Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOISTAVA BISNESIDEA PARTURI-KAMPAAJALLE!

Vierailija
09.12.2009 |

Rupea kurssittamaan tavallisia kadun tallaajia nopeisiin ja yksinkertaisiin kikkoihin laittaa ja leikata i t s e hiuksiaan / perheensä jäsenten hiuksia.

Kuulostaa äkkiseltään varmasti siltä, että "miksi? Siinähän söisi pois omaa bisnestä" - mutta totuus on tälläkin hetkellä se, että suuri osa tekee niin joka tapauksessa! Tällä konstilla pääsisit edes jollekin siivulle siitä, mitä menetät asiakkaissa, jotka ns. "hoitavat itse itsensä".

Minä ainakin aion tästä lähtien leikata / värjätä omat hiukseni ihan itse sen seikan vuoksi, etten koskaan onnistu saamaan kampaajalta sitä, mitä haluan - ja hinnan ollessa 100€ +, oletan kyllä, ettei olisi liikaa vaadittu olla tyytyväinen käynnin jälkeen. Tälläiselle kurssille osallistuisin kyllä, mutta en nyt ihan heti haluaisi lähteä opiskelemaan vuosiksi uutta ammattia.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Pirkanmaan alueella tuollainen kotiin tuleva kampaamopalvelu. Tiedän, että Helsingissä on joku joka tekee vastaavia, ja jossakin pohjoisessa toinen, mutta aika vähän meitä on. Aluksi asiakkaissa oli enimmäkseen vanhempia ihmisiä, vuorotyöläisiä, lapsiperheitä, mutta nyt on tullut ihan kaikenikäistä asiakaskuntaa..

Hyvin monen asiakkaan kanssa on hinnoista keskusteltu, ja asiakkaiden pyynnöstä aloitin uuden palvelun: kampaamossahan värin ja leikkauksen lisäksi maksaa kampauksen teko ja aineet erikseen. Olen käynyt tekemässä esimerkiksi useammalle kotiäidille yhtäaikaa leikkauksen ja värin. Jos asiakkaita on neljä tai enemmän, homman hinnaksi jää tuollainen 40-50 euroa kokonaisuudessaan, hiusten pituudesta riippumatta. On ollut suosittu.

Pitkähiuksisia asiakkaita on myös aika paljon..:) yleensä käytän alkukeskusteluun aikaa hiukan enemmän, ja on mulla sellaisiakin asiakkaita, joiden hiuksia leikataan kerralla noin sentin verran latvasta, periaatteena se, että asiakas saa sen, minkä itse haluaa, sikäli kuin se on mahdollista hänelle toteuttaa. Leikatahan voi aina toivomuksen mukaan, ihan kaikki värjäykset eivät ole mahdollisia..:)

Vierailija
2/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa katsoa millaiset hiukset niillä on itsellään, siitä erottaa ketkä ovat ammattilaisia ja arvostavat ammattiaan. Kampaamohinnat kun ovat tähtitieteellisissä summissa nykyään joten kannattaa katsoa mihin rahansa pistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on asiakkaan ihan perusvirhe mennä kampaamoon niin, että sanoo jonkun kuvan perusteella haluavansa tietyt hiukset. Jos omat hiukset ovat erityyppiset, niin ei niistä saa sellaisia kuvankaltaisia vaikka mitä tekisi.

Toinen perusvirhe on kampaajalta alkaa tekemään tuollaista kampausta, vaikka asiakas kuinka haluaisi.

Mulla on paksut luonnonkiharat hiukset ja mulla kesti vuosia tajuta tämä. Mun hiukset on sen verran kiharat, että ilman mitään tuntikausien suoristusrautaoperaatioita niistä ei saa pitkää paksua, kiiltävää ja lainehtivaa tukkaa. ilmitähdillä sellaisia on, mutta niillä on myös oma kampaaja.

Nykyinen kampaajani oli riittävän viisas sanoakseen, että mitä jos tehtäisiin hyvännököiset ja helppohoitoiset.

Vierailija
4/46 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan oikein pyytää osaamisesta ja käden taidoista kunnon korvausta, mutta (ja iso mutta onkin) niille rahoille olisi saatava vastinetta. Miksi niin monet ovat kampaajalla käynnin jälkeen tyytymättömiä? Opetetaanko kampaajan koulutuksessa esimerkiksi ollenkaan sitä, miten asiakas (ja hänen toiveensa) tulisi ottaa huomioon?

Ja sinulle, joka sanoit, että tämän maan oppimaan halukkaat olisivat äkkiä koulutettuja ja sitten kampaaja ulkona bisneksistä, niin väärässä olet. Luulenpa, että kursseille riittäisi halukkaita - ja niistä voisi pyytää ihan kunnon hintaa. Ja todellakin, aina riittää myös niitä, jotka haluavat jatkossakin ostaa tämän palvelun kampaajalta, eli tietäisi vain lisäbisnestä. Think about it.

Ap.

Vierailija
5/46 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sun kurssituksille. Mä olen itseäni kurssittanut vuoden parturi-kampaajalinjalla, kunnes pääsin opiskelemaan omaa alaani. Se työ ei ole mitään sellaista minkä voisi iltakurssilla muutamassa tunnissa oppia. Vuodessa sain pintaraapaisun ymmärtää perusteita.

Voitaisiinko kurssittaa kotiäideistä lääkäreitä, ettei tarvitsisi mennä aina hakemaan kuuria korvatulehdukseen. Voitaisiinko kurssittaa miehistä mekaanikkoja, ettei tarvitsisi viedä autoa huoltoon. Mitä me enää ammattilaisilla, kurssitetaan!

Vierailija
6/46 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä vinkkejä täällä! kotikäyntejä olenkin totettanut ja saanut monesta vakituisen asiakkaan ja tosiaan sitä kautta taas uusia asiakkaita, ketkä haluavat että kampaaja menee kotiin. myös värjäykset ja permikset ovat onnistuneet, tietysti pesemiset ja muut eivät onnistu yhtä helposti kuin liikkeessä, mutta tämänhän jokainen asiakas ymmärtää.

inhottavaa jos olet ollut tyytymätön kerta toisensa jälkeen työn laatuun. kerro vaan rohkeammin kaikki toivomuksesi ja sen, miten viimeksi on leikattu päin honkia, niin silloin kampaaja tietää miten et halua hiuksiasi leikattavan.

Vierailija
7/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kävi aina kotona kampaaja leikkaamassa, yhtä aikaa leikattavaksi tuli useampikin naapuruston nainen ja teetä juotiin ja keksejä pisteltiin menemään siinä leikkaamisen ohessa. Ja hinta oli tosi halpa, tosin kampaaja teki sen varmaan verottomana, mutta niinhän ne tekevät yleensäkin.

Vierailija
8/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄKÄÄ niitä kampaamoit AUKI silloin kun työssäolevat pääsevät paikalle eli ILTAISIN ja VIIKONLOPPUSIN !!!!!!!!!!!

tosi yksinkertaista !

mutta ei, suurin osa on auki 9-16 ja lauantait suljettu. Ei voi muuta päätellä kuin että kampaajat taitavat olla aika tyhmiä

Vierailija
9/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kotikampaaja idea on toisaalta hyvä ja toisaalta huono. Hirveä aika menee ajaa asiakkaan luokse, asetella tavarat, purkaa ja pakata auto. Huonot työasennot, valaistus ym.. Itse en missään nimessä lähtisi kotikäynneille. Siinä ajassa kun lähtisin liikkestä kotikäynnille ja taas takaisin liikkeeseen olisin tehnyt jo jopa pari hiustenleikkausta enemmän kuin kotikäynnillä. Eli eipä siinä juuri palkoille pääse..

Toinen juttu on tuo kurssittaminen.. Luuletteko te tosiaan että hiustenleikkaus on niin helppoa että sen voi tosta noin vaan muutamallla kurssilla oppia?!?! No ei todellakaan!! Vaatii vuosien opiskelun opetella eri tekniikat ja voin kertoa että jonkun mainitsema "basic polkka" oikein tehtynä on yksi vaativimmista leikkauksista koska siinä näkyy ihan kaikki virheet.. Eri asia on se, haittaako että polkka potkukelkalla ajellulta vai ei..

Kaikki ei ole aina niin helppoa miltä näyttää.

Ja komppaan erästä vastaajaa siinä, että eihän sitä anneta kotilääkäri kurssejakaan:)

Eikä se kurssittaminen nyt niin ihanaa ole, että sitä alkaisi ihan tavalliselle pystymetsästä repäistylle tallaajalle opettamaan. Ensimmäiset tunnit menisi jo pelkästään siihen että osataan pitää oikealla otteella saksista kiinni niitä pudottamatta.

Vierailija
10/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kestää kampaajan hommien oppiminen vuosia vai? Että ihan lääkärin hommaan voi vaativuudessaan verrata? No ei ole ihme että kampaajien hinnat ovat täysin kaiken järjen selittämättömissä jos heillä on itsellään tuollaiset luulot itsestään...

Vierailija
11/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakulunja vaan turhaan.....

Senkun ajelee ympäriinsä

Vierailija
12/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se on kokonaisvaltaista itsensä hemmottelua. Saa kerrankin vaan olla ja istua ja voi lukea kerrankin rauhassa uusimmat lehdet. Ihanaa kun joku toinen pesee hiukset ja tekee päähieronnan, tuo kahvia, föönaa hiukset, laittaa ne hiukset kauniisti... En ikimaailmassa menisi tuollaiselle kurssille! Kyllä mä haluan ostaa palvelut ja mennä sinne palveltavaksi ja hemmoteltavaksi, niin kampaajalle kuin kosmetologille kuin hierojallekin!

Vierailija
13/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannattaisi vaihtaa kampaajaa joka käynnin jälkeen, vaan mennä takaisin sille kampaajalle, jonka työn tulokseen et ollut tyytyväinen ja kertoa, miksi. Tai jos et saa sanottua, ainakin antaa kampaajalle mahdollisuus oppia tuntemaan sinut ja hiuksesi. Minä olen käynyt yli 15 vuotta samalla kampaajalla ja nykyään hän tuntee minut niin hyvin, että kun menen hänen käsittelyynsä, en yleensä ehdota itse mitään, vaan hän tekee, mitä haluaa, ja olen aina 100 % tyytyväinen ja saan jatkuvasti kehuja ihanista hiuksistani.

Vierailija
14/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaaja tekee jotain tai ehdottaa jotain niin ei uskalleta sanoa siihen mitään vastaan! Mumistaan vaan että joo on hyvä ja maksetaan ja sitten kotona itketään! Miksi te olette noin kilttejä, mitä te pelkäätte siinä, että ette uskalla sanoa kampaajalle että nyt en tästä tykkää, kokeillaan jotain muuta? Mikä siinä on niin vaikeaa ja pelottavaa? Ettekö uskalla sanoa vastaan muutenkaan millään elämänalueella vaan myötäilette vaan kaikkea?

Vierailija
15/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hiustenleikkaamiseen lähde, sen verran tykkään hiuksistani. Minulla on loistava kampaaja, joka tekee niin kuin toivon, mutta ehdottaa kyllä parempia vaihtoehtoja (joihin yleensä aina suostun. ;))

Itse lähtisin kursseille, jossa opetettaisiin hiusten laittamista. Juhlavampaa kampausta pitkille hiuksille, miten saan hiukset aamuisin pienellä vaivalla kuosiin jne. Samaan voisi yhdistää kosmetologin meikkausopastusta, kynsien laittoa ja huoltoa ja ylipäätään kaikkea kauneuteen liittyvää. Samaan voisi lisätä vielä tyylivinkkejä pukeutumiseen. Ja jos vielä olisi aikaa, niin korujen myyjiä, vaatteiden myyjiä jne. Nyt taisi tulla jo messut. ;) Mutta siis kampauksia, hiusten laittoa, meikkausta jne. Sellainen "laita itsesti juhlakuntoon", eikä veisi ammattilaisten leipääkään, kun kuitenkaan tavallinen kiireinen äiti ei ehdi ennen juhlia istumaan laitettavana, vaan homma on hoidettava itse.

Vierailija
16/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitko se 28 tms. niin vertasinko minä kampaajaa ja lääkäriä? EN vaan sanoin komppaavani erästä vastaajaa että eihän sitä järjestetä mitään kotilääkäri kurssejakaan.. opi sisäistämään lukemasi ennen kuin auot päätäsi.

Ja luuletko tosissaan että kampaaja on pro heti valmistuttuaan?? Kestää vuosia että oppii kädentaitoja, eri leikkaus tekniikoita ym. Eli edes tasausta et oppisi kahdessa tunnissa.

Vierailija
17/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä osallituisin sellaiselle kurssille, jossa opetettaisiin LAITTAMAAN hiuksia. Värit ja leikkaukset saa kampaaja hoitaa, mutta varmasti aika monella käy samoin kuin minulle: Kampaaja laittaa leikkauksen tms. jälkeen ihanan kiiltävän ja pöyhkeän kampauksen, mutta seuraavan pesun jälkeen kun itse on laittamassa, taas sama liimaponnari päässä tai muuten lattea tukka.. Tukassa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta kun ei osaa föönata tms. niin ei osaa.

Vierailija
18/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

megabusinessideaani: pidetään kampaamo auki silloin kun työssäkäyvät normaalit ihmiset ovat vapaalla eli iltaisin ja viikonloppuisin !!!!!!!!!! Nythän ei näin ole

Vierailija
19/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräjuupajoella sä asut jos noin on? Kyllä meilläpäin kampaamoy on auki lauantaisin ja viikollakin klo 18-20:een.

megabusinessideaani: pidetään kampaamo auki silloin kun työssäkäyvät normaalit ihmiset ovat vapaalla eli iltaisin ja viikonloppuisin !!!!!!!!!! Nythän ei näin ole

Vierailija
20/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käyttämäni kampaamo menee kiinni kello 16.30 ja on viikonloppuisin kiinni, joudun käymään nopeasti työajalle ---> an koskaan värjää hiuksia kampaajalla koska ne vie tunteja. Leikkaus ei kestä kuin puoli tuntia