Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paukkupakkasia luvattu. mikä on pakkasraja taaperoille? mulla 1-4 v. lapset.

Vierailija
09.12.2009 |

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joks päivä n. 2 vuotiaani kanssa ja eipä ole ollut mitään ongelmia. Lapsi on ollut lämmin käsistä ja jaloista kun ollaan tultu sisälle. Ulkoiltu ollaan n. 1-1,5 h aamupäivällä ja illalla sama. Ja menisin myös 20 asteenkin pakkasessa mutta käyttäisin järkeäni ja olisin hieman lyhyemmän ajan ulkona, ja minun lapseni ei ainakaan seiso tumput suorina vaan leikkii ja laskee mäkeä.

En osannut kuvitellakkaan että pitäis jonkun mittarin mukaan ulkoilla....kyllä on ongelmia ihmisillä kun sitä maalaisjärkeä ei osata käyttä....

Vierailija
42/48 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä, että joku oli kans miettinyt tätä asiaa :) Mulla 2v lapsi ja olen pitänyt -10c pakkasrajana ulkoilulle, mutta tämä talvi on ollut niin kylmä, että rupesin miettimään tarkemmin, että mitkä ne suositukset oikein ovat. Itse muistelen, että koulussa oli -15c pakkasraja ulkoilulle. Ja kiva tietää, että päiväkodissa voi vaatia pitämään sisällä oman lapsen tietyillä pakkasilla. On varmaan totta, että aika moni vanhempi sitä haluaa, joten miksi ei. Tarhoissa ja asenteissa on varmaan eroja, mutta ainakin sellaisissa "hyvissä" tarhoissa uskon yksilöllisten toiveiden toteutuvan. Ihan hassua tuollainen ajattelu, että "kyllä massan mukana pitää vaan mennä ja mitään ei saa tehdä eri tavalla", hyvä että joku edes uskaltaa vaatia kohtuullisia pakkasrajoja.

Reimatecit on kyllä lämpimiä, kun ne perustuvat kerrospukeutumiseen ja sen tuomaan ilmaeristykseen.

Itsellä on villaa, toppahousut ja untuvatakki ja paksuvuoriset nahkarukkaset, mutta silti -10c pakkasellakin alkaa palelemaan, kun on tunnin ulkona.

Vielä päiväkodin pakkasrajoista, että luulen sisällä pitämisen olevan täysin mahdollista, koska aika todennäköisesti ryhmässä on vähintään yksi astmaatikko, joka ei voi olla yhtään kovemmilla pakkasilla ulkona ja hänellä pitää kuitenkin olla hoitaja sisällä niin eiköhän se sama hoitaja voi katsoa muidenkin lapsen perään, joiden halutaan olevan sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan laitettu muksu läpitalven ulos nukkumaan,vaunuissa sisällä kovimmillakin pakkasilla(25)ollu n.10plussan puolella.

Vierailija
44/48 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ihmiset kiljuvat täällä sairaista lapsistaan. alkuperäisesti täällä puhuttiin varmastikin ihan perusterveistä lapsista yleisesti nii pitäisikö sitten olla kommentissa huomioitu kaikki mahdolliset sairaudetkin mitä suomalaislapsilla on.. koittakaas nyt pysyä aiheessa.

Turpas kii! Kaikenlaista on hyvä tietää.

Vierailija
45/48 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v. ja 6v. Asutaan ihan meren vieressä joten täällä käy aina kylmä viima mikä nostaa pakkasasteita heti. Ei tuolla ulkona kukaan viihdy jos kasvot ovat ihan jäässä.

Meidän pk:ssa pakkasraja on -10 astetta.

Vierailija
46/48 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ihmiset kiljuvat täällä sairaista lapsistaan. alkuperäisesti täällä puhuttiin varmastikin ihan perusterveistä lapsista yleisesti nii pitäisikö sitten olla kommentissa huomioitu kaikki mahdolliset sairaudetkin mitä suomalaislapsilla on.. koittakaas nyt pysyä aiheessa.

Vierailija
47/48 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasraja alle 3-vuotiailla -10 astetta

Kouluikäisillä lapsilla -15astetta

Isommilla lapsilla , kuten yläaste ikäisillä ja sitä vanhemmilla -20 astetta.

Jos kyseessä atopikko, astmaatikko pakkasraja voi olla jo -5.

Vierailija
48/48 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasraja alle 3-vuotiailla -10 astetta

Kouluikäisillä lapsilla -15astetta

Isommilla lapsilla , kuten yläaste ikäisillä ja sitä vanhemmilla -20 astetta.

Jos kyseessä atopikko, astmaatikko pakkasraja voi olla jo -5.

Kylmä viima nostaa pakkasta , esim jos ulkona viima pakkasta -10 on pakkanen silloin viiman kanssa liki -20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme