Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keväällä 2010 yritysen aloittavia

11.12.2009 |

Ajattelin huhuilla puolen vuoden palstailu tauon jälkeen uusia tuttavuuksia, jotka ovat suunnittelemassa yritystä ensi vuoden kevät ja kesän aikaan..:) Olen ollut haaveilijoissa 2010, mutta voi olla että haave saattaa olla jopa 2011 puolelle. Toki eihän sitä koskaan tiedä miten tulekaan raskaaksi ym. Meillä on aikaisemmastaan tyttö 2005 synt. ja muutama km on takana..:/.

Ilmoitelkaahan pinoon, jos saataisiin kevään/kesän yrittäjät aikaan rinkiä..:)

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kristinamom83 hienosta esittelypinosta! Meitähän onkin tosiaan monta jo ilmoittautuneita tähän pinoon, olis kiva kuulla kaikkien kuulumisia!

Meillä ei uutta, täällä edelleen hiljaa haaveillaan ;) Varmaan tämä piina sen kuin yltyy kohta, kun yhdellä hyvällä ystävällä on kohta esikoisensa laskettu aika... ai että, sitten saa taas pidellä pikkuista :)

Eipä tässä muuta, kirjoitelkaahan muutkin, ettei pino tipu ihan unholaan :)

Sabriina

Vierailija
42/88 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabrina ja muut!:) Kiitos vain, listaus on jonkinlainen mutta en osannut tehdä mitään kivoja erikoisuuksia ,kun en tiedä mistä löytäisin ne "hienoudet"..

Laitelkaahan kuulumisa ja ootellaan innolla plussia:) Meillä ootelaan vielä tovi. Vaikka mies on ihan valmis kyllä aloittamaan vaikka heti. Mua harmittaa vaan mun epäsään. kierto joka on nyk 28-33. En tiedä miksi se on muuttunut? Ja noh, toiseksi mulla on nyt vähän verikokeissa ollut huolta, yks arvo on ollut tuhansia ja nyt tutkitaan mikä on..Pelottaa aika paljon vaikka ei toistaiseksi ei ole mitään löytynyt. :/ Yritän aatella silti iloisempia asioita.

Anteeksi nyt tämä purkaus..

Pitäkää huolta toisistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu yksi kuumeilija joukkoonne! Pillerit jätetty pois viime joulukuussa, mies teki jouluaattona päätöksen ;) Ja nyt siis siitä asti innolla kuulosteltu kehoa. Olen aiemmassa suhteessa yrittänyt lasta reilut puoli vuotta, mutta silloin jäi kuukautiset kokonaan pois ja koko homma oli hirmu stressaavaa. Tällä kertaa päätin, etten lähde siihen samaan vuohkaamiseen mukaan, mutta nyt oli pakko luovuttaa ;) Tällä hetkellä menossa siis 3. yrityskierto. Eka kierto oli 30 pvä, toinen 34 pvä ja nähtäväksi jää paljonko tämä on. Näissä kahdessa ekassa ja nyt tässäkin kierrossa rinnat tullee kipeiksi n.1,5 vkoa ennen kuukautisia. Maanantaina oli samanlaista repäisevää kipua liikkuuessa kuin viime kierrossa. Kävin ostamassa sylki- ja liuskatestejä ovulaation bongaamista varten. Ja tein sitten maanantai-iltana liuskatestin ja testi viiva oli tosi vahva, joten luotan/uskon, että kyseessä oli oviskiput. Vielä tiistai aamunakin näkyi selkeä viiva, mutta tänään ei enään... saa nähdä kuinka käy!

Vierailija
44/88 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ..Mulla on kierto ollu nyt sen 28-33? ja nyt on sitten ihan oikeesti menkat 2pv myöhässä. Ja noh, tein eilen testin ja negaa se oli. Nyt palelee koko ajan, oon tosi väsynyt..Onko niin, ettei testi näyttäis jotenkin vielä? Oon ihan pihalla, enkä tunne kroppaani enää ollenkaan..Onko jollain ollut niin,ettei testi näytä vaik oiskin raskaana?:/

Krisse

Vierailija
45/88 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinamom83, voihan se testi vielä muuttua plussaksi, jos ovulaatio onkin tapahtunut tässä kierrossa myöhemmin. Tsemppiä!!

Itselläni viime kierrossa oli menkat kolme päivää myöhässä, olin ihan tulisilla hiilillä ja olin jo oikeastaan varma, että oon raskaana kun oireet oli niiiin samanlaiset. No menkathan ne sitten lopulta alkoikin.. ARRRGH. Eli nyt olisi kp 3/28(-31)

Yritän tässä vähän toppuutella itseäni, ettei mene ihan hulluksi tämä touhu. Välillä tuntuu, ettei mikään muu pyöri mielessä kun vauva, vauva ja vauva :-O Yritän tässä kierrossa ottaa rennommin, jos vaan mitenkään onnistuu... ;-)

Vierailija
46/88 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täällä heitetty järki metsään ja yritys aloitettu! Tuntuu aivan mahtavalta, vaikka ei ihan nyt pysytty suunnitelmissa :) Nyt vaan puukut pystyssä, että tulostakin syntyy... Esikoinen tosiaan sai alkunsa ekasta kierrosta, mutta yritän pitää jalat maassa, en millään usko että nytkin olisi onni niin täydellisesti matkassa...

Mites kristinamom83, oletko testannut uudestaan? Onko sinulla mitään oireita? Aika jännää kyllä, mutta valitettavasti ainakin minun kroppani tekee tepposia aina välillä vaikka kierto yleensä on säännöllinen.. No, täällä on ainakin pukut pystyssä sun puolesta!

kkarpalo, harmi että ne menkat sitten alkoivatkin... Varmaan minullakin käy ihan samalla tavalla, kun niin toivoo ja jännittää niin sitten kierto venyy.. blää. Parempaa tuuria tähän kiertoon!

Mites muilla, onko tulosta jo syntynyt? ;) Olenkohan minä ainoa joka pyörii täällä lähes joka päivä? Kuumeilua, kuumeilua, on se vähän hullua...

Aurinkoiset huiskutukset,

Sabriina

Vierailija
47/88 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä menossa kp 31/30-34. Ovis tosiaan bongattu 15.3. eli kp 22!

Yritän olla stressaamatta ja miettimättä, että joskos nyt olisi tässä kolmannessa yk:ssa tärpännyt... jäitä hattuun :) helpommin sanottu kuin tehty... ajattelin sunnuntaihin asti sinnitellä, että jos ei menkkoja kuulu siihen mennessä niin sitten testan...

48/88 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tuonne esittelyyn jo kirjoitinkin. Eli hyppään tänne myös mukaan, kun tylsinä hetkinä on kiva lukea ja kirjoitella kuulumisia ja ei ole haitaksi vaikka uusia tuttavuuksiakin löytyis.

Meillä piti yritys aloittaa vasta kesäkuussa, mutta kappas kun ei maltettu odottaa. Kun eihän sitä tiedä tärppääkö sitä millon vai ollenkaan.

Eka yhteinen siis haaveissa ja mulla kaksi aiemmasta suhteesta (04 ja 07).

Ovishetket? käsillä täällä 15/26-28

Vierailija
49/88 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Ensimmäistä kertaa olen vauva.fi palstoilla mutta esikoisen yrittämisen kunniaksi ajattelin liittyä mukaan keskusteluun! Eli esikoista yritämme, itse olen 26v ja mies 30v. Pillerit jätetty pois helmikuussa ja maaliskuun kierrolla on ollut nyt ensimmäinen yritys. Kovasti on jo ollut tuntemuksia mutta niin sitä ei vielä uskalla ajatella.. ja kuinka paljon sitä toiveissaan itse kehittelee kaikenlaista. Mutta vatsaa on nipistellyt kovasti ja lämpö ainakin noussut jo 37.4 asteeseen ja kuukautiset 1pv myöhässä. Tän aamuinen testi oli ainakin vielä nega :( mutta toivo elää! Jos ei nyt, niin ensi kuussa uudella yrityksellä.

Kiva kuulla muiden tuntemuksia ja ajatuksia, itse olen oman kaveriporukkani ensimmäinen yrittäjä, niin ei sellaista vertaistukea vielä löydy. Onnea kaikille jo yrittäneille ja siitä haaveileville! :)

Vierailija
50/88 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilija ja kohta yrittelijä.. huhtikuun puolessa välissä loppuu evra-laastarit ja uusia en hae.. Eli sitten sais uusi perheenjäsen tulla jos on tullakseen!

Meillä jo kaksi vähän isompaa lasta ennestään: ekaluokkalainen ja tokaluokkalainen. Kovasti olin vielä joulukuussa sitä mieltä, että kaksi lasta riittää..mutta kun kuume iskee niin se sitte iskee oikein kunnolla!

Onnea kaikille yritykseen!!

Vierailija
51/88 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin tos, etten muistanut mun ja miehen ikiä laittaa, eli mä olen 32 ja mies 35..

Vierailija
52/88 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarkoitus aloittaa yritys seuraavassa kierrossa eli ilmottaudun mukaan. Tosin nyt ei jostain syystä menkkoja kuulu, vaikka niiden olisi pitänyt alkaa jo pari päivää sitten. Minä 29 ja mies 25. Esikoisesta haaveillaan. :)

-Trinzessa

Vierailija
53/88 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

täällä kans yksi yrityksen aloittaja:) Pillerit jäi vasta n. viikko sitten pois, mutta oli silti jo pakko tulla tänne. Elikkäs ensimmäistä aletaan yrittään minä 25v. ja mies 33v. Olen jo ihan innoissani, toivottavasti tärppää pian.

Toivottelen teille kaikille myös pikaisia plussia:)

Vierailija
54/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan uusi näillä palstoilla...=) Eli minä 25 v. ja mies 34 v. yritetään esikoista. Kolmas yrityskierto lähestyy ja toivotaan että nyt tärppäisi =) Kierrot vähän epäsäännöllisiä, niin ollaan kyllä ollut aktiivisia aika monta päivää arvatun ovulaatiopäivän ympäri...On ollut aika pettymys kun ei onnistunut vielä, ja vieläkin ollut kaikenlaisia "oireita"...mutta ehkä stressi aiheutta, kun töissä on ollut kiirettä ja kotona ei ajattelee muuta kun vauvaa...niin yritän kovasti rentouttaa vaikka vaikeaa...Luulen että aika monilla samaa ongelmaa =)Mutta menkat kohta ohi, niin odotetaan seuraava ovista!!

Vierailija
55/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt sitä on jätetty pillerit pois ja odottelen tässä tyhjennystä ennen varsinaista yrityksen aloittamista.

Ensimmäinen huoli on siitä, kuinka kauan mahtaa kulua ennen ensimmäisiä luomumenkkoja. Voihan se toki tärpätä jo ennenkin, mutta epäilen kovasti. Malttamattomana sitä jo kiertelee bodyja hiplailemassa ja huokailemassa. Oikeastaan tästä nouseekin kysymykseni: Voiko ovulaation havaita ja ennen ensimmäisiä luomumenkkoja? Vai onko ihan turhaa ruveta tikuttelemaan oikeaa ajankohtaa?

Mutta plussia ja odotuksen mukavaa kihelmöintiä teille kaikille!

Vierailija
56/88 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuliina, minä havaitsin ovulaation heti ensimmäisessä luomumenkkakierrossa, ja aivan mahdoton olikin. Tai ainakin olen melkoisen varma, että se oli ovis; kourallinen (oikeesti paljon) venyvää limaa (ihan sormilla tutkin koostumusta) ja nipistley ja oikeen repiviä kipuja. Tasan 14 päivää tästä tuli maapallon (okei ehkä vähän liioittelen) kovimmat menkat.

Gynegologini myös kertoi minulle (vuosikausia pillereitä syöneelle) aikoinaan, että jos joskus yritän lapsia, niin yritä heti pillereiden lopettamisen jälkeen, kun "oma luomutehdas käynnistyy". En siitä sen tarkemmin häneltä sitten kysynyt, kun lapset eivät olleet silloin ajankohtaisia.

Tsemppiä! Se on aika älytöntäkin, miten paljon sitä seuraa kroppaansa pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei siitä kannata turhaa stressata, mutta tietoisuus ei ole pahasta ;)

Vierailija
57/88 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä esikoisen yritys alkaa huhtikuun lopulla. Kunhan saan tämän levyn pillerit popsittua niin yritys alkaa. Olen 25 ja mies 34 Pohjanmaalta. Mies jo tuumasi että eikö nyt voisi jo lopettaa pilleritkin kesken ja alkaa yrittämään.

Minntullina ja Vilho, kuulin ystävälätäni, että heti ehkäisyn lopetettua olisi paras etki tulla raskaaksi. Ystäväni oli kuullut tämän aikoinaan gynekologiltaan. Ja ainakin hänellä tärppäsi molemmat lapset nopeasti ehkäisyn lopetettuaan, toisesta kierrosta. Ja mekin yritämme täällä heti kun ehkäisy loppuu, ekat menkat pitäsi tulla huhtikuun puolessa välissä pilleiren jälkeen. joten eka yritys raskautua kuun lopulla :D

Vierailija
58/88 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jättää laattaa kesken, vaikka olisi kuinka kova vauvakuume. Itse jätin laatan kesken reilu vuosi sitten (tosin muusta kuin vauvakuumesyystä) ja kierto meni tosi pahasti sekaisin. Tyhjennysvuotoa ei tullut ollenkaan , ekat menkat vasta kolmen kuukauden jälkeen ja edelleen kierto heittelee miten sattuu.

En sitten tiedä kuinka paljon epäsäännölliset menkata vaikeuttaa tätä meidän yritystä. Ainakin se vaikeuttaa oviksen löytämistä, kun nytkään en tiedä mikä kp on menossa.

-Trinzessa

Vierailija
59/88 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio jättää laattaa kesken. Sen verran sa nyt mies odottaa. Eihän se ole kuin kolmisen viikkoa enää. Ja yritys alkaa =) Ehkäisynä minulla on aina ollut pillerit ja silloin tällöin olen pitänyt niistäkin taukoa (jt ½-1 vuoden) niin heti on kierto ollut tosi säännöllinen, ihan sama siis onko syönyt pillereitä vai ei. Ja oviksenkin olen huomannut lähes joka kerta. Valkovuoto, limaisuus lisääntyy ja alavatsalla tuntuu kipristelyä. Toivottavasti se autta raskaaksi tuloonkin nopeasti, kun tietää oviksensa hyvin. :D Malttamattomana täälä odotellaan jo "tosi toimii" ryhtymistä ;)

Vierailija
60/88 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä epäsäännöllisen kierron takia ja täytyy nyt vissiin sitten henkisesti varautua siihen, että tästä meidän vauvahaaveesta tulee pitkä ja karikkoinen tie. Lääkäri epäili siis endometrioosia ja määräsi jatkotutkimuksiin. :(

Toisaalta taas hyvä, että menin nyt ja mut otettiin tosissaan. Kurjempaa se olisi ehkä ollut ensin yrittää se vuosi ja sitten vasta hakeutua johonkin. Nyt kuitenkin sitten jos tuo endoepäily vahvistetaan niin tiedän missä mennään.

Pitää yrittää keksiä nyt kesäksi ja syksyksi paljon kaikkea puuhaa, ettei ajatukset pyöri tämän yhden asian ympärillä.

Plussatuulia teille -mintsi- ja kaikille muillekin!

-Trinzessa