Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eläinaktivistit, siis ne jotka eivät syö lihaa

Vierailija
11.12.2009 |

eilen tuli ohjelma jossa tämmöiset sanoi että eivät söisi possun lihaa vaikka possut hoidettaisiin kuinka hyvin. eikö possut sitten kuolisi sukupuuttoon jos ei niitä ruoaksi tarvita vai mikä teidän missio on, possut luontoon vai lemmikeiksi. Pahoittelen jos kysymykseni on tyhmä mutta kun en ihan hiffannut

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää kirjoitustaidottomien puolesta...

Vierailija
22/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei oikeuta kohtelemaan eläimiä huonosti, mutta se täytyy muistaa ettei kaikkiin asioihin pysty paneutumaan. kukaan ei pysty antamaan täydellistä jälkeä. eihän jotkut ihmiset osaa/pysty pitää huolta edes lapsistaan miksei tälläiseen asiaan oteta kantaa? maailmassa on pahempiakin asioita johon pitäisi puuttua eikä v aan sikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää kirjoitustaidottomien puolesta...

eikö sinulla ole muuhun puuttumista kuin siihen!? keskity olennaiseen.

Vierailija
24/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo kirjoitin niin minä tasan tiedän millaiset olot eläimillä tuotantotiloilla on koska olen toiminut lomittajana.

Järjen köyhyyttä mennä huutelemaan eläinaktivisteja ja kaupunkilaisia. Kyllä todella moni "maalainen" on erittäin huolissaan eläinten kohtelusta ja toimii aktiivisesti parantaakseen niitä. Ihan samanlainen harhaluulo on että kaikki tilalliset ovat mielenterveysongelmista kärsiviä kiduttajia jotka eivät viisveisaa tuotantoeläimistä.

ISO ongelma on se että jo maatalousoppilaitoksissa opetetaan niin sanottuja kustannustehokkaita menetelmiä jotka lainpuitteissa sallittaan. Kustannustehokkuuteen kuuluu myös se että tilallisen työtaakka on mahdollisimman pieni. Otetaan esimerkki maatalousoppilaitoksissa opetetaan sikojen kuohitseminen jota nykylain puitteissa ei saa edes tehdä kuin eläinlääkäri ja possut on puudutettava. Miksi siis toimenpide opetetaan? Onhan se huomattavasti halvempaa tehdä itse ilman kallista eläinlääkäriä ja tarvittavia lääkkeitä.

27/38

Vierailija
25/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kaikki tilalliset ole sellaisia niin kuin sanot, pidä se nyt mielessä. et voi yleistää asiaa noin jyrkästi. et voi tietää kaikkea asiaa niin hyvin kuin sanot. koska jotkut tilalliset eivät pidä lehmiä tuotanto eläiminä joillekin eläimet ovat rakkaita ja pitävät niistä hyvää huolta, tälläisiä tiloja on myös olemassa. Se onminusta hienoa että ihmiset jotka ottavat eläimiä ottavat myös täyden vastuun asioista, on taas toisia jotka eivät siitä piitta joka on surullista silloin ei pitäisi ottaa eläimiä.

Vierailija
26/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestä lehmillä ja sioilla ei ole niin huonoa olla kuin turkiseläimillä. nehän joutuvat olemaan olemattomassa häkissä. lehmä ja JOTKUT siat voivat jaloitella navetassa tai pihatossa ja sioilla on myös suurempia karsinoita joissa pääsevaät kävelemään ja on erikseen maapaikat ja missä syödään.

Vierailija
27/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmm

Vierailija
28/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa kykyä sen kriittiseen tarkasteluun. Minun ei tarvitse mennä (kuviteltuihin) henkilökohtaisuuksiin ja käyttää huutomerkkejä asiani alleviivaukseen, kuten eräillä.

