Vauvalle nimeksi Elin? Mielipiteitä?
Kommentit (35)
mitä se Fanny sitten tarkoittaa??
on pimppi brittienglannissa.
mitä se Fanny sitten tarkoittaa??
kun suomen kielessä tarkoittaa elintä.
mutta valitettavasti nyky-Suomessa ei niin kiva lapselle. Jormakin on aikoinaan ollut ihan kiva nimi, mutta myöhemmin saanut tuon ikävämmän merkityksen. Itse en antaisi lapselle nimeä, josta pääsee helposti kiusaamaan.
eivät ole koskaan kuulleet Elin-nimestä. Eihän sitä tarvitse kuin lukea lehteä, katsoa televisiota niin siellä näkee nimiä.
mut olen ikäni katsonut tv:tä ja seurannut lehtiä eikä ole koskaan tullut ko nimeä vastaan.
Jostain syystä käytti nimeä Salli.
on mun mielestä yksi niistä vierasperäisistä nimistä, jotka sopivat huonosti suomenkieliseen ympäristöön. Jos se äännetään elin eikä eelin, niin tulee kaikenlaisia hölmöjä sivumerkityksiä.
Muuten Elin on minusta kaunis nimi ja siitä on tosi kaunis laulukin (Drömmen om Elin).
Elin on kaunis nimi, mutta hämmästyinkin, että ihmiset yhdistää sen suomenkieliseen sanaan. Olen itse ihan suomenkielinen, mutta en ole ikinä ajatellut, että Elin-nimi tarkoittaa jotakin suomeksi :D
Ja tosi hämmästynyt olen myös siitä, että monet ei näytä tietävän, että Elin on nimi!
Elin on kaunis nimi, mutta hämmästyinkin, että ihmiset yhdistää sen suomenkieliseen sanaan. Olen itse ihan suomenkielinen, mutta en ole ikinä ajatellut, että Elin-nimi tarkoittaa jotakin suomeksi :D
Ja tosi hämmästynyt olen myös siitä, että monet ei näytä tietävän, että Elin on nimi!
en vain ymmärrä sen kauneutta. Suomenkieltä kun periaatteessa äänetään niinkuin kirjoitetaan Elin Virtanen on todella typerä nimi.
Siskolle nimeksi Elin ja veljelle Jorma.
että Fanny ei tarkoita suomeksi mitään, mutta Elin tarkoittaa. Molemmat on kauniita nimiä, mutta kansainvälistyvässä maailmassa Fanny voi olla hankala ja Elin taas junttisuomelassa...
Hupaisa keskustelu siinä mielessä, että äitini on Elin ja mummuni Fanny... :) Ja arvatkaa mitä?! Molemmat ovat selvinneet hengissä nimiensä kanssa!