Mulla ei riitä rahat joululahjoihin
Laskeskelin tulot & menot ja lopputulos on se, että mikäli maksan laskut ajallaan, minulla ei ole varaa joululahjoihin.
Lainat ja päivähoitomaksut yhteensä 850€. Joulunajan reissuun pitäisi olla rahaa jemmassa vähintään 400 ja sitten ei kyllä ostella mitään ja ollaan omilla eväillä. Näiden jälkeen rahaa jää tilistä kouraan 336 euroa. Pitäisi myös ostaa ruokaa ja bensaa.
Joten jätänkö päivähoitomaksut maksamatta, se menee sitten suoraan perintätoimistoon, mutta eipä tässä muitakaan laskuja pysty venyttämään.
Veronpalautukset meni hujahtaen auton huoltoon, putkimieheen ja pikkulaskuihin.
Kommentit (34)
niin meillä on monena vuonna jätetty laskut maksamatta joulukuussa, jotta saadaan lapsille lahjat ja joulu. Sukulaisia ei ole aikoihin lahjottu enää. Kun on muutenkin rahat tiukalla niin ei haluta lasten joulua kurjistaa, on sitten ainakin jouluna juhlaa jos ei muuten. Mitään turhaa kulutusjuhlaa ei harrasteta, lahjat on hyvin valittu. Lapsilla lähes jokaisella vaan yksi toive, se on toteutettu ja jotain tarpeellista ja kivaa siihen lisäksi. En halua lapsille muistoja köyhistä jouluista, lapsuus kun on vaan kerran.
Jos on. Itse tarvitsisin lapselle luistimet, sukset, jouluhameen ja kuomat.
pitäsköhän munkin tehä täytekakku ja lähettää se postin mukana pohjoseen?
niin ne voi olla entisiä pipareita perille päästyään. Jollet löydä jotain kivaa ihan pikkurahalla (esim. kivan huivin voi löytää edullisestikin, niin älä nyt ainakaan jätä laskuja maksamatta tai osta osamaksulla. Jos suinkin ehdit, niin pengo nyt kauppojen alelaarit, niistä voi löytää jotain kivaa.
Jos olette aina maksaneet ajallaan lainamaksut, niin ehkä voivat tehdä tämän kerran poikkeuksen.
Itsekin tein niin koska tiedän saavani ison tilin tammikuussa ja minulle sanottiin, että laskun voi hyvin jättää maksamatta. Toki korko juoksee, mutta se ei kovin isoksi ehdi nousta. Sain sen käsityksen, että juuri päivähoitolaskujen "pyöritys" on aika tavallista.
etkä jätä vain maksamatta ja odottele seuraavaa kirjettä.. Asioilla on tapana onnistua!
Käy kirppiksellä katsomassa jotain.. Kirjoja saa tosi edullisesti ja tosi hyväkuntoisia. Jos ei ole se kallis lahja mitä toinen on toivonut niin voi voi.. Ei aina voi saada juuri tiettyä..
Ajatus sitä paitsi tärkeämpi.
Sitten ilmoitat kummilapsesi vanhemmille ettei tänä vuonna tule mitään joululahjoja aikuisille! jos suutuvat niin oma ongelmansa!
Me lopetettiin pari vuotta sitten aikuisille lahjojen ostaminen. Hyvä niin, ei lahja voi olla enään aikuiselle niin tärkeä!
Tänä vuonna lopetettiin muiden lapsille ostaminen myös. Omat ja kummilapset saavat lahjat.
Kirpputorilta olen ostanut kummipojalleni uuden muumiastiaston, maksoi 10€.. Toiselle kummilapselle uuden kirjan 3€ ja uutta vastaavat paidan 4€.. Kolmas saa kaksi kirjaa, kirppikseltä 2€+ 3€...
Neljäs on niin iso jo että saa rahaa, sitä toivoi.
Nuo kirpputorilta ostamani huolisin ilomielin omille lapsilleni. Ei kukaan huomaa että ovat kirppikseltä ostettuja. Kuin uusia ovat.
Omalle pojalla, 6v, ostin muumi tietokone pelejä 2kpl, kirppikseltä 4.5€ kpl ja nuorimmalle 1.5v:lle en osta mitään. Saa lahjoja muilta.
Joululahjoihin meiltä menee n 80€ ja siinä siis omat lapset ja 4 kummilasta...
vastasyntynyt joutui joulun alla leikkaukseen. Ilmoitimme läheisille ettemme voi hankkia mitään lahjoja kenellekkään. Sitten pankkiin viestiä lyhennysvapaasta kuukaudesta ja muutama lasku siirrettiin tammikuulle. Saatiin pojille joulu järkättyä. Ettekö voi pyytää vaikka mummoa teille?
Hanki lahjat vaikka netanttilasta, hobbyhallista osamaksulla. :)
lasten kanssa "taikataikinasta" aivan ihania joulukuusen koristeita, ovat nyt uunissa ja huomenna päästään koristelemaan. Aiotaan antaa niitä lahjaksi sukulaisille. Eikä todellakaan tulleet kalliiksi! Aivan pienille lapsille riittää vaikka kirpparilta joku pieni lelu tai kirja, jotka maksaa muutamia kymmeniä senttejä kappale.
ostaako joku oikeasti joululahjoja kirpputorilta??? siis hyi hitto.. yäk jos saisin jotain tai meidän lapset sais jotain kirpputorilta ostettua joululahjaksi.. huh huh mitä ehdotuksia.
Saa osamaksulla ja laskuissa on yleensä 1 kuukausi maksuaikaa.
Mulle tuli tänään tavaraa, niin maksupäivä on 12.01.
Tilasin sieltä, kun sain halvemmalla, kuin itse tavaratalosta.
Esin gormiti tulivuori maksoi 29 euroa ja kaupoissa hinta 37 euroa. Kattaa jo postimaksut.
Ostan monesti sellaista mitä en jaksa kannella kotiin, kun ei ole autoa. Tilasin siis ison saunapenkin samalla.
Hobbarista ei kannata ottaa, sillä maksupäivä heti, kun olet saanut tavaran kotiin.
Siellä nyt maksuaikaa 60 päivää ja tilaan sieltä aina poikien pleikkari pelit, kun saa kaksi peli samaan hintaa, kuin kaupasta.
Lisäksi yli 50 euron ostoista ei tule postimaksuja.
sieltä voisi saada aivan uusiakin kirjoja muutamalla eurolla. Niistä ei erota ovatko divarista vai uusia, jos se nyt jotain haittaa.
Tosin jos ei ole yhtään rahaa, pitää varmaan tehdä itse jotain. Tiimarista saa -50% askartelutarvikkeita, jos kotona ei ole.
Lähetä lasten kummeille ja muille sukulaisille lahjaksi suurennos lapsen/lasten kuvista kehyksissä. Ostat puiset käsittelemättömät kehykset ja annat lapsen itse koristella ne. Kuvasuurennokset digikuvista netistä tilattuna eivät maksa juuri mitään.
niin ne voi olla entisiä pipareita perille päästyään.
Jollet löydä jotain kivaa ihan pikkurahalla (esim. kivan huivin voi löytää edullisestikin, niin älä nyt ainakaan jätä laskuja maksamatta tai osta osamaksulla.
Jos suinkin ehdit, niin pengo nyt kauppojen alelaarit, niistä voi löytää jotain kivaa.