Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirjoitatte joulupaketteihin, keneltä lahja on?

Vierailija
09.12.2009 |

En ymmärrä?

Todistetaanko tällä lapsen vanhemmille, että tällaisen ja tällaisen lahjan ostin lapsellesi. Siis kuinka hyvän lahjan ja että lahja on varmasti hommattu...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälkeenpäin vielä tarkastetaan lapselta, että varmasti meni perille kuka mitäkin antoi.

Vierailija
2/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin kiinnostaa kuka lapselleni on lahjoja ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenihän ei ole pukki enkä ole pukki muutenkaan

olen kani!

Vierailija
4/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset niin pieniä, että uskovat vielä pukkiin.

Vierailija
5/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkihan ne tuo, missä on aito antamisen ilo?

Vierailija
6/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä onkin eri asia, että aikuiset suunnilleen ojentavat lahjat toisilleen (ts. näkevät ne aikaisemmin, ennen aattoa). Mutta ei vois vähempää kiinnostaa, että "aha, kummit antoivat tuon lahjat meidän nuppuselle". Mulle riittää lasten ilo pakettien avaamisesta ja sisällöstä. Ei tarvi tietää, oliko se mummi vai kummi, kumpi osti kalliimman lahjan...

Vierailija
7/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voi kiittää lahjasta vähän paremmin kuin sanomalla että "Kiitos jos annoit jonkun lahjan, sain paljon kivoja juttuja joululahjaksi." tai "Kiitos lahjasta, mitä siinä muuten oli?"

Vierailija
8/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vain, kenelle lahja on. Anoppi kirjoittaa aina, keneltä lahja on, ja laittaa vielä hintalaputkin mukaan.

Vierailija
9/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkihan ne tuo, missä on aito antamisen ilo?

jotenkin kökköä sitten lukea, että "hyvää joulua mimmille. t.Heli ja Heikki".

Vierailija
10/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voi kiittää lahjasta vähän paremmin kuin sanomalla että "Kiitos jos annoit jonkun lahjan, sain paljon kivoja juttuja joululahjaksi." tai "Kiitos lahjasta, mitä siinä muuten oli?"

Mä oon tavallaan sitä mieltä, että joululahjoista ei tarvitse kiittää. Riittää se, että joulukortein muistamme läheisiämme.

Toihan puoltaa just sitä, että pitäis saada paaaaljon lahjoja jne.

Vierailija
11/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutakuinkin muistan mitä kukin antoi minkälaisessa paketissa. Ei meidän lahjoihin voi vielä kirjoittaa meinaan antajaa kun uskotaan vielä kovasti pukkiin. Mutta joulun jälkeen kyllä kiittelen sitten lahjojen antajia. Rankkaa mutta aikansa kutakin ;)

Vierailija
12/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa usean samanlaisen lahjan, vaihdan myös mielelläni lahjan.

Tietysti joulupukkiin uskovat lapset asia erikseen. Tällöinkin voi lahjan vaihtaa, jos hieman sepittää taustaa joulupukille käyneestä vahingosta.

Kiertoilmauksia voi lähettäjän nimessä käyttää, jos lapsi vielä uskoo joulupukkiin. Kirjoittaa esimerkiksi "Tonttujen Hämeenlinnan sivukonttori", jos asuu Hämeenlinnassa ja tietää, että sieltä ei tule muita lahjoja.

Vierailija
13/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa lukee mikin nimi?

Mä olen ainakin itte ihan suloisesti pihalla mitä missäkin paketissa on mahdollisesti lukenut kun lapset avaa pakettejaan kilpaa ja heittelee paperit mytyksi eikä välitä mitä niissä lukee.

Jos en ole paketin muodosta tunnistanut mitä siellä mahdollisesti on niin kyllä se menee multa ohi vaikka niissä lukikin keneltä se on. Lapset ei itse osaa vielä lukea.

Vierailija
14/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään kiertoilmaisuja. Tyyliin "Annelle Pukinmäen tontuilta". Lapsi ei tajua, mutta vanhemmat kyllä keneltä lahja oli.

Vierailija
15/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä annetaan lahjoja lapselle tyyliin tämä on famolta ja fafalta, äiti ja isä, vaari ja mummu... Meidän lapsille on alusta asti opetettu, että PUKKI TUO YHDEN LAHJAN JA MUUT OSTAVAT JA ANTAVAT MYÖS LAHJOJA JOULUNA, tontut hakevat lahjat ja pukki jakaa paketit jouluna!

Vierailija
16/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain muutamat paketit, ei heitellä papereita ym ympäriinsä. Omat lapseni 3 kpl ovat monena jouluna ihmetelleet taloyhtiön pursuvaa roskiskatosta kaikesta sälästä mitä sinne kerääntyy lahjojen jaon jälkeen - eikä ihmiset oo sanneet edes lajitella papereita, laatikoita ja naruja oikein.

Vierailija
17/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä annetaan lahjoja lapselle tyyliin tämä on famolta ja fafalta, äiti ja isä, vaari ja mummu... Meidän lapsille on alusta asti opetettu, että PUKKI TUO YHDEN LAHJAN JA MUUT OSTAVAT JA ANTAVAT MYÖS LAHJOJA JOULUNA, tontut hakevat lahjat ja pukki jakaa paketit jouluna!

mut ei tarvii HUUTAA!

Meillä ei lue lahjoissa keneltä ne on, mutta kyllähän sen nyt suurinpiirtein muutenkin tietää. Tunnistan käsialan ja muistan keneltä tuli mikäkin. Ei aina kaikkia, mutta eihän se ole taroituskaan. En usko, että nimet paketeissa auttaisi asiaa mitenkään. Lapset eivät pakettikortteja lahjoja avatessaan säästele ;) Me nähdään ennen joulua kaikkia kenelle annetaan/saadaan lahjoja. Postin kuljettamissa nyt tietenkin lukee lähettäjän yhteystiedot. Ei pääse käymään niin kuin joku kirjoitti, että kiva kiitellä kun ei tiedä keneltä on tullut lahjoja, "sain paljon paketteja, kiitos jos niistä joku oli sinulta.." En ymmärrä miten se on edes mahdollista..? Lapset eivät kiittele koska he uskovat vielä joulupukkiin.

Vierailija
18/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moukkamaista jättää huomiotta vieraiden antamat lahjat!

Että se kummin ostama hartaasti mietitty lelu onkin vaan yksi monista, mistä ei tartte edes kiittää!

Kyllä minä ainakin haluan lapsilleni opettaa, että ne lahjat on saatu joltakin henkilöltä!

Vanhempien paketit on sit joulupukilta :)

Vierailija
19/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lahjaan kuinka olisi kirjoitettu keltä se on niin siitä ei välitetä, asiaa ei lapsille kerrota. Itse tunnistan antajan paketista tai viimeistään käsialasta.

Käly suuttui kun ei mainosteta häntä lahjan ostajaksi, antaa enää synttärilahjat lapsillemme. Minusta se on perheen oma asia miten asian kanssa toimitaan.

Anopilla on vain raivostuttava tapa kirjoittaa itse lahjaankin vielä keneltä se on.

Itse en myöskään kirjoita meidän antamiin lahjoihin keneltä ne on. Annan kunnian mielelläni joulupukille.

Vierailija
20/21 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moukkamaista jättää huomiotta vieraiden antamat lahjat! Että se kummin ostama hartaasti mietitty lelu onkin vaan yksi monista, mistä ei tartte edes kiittää! Kyllä minä ainakin haluan lapsilleni opettaa, että ne lahjat on saatu joltakin henkilöltä! Vanhempien paketit on sit joulupukilta :)

Paitsi, että itse pukilta ei tule meillä mitään. Pukki vain tuo vanhempien/mummujen/kummien "tilaamat" ja "toivomat" lahjat.

Sitäpaitsi meillä isommat lapset käyttävät (omasta halustaan) omia viikkorahojaan ostaakseen äidille/isälle/pikkusisaruksille tarkkaan mietittyjä pikkuisia lahjoja ja tekevät niitä itsekin. Heistäkin on mukavaa, kun osaamme arvostaa niitä ja kiitämme heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän