)

Kylmäpöytään sopii hyvin esim. erilaiset hyytelöt ja terriinit, esim. kasvis, liha, kala. Googlettamalla löytyy paljon hyviä vinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämminsavulohi maistuu useimmille

paahtopaistia

kylmäsavuporoa

aladoobi, vanhemman väen suosikki saa valmiina

salaatteja

rosolli on ehdoton, punajuurikermaa

keitettyjä munia puolikkaina

kohteliasta on tarjota myös graavattua kalaa ja sillejä vaikket itse niitä söisikään

Vierailija
4/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota paahtopaistia aion ainakin kokeilla. Graavatut ja sillit ovat minulle valmistamisenkin kannalta jääneet ihan vieraiksi. Olisiko kellään hyvää vinkkiä, minkälaisista "perusseteistä" niiden maistelu ja valmistaminen (vai saako kaupasta hyvää valmiina?) kannattaa aloittaa? Entäs esillepano? Mulla on oikeasti melkein jo stressi siitä, ettei lapsetkaan koskaan opi niitä syömään, kun minä en osaa valmistaa eikä kumpikaan miehen kanssa niitä olla totuttu syömään.

Vierailija
5/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka edelleen lypsää vihjeitä kylmäpöytään. Onko kenelläkään ohjetta johonkin hyvään katkarapuruokaan?

Vierailija
6/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kakkonen, joka jo ehdottelikin hyytelöitä. :)

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Ruokaohje?p_tu…

Vierailija
7/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain just tällaista mä hain! Lisääkin kylmäruokaohjeita saa mieluusti laittaa! ap

Vierailija
8/8 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittareissa on ainakin majoneesipohjaista katkarapusalaattia, todella hyvää!

Itsekin saa kyllä tehtyä, mä olen usein ostanut sitä valmista salaattia ja lisännyt siihen joukkoon katkiksia ja remouladea ja ehkä majoneesia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme