Eikö pelota omakotitaloissa ja rivareissa asujat matalalla
asuminen?
Kuka tahansa hullu, murtovaras tai muu rosvo saattaa tulla ovesta tai ikkunoiden läpi.
Ihmettelen miten kukaan uskaltaa asua maan tasalla. Ikkunoista saattaa kuka tahansa kurkkia sisälle.
Jatkuvasti lehdistä saa lukea kuinka rosvot ovat tunkeutuneet omakotitalon ovesta sisään. Nyt oli juuri juttu jossa häirikkönuorisojengi iski yöllä lastenhuoneen ikkunat sisään.
Kuinka voitte tuntea olonne turvalliseksi?
Kommentit (55)
Asutaan varsin rauhallisella alueella. Illalla huolehditaan ovet lukkoon.
Sais elämässä pelätä jatkuvasti, jos sille tielle lähtis. Totta kai kaikenlaiset skenaariot tulee aina joskus mieleen, mutta en mä jaksa semmoisia jatkuvasti ajatella. En ole neuroottinen. Oon asunut sellaisessa maassa, jossa se uhka oli huomattavasti suurempi, enkä mä sielläkään oikein jaksanut pelätä.
kuten myöskin kaikki hullut tuolla ihmisvilinässä ja lasten kouluissa. samaten kaikki rattijuopot ja itseensä kyllästyneet tuolla ratin takana. Ja mitäs muita niitä nyt onkaan....
Ainoastaan vuoden olemme asuneet kerrostalossa ja se ei ole meidän juttumme! On niin mahtavaa asua omakotitalossa. Ja meidänkin lasten makuhuoneet ovat yläkerrassa.
Pelkäät ap varmaan liikkua yleisillä paikoillakin? Sielläkin voi tapahtua mitä vain...
vetäsin lättyyn niin että lätisee, jos kerkeisin ennen kuin meidän saksanpaimenkoiralla olis asiaa tulijoille...
josta ei pääse karkuun.
Täällä sentään 3 ulko-ove, joista voi paeta tulipalon tai roistojen uhatessa.
Kerrostalossa olet loukussa siellä. Ei kiitos.
sillä emme itse juuri koskaan oleskele niissä huoneissa joiden ikkunoihin olisi mahdollista ylettää pihalta. Oikeastihan sen ei pitäisi auttaa yhtään, sillä jos joku mielipuoli pistäisi ikkunat pirstaleiksi niin kyllähän se sitten avaisi myös sisäoven ja astuisi peremmälle, ehkä jopa nousisi portaita yläkertaan.
Vanhempieni yksitasossa en varsinaisesti pelännyt että joku murtautuu sisään, mutta siellä mulla oli aina sellainen olo että joku pervo ehkä kurkkii pimeiden ikkunoiden takana. Siitä meidän kotonamme ei ole huolta, mutta sehän nyt olisikin vaarattomampaa kuin että joku tulisi väkisin sisään.
Onneksi sellaiset hyökkäykset ovat äärettömän harvinaisia.
jos asuu kerrostalossa ekassa kerroksessa (kuten mä asuin ennen)? Eikö se ole yhtä paha?
Tuttavalla rupesikin narkkari puskemaan tuuletusikkunasta sisään keskellä yötä. Oli onneksi sen verran sekaisin että sen mies sai jotenkin kalautettua narkkarin takaisin maahan ja soitettua poliisille.
jos asuu kerrostalossa ekassa kerroksessa (kuten mä asuin ennen)? Eikö se ole yhtä paha?
Mutta mä olenkin aivan uskomattoman rohkea. Olen kuolemaa uhaten kävellyt pakkasella ilman hattua, silloin tosin vähän pelotti, mutta voitin kuitenkin itseni.
Mutta mä olenkin aivan uskomattoman rohkea. Olen kuolemaa uhaten kävellyt pakkasella ilman hattua, silloin tosin vähän pelotti, mutta voitin kuitenkin itseni.
pelota.
Katsos, voi sitä oven rikkomalla sisälle tulla, mutta mitä sen jälkeen? Minä olen vastassa.
asuneen miehen Ulvilassa. Ei enää pelota kun selvisi sen hullun asuneen samassa talossa-
kaverini asui aikanaa sinkkuboksissa kerrostalon ekassa kerroksessa. Kuitenkin asunto oli niin, että pohjimmainen kerros oli sisääntulokerros, eli parveke sekä keittiön tuuletusikkuna oli arviolta 4 metrin korkeudessa.
No, kerran kun kaverini tuli yöllä baarista kotiin, sohvalla nukkui äijä. Kaverini meni katsomaan lähempää ja tunnisti hepun puolitutuksi entiseltä asuinkylältä. Tyyppi oli kammennut jotain talon seinustalla olevaa kehikkoa ja ränniä pitkin sisään keittiön tuuletusikkunasta, joka oli raollaan. Hoikka mies oli mahtunut... Kaverille jäi ikiajoiksi vähän epäselväksi, että mistä se oli tiennyt hänen asuinpaikkansa, mutta oli kertonut olleensa vähän ihastunut jo pidempään. Sai kuitenkin yllättäen lähtöpassit :)
Tänne pelmahtaa äkkiä joukko vartiointiliikkeen miehiä, jos joku yrittää sisään. Ei siis pelota.