Minusta olisi kiva kuulla, mitä ihmettä aktivistien vastustajat kuvittelevat heidän motiiveikseen. Ihan huvikseenko useat ihmiset keksivät päästään että tuotantoeläimillä on huonot olot ja sitten kuluttavat aikaansa epäkohtien julkituomiseen ja sosiaalisesti vaikeisiin elämäntapamuutoksiin? Hoh hoijaa, minulla on hei oikeasti parempaakin tekemistä kuin sättiä syyttä suotta toisten elinkeinoa. Syytä silti on, vaikka ymmärrän hyvin että tuottajan on helppo nykypäivänä uupua. Itse ongelman kiertely ja asian vierestä puhuminen kertoo jotain, vai uskotteko ihan oikeasti ettei nykyisissä tuotanto-oloissa ole mitään parannettavaa? En usko.

En usko suoraan toimintaan, mutta niin kauan kuin tuotantoeläinten oloja ei käsitellä avoimesti ja kriittisesti myös tuottajien puolelta, on salakuvaus oikeutettua. Niin surullista kuin se onkin.

Vierailija
29/49 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää edelleen tätä asiaa!

Teistä lihansyöjistä tuntuu siis että sikaa / kanaa/ nautaa / minkkiä ja kaikkia muitakin eläimiä saa käyttää hyväkseen miten lystää.

Että toisen elämä on tarkoitettu elettäväksi vain sinua itseäsi varten.

Sanoisin että eläinten kasvattaminen keskitysleireillä ainoastaan ihmisen ruoaksi on suurin, täydellisin, ja hirvömäisin teko. Ihmiskunnan suuri häpeäteko! Aivan kuten toisten ihmisten alistaminenkin.

Jos kysyt joltain ihmiseltä hänen syödessään lihaa että tiedätkö miten tuo eläin on elänyt/kuollut? Hän vastaa - Hyi älä kerro, en halua tietää, minulta menee ruokahalu jos kerrot!

Eli poissa silmistä, poissa mielestä. Järkyttävää itsekyyttä, julmuutta ja sivistymättömyyttä.

En syö ruoaksi kasvatettua eläintä! Riistaa kylläkin.

Vierailija
30/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiassa olen aloittajan linjoilla. Minäkään en syö lihaa nähtyäni kamalan ohjelman. Mutta voisin syödä nasua, jolla ollut hyvä elämä, hyvä hoito:)

Olen ehkä "tyhmä", mutta käytän kotimaista turkkia. Turkki lämmin luonnontuote. Tyhmyyttäni uskon, että kotimainen tarhuri pitäisi eläimistä hyvää huolta. Hyvä huolenpito näkyy siinä karvassa.

Aloittajan lailla ihmettelen, että mihin ne kaikki eläimet sitten laitetaan? Jotkut eläimet "on tarkoitettu" tuottajiksi; lehmästä maitoa jne.

Mutta, eläintä on kohdeltava hyvin!!!!

Vierailija
31/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä "tyhmä", mutta käytän kotimaista turkkia. Turkki lämmin luonnontuote. Tyhmyyttäni uskon, että kotimainen tarhuri pitäisi eläimistä hyvää huolta.

Oletko koskaan nähnyt turkistarhaa? Kävellyt satojen metrien päästä ohi talvella ja haistanut löyhkän? Kävellyt satojen metrien päästä ohi kesällä ja haistanut LÖYHKÄN. Siinä sulle luonnontuotetta kerrakseen.

Vierailija
32/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktivisteja?

Vierailija
33/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi on vuosittainkin tapauksia, missä eläimiä on nyljetty elävinä. Ne tainnutus- ja nylkemiskoneethan eivät ole "idioottivarmoja".

Jos possuja ei tehotuotettaisi, kannathan tippuisivat nopeasti kun ei tuotettaisi uusia poikasia. Nämä nykyisen kannat ovat jalostuksen tuotosta, luonnonvaraisia possujahan elääkin monin aluein Eurooppaa ja muita mantereita, joten jos elinalueita vain yhä edelleen on, possut eivät häviä lajina mihinkään.

Vierailija
34/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö lihaa, mutta en mitenkään osallistu tempauksiin tai muuten pidä ääntä eläinten oikeuksista. En ole siis kovin aktiivinen.

Vierailija
35/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eläimet "on tarkoitettu" tuottajiksi; lehmästä maitoa jne.

Ihan sama kuin sanoisi, jotkut ihmiset ovat tarkoitettu orjiksi, kuten afrikkalaiset jne.

Kaikki luontokappaleet ovat eläviä olentoja. Tuntevat tuskaa, ja varmasti eläisivät elämänsä vapaana, jos saisivat itse päättää.

Hitler ajatteli samoin juutalaisista, kuin monet ihmiset ajattelevat karjasta.

Vierailija
36/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä "tyhmä", mutta käytän kotimaista turkkia. Turkki lämmin luonnontuote. Tyhmyyttäni uskon, että kotimainen tarhuri pitäisi eläimistä hyvää huolta.

Oletko koskaan nähnyt turkistarhaa? Kävellyt satojen metrien päästä ohi talvella ja haistanut löyhkän? Kävellyt satojen metrien päästä ohi kesällä ja haistanut LÖYHKÄN. Siinä sulle luonnontuotetta kerrakseen.

Mikäs viherpiipertäjä se täällä? Ikävä kyllä paska haisee ihan sille itselleen -ja se on kyllä luonnontuote. Omastakin peräaukostasi sitä tulee...

Ja turkiseläimistä pidetään hyvää huolta. Aivan varmasti, koska sillä tavalla niistä saa enemmän rahaa.

Ja kyllä, käytän turkistuotteitta hyvillä mielin kunhan tulisi pakkasia nyt ensin.

Vierailija
37/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eläimet "on tarkoitettu" tuottajiksi; lehmästä maitoa jne.

Ihan sama kuin sanoisi, jotkut ihmiset ovat tarkoitettu orjiksi, kuten afrikkalaiset jne.

Kaikki luontokappaleet ovat eläviä olentoja. Tuntevat tuskaa, ja varmasti eläisivät elämänsä vapaana, jos saisivat itse päättää.

Hitler ajatteli samoin juutalaisista, kuin monet ihmiset ajattelevat karjasta.

Pahasti olet vieraantunut todellisuudesta. Älä katso niin paljoa Disney-elokuvia niin helpottaa.

Vierailija
38/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tällä nykyisellä käytännöllä. Laki sallii aivan järkyttävän huonot olosuhteet eläimille. Valtaosa tuotantoeläimistä elää surkean, kituliaan ja ehkä kivuliaankin elämän.

Ihmiset syövät aivan liian paljon lihaa ja maitorasvaa, ihan oman hyvinvointinsakin kannalta. Ihmisetkin eläisivät terveemmän ja laadukkaamman elämän, jos lihan ja kasvisten suhde ruokavaliossa olisi paremmassa suhteessa keskenään.

6?(se eläinpassivisti)

Vierailija
39/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maatalouseläimet tosiaan kuolisi sukupuuttoon. Ehkä joku pitäisi niitä harrastuksena, tai esimerkiksi lehmiä pienimuotoiseen maidontuotantoon

Mä en muuten usko, että koko ihmiskuntaa voisi ruokkia ilman eläinravintoa, vaikka suosin itsekin enimmäkseen kasvisravintoa.

Vierailija
40/49 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mielelläni turkkeja. Yritän välttää muovituotteita niin paljon kuin mahdollista. Tekokuidut valmstetaan öljystä, mutta mitäs sitten kun öljyvarastot on käytetty. Mitäs aktivistit sitten pukee itselleen ja lapsilleen pakkasilla.

Ei ne eläimet turkistarhoilla kärsi, eikä siat sikalassa, eikä muutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi