Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskimotukos ja raskaus

Vierailija
30.11.2009 |

Minulla todettiin laskimotukos viikko synnytyksen jälkeen ja verikokeessa todettiin, että mulla on 10-kertainen laskimotukos riski olemassa. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia uudesta raskaudesta ja synnytyksestä, jos sinulla on todettu myös laskimotukos? Toivoisin vielä lasta, mutta pelottaa mahd.riskit.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset oireet sinulle tuli ja osattiinko niiden perusteella heti epäillä laskimotukosta.

Tsemppiä tulevaan, etköhän saa lääkäriltä asiantuntevan vastauksen asiaan.

Vierailija
2/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostakin vuoden 2008 vauva-lehdestä. Ehkä löytyis kirjastosta vielä viime vuotiset lehdet. Artikkeloin mukaan ei olisi riski, mutta mun yksityinen lääkäri oli eri mieltä. (mulla perinnöllinen riski laskimotukokseen). Suosittelen, että käyt yksityislääkärin vastaanotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppäs lääkäriltäsi tarkemmin. Minua hoidettu hepariinilla ja minidisperiinillä kun tukos oli istukassa. Nyt odotan kolmatta ja kaikissa on ollut lääkitys päällä. kaksi ed. raskautta mennyt hyvin.Toiv.tämäkin.

Vierailija
4/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoi, että ne on vasta kokeiluvaiheessa. MItä lääkettä nelonen tarkoittaa? t. 3

Vierailija
5/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepariini pistetään ihon alle mahaan tai reiteen, rasvakudokseen ei lihakseen. Ja pistämisen täytyy opetella jotta voi itse piikittää joka päivä. Hepariini on ns.verenohennuslääke.

Vierailija
6/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys sulla ap nyt on? t.4

Vierailija
7/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoi, että ne on vasta kokeiluvaiheessa. MItä lääkettä nelonen tarkoittaa? t. 3

Vaan aika paljon on meita hyytymisongelmaisia (tavalla tai toiseella), jotka pistavat sitten esim. low molecular weight hepariinia kuten Klexane tai Fragmin raskauden ajan ja viela synnytyksen jalkeenkin. Miniaspiriinia kaytetaan myos, joko hepariinin lisaksi tai sen tilalla eri raskauden vaiheissa.

Vierailija
8/8 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvityttää minkä tyyppinen veritulppataipumus sulla on. Se voidaan selvittää verikokeilla, mutta synnytyksestä pitää olla muistaakseni 2 kk kulunut aikaa.

Tukostaipumusta voidaan hoitaa lääkkeillä niinkuin joku tuossa aiemmin kertoikin. Kannattaa hakeutua äitiyspoliklinikan sisätautilääkärin hoitoon.

Valitettavasti tukostaipumukseen kuuluu myös kohonnut keskenmeno- ja kohtukuolemariski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi